מכירים מישהי שפיתחה סטרטאפ להצלת שוניות האלמוגים באילת? מישהו שהפך את בעיית הפלסטיק – לפתרון? חוקרת שהמציאה טכנולוגיית בינה מלאכותית להתמודדות עם משבר האקלים? או אולי מייסד של עמותה סביבתית בקרב הקהילה הבדואית?
בימים אלה יוצא לדרך קמפיין ראשון מסוגו בישראל: יוזמת "אנשי הסביבה", שתאתר את האנשים המעניינים ביותר שפועלים בזירה הסביבתית או האקלימית: אלו שמבצעים במסגרת עבודתם או בזמנם הפנוי צעדים חיוביים למען הסביבה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה)
היוזמה, מבית היוצר של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה, בשיתוף החברה להגנת הטבע, קק"ל, חיים וסביבה, רדיקל ו-ynet, מזמינה אתכם ואתכן, מי שאחראים לעשייה סביבתית משמעותית (בין אם זה באופן אישי או כחלק מארגון או קהילה) – ושטרם זכו לחשיפה, לספר לנו על פועלכם למען הסביבה – ואולי, להיות חלק מהנבחרת של "אנשי הסביבה" לשנת 2023.
התחרות נועדה להביא לקדמת הבמה את העשייה הסביבתית ואת הנשים והגברים המרתקים שמובילים אותה. אנשים אלה יזכו להגיע למגוון קהלים, ובכך לשמש דוגמה ומודל לחיקוי לאחרים. שמם וסיפורם יפורסמו ב-ynet, הם יגיעו ליום צילומים מיוחד של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה ויזכו בראיון אישי שיפורסם באתר היוזמה החגיגי – וכמובן, בכבוד להיכלל ברשימה היוקרתית.
בימים אלה אנחנו יוצאים לחיפוש אחר אלה שהמעשים שלהם מדברים. אלה שעושים כי אכפת להם. כי הם יודעים שאפשר אחרת. אלה שרואים רחוק, שמובילים שינוי, שנותנים מזמנם ופועלים למען מטרה אחת, גדולה מכולנו – הווה טוב יותר, עתיד טוב יותר – עולם מקיים. אלה ששמו ושימשיכו לשים את הסביבה במרכז העשייה שלהם.
2 צפייה בגלריה
(צילום: האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה)
מי הם יכולים להיות? יזמיות, מקדמי מדיניות, מדעניות או פעילים סביבתיים שביוזמה וביצירתיות משנים לטובה את המציאות הסביבתית בישראל.  אנשים בעלי עשייה משמעותית ב-5 השנים האחרונות. כאלה שחדשנות אקלימית מובילה אותם, שמייצרים אימפקט באופן מתמשך ושלעשייה שלהם יש פוטנציאל לצמוח הלאה. יש לציין שהיוזמה שמה דגש על קשת רחבה מבחינה מגדרית, גאוגרפית וסוציו-אקונומית, הן מבחינת המועמדים והן מבחינת תחומי עשייתם..
פרטי המועמדים ועשייתם יועברו לוועדת היגוי מקצועית, שתבחר מתוכם את הראויים והמשפיעים ביותר. זהותם של הנבחרים תיחשף בערב חגיגי, שייערך במסגרת הוועידה השנתית ה-51 למדע ולסביבה של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה, שתתקיים ב-13-12 ביולי 2023 במתחם אקספו תל אביב.
הגשת המועמדות תהיה פתוחה עד סוף חודש מאי בלבד. חושבים שיש לכם מה שצריך כדי להיכלל ברשימה? עולה לכם בראש מישהו או מישהי שחייבים לזכות בהכרה בזכות השינוי הסביבתי שהם מובילים? הגישו עכשיו מועמדות לרשימת אנשי הסביבה של ישראל 2023.