נפתח את מבזק החדשות הטובות עם אותות מוזרים שמגיעים אלינו לכדור הארץ - כאלה שלא ראינו מעולם. אסטרונומים מצאו כי גלי רדיו מגיעים אלינו ממרחק של 4,000 שנות אור. מקורם של האותות עדיין לא ברור.
מדובר על אותות בני 30 עד 60 שניות שמגיעים בכול 18 דקות. האותות מבלבלים את המדענים, כיוון שהדבר לא תואם לשום דבר שהם מכירים.
3 צפייה בגלריה
האזור שממנו מגיעים גלי הרדיו מסומן בכוכב
האזור שממנו מגיעים גלי הרדיו מסומן בכוכב
האזור שממנו מגיעים גלי הרדיו מסומן בכוכב
(צילום: Dr Natasha Hurley-Walker/ICRAR/Curtin and the GLEAM Team)
"זה הופיע ונעלם במשך כמה שעות והיה בלתי צפוי לחלוטין ואפילו די מפחיד", אמר אחד החוקרים, שבדקו את האותות שזכו לשם GLEAM-X J162759.5-523504.3. ולמה? כי אין שום דבר ידוע למדע שעושה דבר כזה, וזה יחסית קרוב אלינו.
אז רגע לפני שאנחנו קופצים למסקנות חייזריות למיניהן, ההשערה המובילה כעת היא שמדובר בכוכבים מתים מגנטיים, שפולטים מעין "פעימות", הנקלטות גם בכדור הארץ. בינתיים החוקרים ממשיכים לחפש אחר אותות נוספים בכלל, כדי לענות על שאלות מדעיות נוספות שעליהן אין להם עדיין תשובה.
ומכאן למחקר חדש, תאמינו או לא, על היפופוטמים! תקשורת בממלכת החיות הפכה לנושא קסום בקרב חוקרים, ומסתבר שלא רק כלבים וציפורים משתמשים בניואנסים מורכבים, אלא גם ההיפופוטם.
על סמך קולות בלבד, החיה יכולה להבחין בין זרים מוחלטים לבין כאלה שהיו להם אינטראקציות בעבר. מעין "חתימה", כך שאם הם שומעים קריאה מוכרת, של בן משפחה למשל, הם נוטים להגיב בפחות תוקפנות מאשר קריאה חדשה בפעם הראשונה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
זו בשורה מדענית מעניינת כיוון שהיפופוטם מפורסם בטריטוריאליות שלו, ועדיין מסתמך על קשרים חברתיים. את המחקר, אגב, כתבו מדענים מאוניברסיטה בצרפת, אחרי שעקבו אחר שמורת טבע של 400 קמ"ר הכוללת מספר אגמים המאוכלסים על ידי היפופוטמים, והקליטו לאורך זמן "שיחות" של קבוצות. הביולוגים מקווים שהממצאים יוכלו לעזור לקרוא יותר על שפת ההיפופוטם
ועכשיו – לא כל יום רואים מחזה ובו מישהו רודף אחרי ניידת משטרה - ועוד בשלג! אז הרי ישראל נצבעו בלבן בצפון ובמרכז, אבל גם בטורקיה השלג הכה בשבועיים האחרונים, ובין כל הממטרים השוטרים המקומיים בצפון מערב המדינה מצאו כלב מתוק שרדף אחרי ניידת המשטרה שלהם בחיפוש אחר אוכל.
3 צפייה בגלריה
הכלב הרעב והשוטר הטוב
הכלב הרעב והשוטר הטוב
הכלב הרעב והשוטר הטוב
(צילום: רויטרס)
ברגע שהשוטרים קלטו את המתרחש, הם תיעדו את הכלב, עצרו עבורו את הניידת, ליטפו אותו והאכילו אותו.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי