נפתח את מבזק החדשות הטובות עם דרקון כמעט אמיתי. חוקרים חושפים באוסטרליה שרידים של דינוזאור מעופף (או בשפה המדעית: פטרוזאור) שנחשב לחיה הגדולה אי פעם שעפה ביבשת. כמה גדולה? מדובר על מוטת כנפיים של יותר משבעה מטרים.
הפטרוזאור הוא טורף מפחיד ואימתני, שדווקא הכנפיים הגדולות לא היו הסיבה הראשונה להירתע ממנו, אלא הפה הגדול והשיניים הארוכות והחדות שלו. לא חיה שהייתם רוצים להיתקל בה בסמטה חשוכה או בכל מקום אחר.
4 צפייה בגלריה
הכי דומה לדרקון
הכי דומה לדרקון
הכי דומה לדרקון
(צילום: The University of Queensland)
הגוף שלו היה בעצם גולגולת ענקית, צוואר ארוך וזוג כנפיים, חיה פראית שמטילה צל ענק על מי שנמצא תחתיה, ממש כמו מטוס, אי שם לפני כ-120 מיליון שנה. אחד מכותבי המחקר, המדען טים ריצ'רדס, טוען שזה "הדבר הכי קרוב שיש לנו לדרקון אמיתי, לחיה שלמעשה שלטה בשמיים".
ריצ'רדס הוסיף כי אורכה של הגולגולת הוא כמטר ולמפלצת ששלטה בשמיים היו 40 שיניים חדות. השלב הבא של המחקר הוא לחקור את סודות הטיסה של הפטרוזאור הגדול.
4 צפייה בגלריה
הראש והשיניים החדשות
הראש והשיניים החדשות
הראש והשיניים החדות
(צילום: The University of Queensland)
ומאוסטרליה, נקפוץ מאות מיליוני שנים קדימה להודו, שם החל לפעול "אוטובוס חלומות" עבור ילדי שכונות עוני בניו דלהי. האוטובוסים, ארבעה במספר, עוברים בין מוקדים שונים מדי יום, וילדים עולים אליהם לשעתיים בכל פעם, כדי לקבל גם חינוך וגם ארוחה חמה בחינם.
בעצם מדובר על סוג של כיתה על גלגלים, כשהילדים מקבלים שיעורים בסיסיים במתמטיקה, אנגלית והינדית. מי שעומד מאחורי המיזם היא עמותה ללא מטרות רווח בהודו – כשהמטרה שלהם היא אחת "לא חשוב מאיפה באת וכמה כסף יש לך – אתה יכול לחלום בגדול".
4 צפייה בגלריה
לומדים באוטובוס בניו דלהי
לומדים באוטובוס בניו דלהי
לומדים באוטובוס בניו דלהי
(צילום: רויטרס)
ולסיום, איך אתם עם סלפי? וויליאם דראם בן ה-36 צולל ומצלם חיות מתחת למים להנאתו, במיוחד כרישים ששוחים בפה פעור כדי לטרוף מזון שצף במים. בזכות הסיכון הבלתי מובן של דראם זכינו לקבל את התמונה הזאת, שצולמה מול חופי מקסיקו. וויליאם וכריש לווייתן חולקים סלפי משותף וגם חיוך שכבר כבש את הרשת.
4 צפייה בגלריה
סלפי עם כריש
סלפי עם כריש
סלפי עם כריש
(מתוך עמוד האינסטגרם: williamdrumm)
אגב, כמו בכל סלפי מוצלח מספרים לנו, נדרשו כמה טייקים, בכל זאת, הכריש שוחה מהר. "תפוס את הכריש גרסת הסלפי".
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי