בשיתוף המוסדות המציגים

מנהל עסקים וטכנולוגיה בתואר אחד: ישראל נמצאת לא מעט זמן בפסגת עולם היזמות הטכנולוגית. ענקיות טכנולוגיה משקיעות בחברות ישראליות וגם פותחות כאן סניפים. לכן, כמעט תמיד יש דרישה לתפקידים מעניינים ומבוקשים בתעשיית הטכנולוגיה, בתפקידים הקשורים במערכות מידע, גם בתפקידי ניהול. הכירו את התואר הראשון במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע בקריה האקדמית אונו.
עדיאל דניאל, בוגר התואר, סיפר: "אחת הסיבות שבחרתי ללמוד את התואר הזה, היא מפני שיש שילוב של העולם העסקי, העולם הניהולי, שזה מנהל עסקים, והתמחות במערכות מידע". לדבריו, "היום לא מספיק רק לדעת טכנולוגיה, צריך גם להבין את הפן הניהולי, איך הארגון עובד, מהם התהליכים העסקיים, והתואר הזה נתן לי את המענה".
ערן לסר, ראש החוג ומנהל תוכניות ההסמכה המקצועיות בקריה האקדמית אונו, פירט באילו תחומים ניתן לעבוד לאחר סיום התואר: "התואר מאפשר לאדם שרוצה להיכנס לעולם מערכות המידע וההיי-טק בישראל ובעולם - כניסה אלגנטית במגוון מקצועות פרקטיים שמאפשרים במהלך התואר ובסיומו למצוא עבודה. המקצועות האלה יכולים להיות או Frontend Developer או Data Analyst או Product Management או Cyber Analyst, כל המקצועות האלה אלו מקצועות עם ביקוש יציב וער בעולם ובארץ".
לסר הוסיף על תוכנית הלימודים: "מה שבנינו באונו, אלו לימודי הסמכה מקצועיים שמאפשרים ניסיון בשטח אמיתי, כך שכשאתה תגיע כסטודנט לריאיון עבודה, אתה תפתח את תיק העבודות שלך - ותראה מה עשית".
אלירז בלאו, מנהל קשרי תעשייה למקצועות ההיי-טק בקריה האקמית אונו, סיפר על הסיוע לסטודנטים בתחום התעסוקה: "אני עוזר לסטונדטים בכל תהליך ההשמה, בין אם מדובר בהתכוננות לראיונות, בין אם מדובר בלהבין את התפקידים השונים, בין אם מדובר בכלל להבין מה הם בעצם רוצים לעשות. מתחילים לשלוח קורות חיים, עושים מעקב אחרי הראיונות, דואגים לשפר איפה שצריך, עד שבסופו של דבר - הם מוצאים את משרת החלומות שלהם".
לסר סיפר על הקשר של הקריה האקדמית עם התעשייה בתחום. "אחד הנושאים החשובים לנו באונו, זה לבנות אקו-סיסטם של אונו עם תעשיית ההיי-טק ומערכות המידע הישראלית", הוא אמר. "לצורך כך, חברנו ללשכת מערכות המידע הישראלית, הלשכה הגדולה ביותר של אנשי מערכות מידע בארץ עם 40 אלף בוגרים. החבר'ה האלה מאפשרים לסטודנטים שלנו למצוא עבודה במהלך הלימודים, וכמובן, בסיום התואר".
אז מה צריך לדעת לפני תחילת הלימודים? לסר: "התואר לא מחייב ידע מוקדם בתכנות, ידע מוקדם בחשיבה אלגוריתמית. אנחנו מלמדים מאפס. הדבר היחידי שנדרש, זה אהבה ורצון עז להיכנס לעולם ההיי-טק".
על הלימודים עצמם, סיפר עדיאל: "למדנו קורס שמתעסק בעצם בניתוח נתונים Power BI וזה משהו שאני מיישם אותו היום בשטח, אם זה בנייה של דשבורדים למנהלים, ניתוח הפעילות של החברה או המלצות לדרג הבכיר בארגון".
עדיאל סיפר על המרצים בתואר: "רואים שהמרצים שהקריה האקדמית מביאה אלו אנשים שבעצם באים מהשטח, הם גם נושמים את העולם בחוץ והם גם מביאים אותו לידי ביטוי בלימודים , וזה מה שמבדיל בעצם את הקריה האקדמית משאר המקומות".
בשיתוף המוסדות המציגים