חברי כיתת הכוננות של קיבוץ כרם שלום נטעו השבוע ביישוב עצים לרגל ט"ו בשבט. במקביל, ביישוב אשלים, שם שוהים חברי הקיבוץ, ניטעו גם עצים, עם נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג.
הנשיא הרצוג אמר בטקס באשלים: "גם ברגעי הגיהנום של השבת השחורה, חברי קיבוץ כרם שלום גילו גבורה עילאית ותעצומות נפש". רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, התלוותה לטקס ונטעה עץ בעצמה.
2 צפייה בגלריה
חברי כיתת הכוננות שותלים בקיבוץ כרם שלום
חברי כיתת הכוננות שותלים בקיבוץ כרם שלום
חברי כיתת הכוננות שותלים בקיבוץ כרם שלום
(צילום: באדיבות קיבוץ כרם שלום )
חברי קיבוץ כרם שלום עברו לאחרונה לאשלים, שיהיה הבית הזמני שלהם. "העץ, אותו נטענו בחלקה החדשה הנקראת 'כרם אשלים', על שם החיבור המרגש כל כך בין שתי הקהילות בלב הנגב - הוא סמל לחיבור, לאחדות, ולניצחון הישראלי שבוא יבוא. המגוון הישראלי היפהפה והמאוחד של דתיים, מסורתיים וחילונים משתקף כאן מכל עבר במלוא הדרו", אמר הנשיא הרצוג.
בנוסף, חברי הקיבוץ, חילונים ודתיים, נטעו שתילים בקיבוץ עצמו ביומיים האחרונים, במסורת של "נטיעה על כל נפילה". "במקום שבו ניסו לגדוע חיים - יוצרים חיים", אמרו.
"בכל מקום שנפער בור של פצמ"ר אנחנו נוטעים", אמרה תושבת הקיבוץ, גאולה רבי. "במלחמה הזו נפערו בורות הרבה יותר גדולים. נהרגו לנו אנשים. כעומק הבור כך עומק הנטיעה והצמיחה שאנחנו רוצים להביא למקום. באנו עם המשפחות של הנופלים והחיילים של סיירת נח"ל, שלחמו איתנו כתף אח כתף, ושתלנו גם עצי זית גדולים במקום שבו נהרגו החברים. שתלנו המון שתילים חדשים של הנוי בקיבוץ. זו אמירה שנחזור לקיבוץ. לא נחזור קטנים, אלא גדולים וחזקים יותר".
2 צפייה בגלריה
נטיעות בעכו
נטיעות בעכו
נוטעים עץ בעכו
(צילום: שרון דהאן)
לשתיל הרך שטמנו באדמה הבוצית למרגלות תל נפוליאון בעכו הייתה משמעות שונה מאי פעם עבור תמיר אלמוג-בטיטו ובנו לביא (7): הוא ניטע לכבודו ולזכרו של הבן ראם בטיטו ז"ל, שנפל בקרבות ההרואיים על הגנת כיסופים ב-7 באוקטובר.
"ביקשנו להעמיק שורשים גם במקום שבו הכל נשרף ונפגע", אמר תמיר בהתרגשות, "אני מקווה שכל העם שלנו ימשיך להעמיק את שורשיו באהבתו למדינה".