נפתח את מבזק החדשות הטובות עם סרטון נדיר מאוד, שצולם על ידי מצלמה שהונחה בעומק ג'ונגל באמזונס. הסרטון חושף ספק קרב, ספק משחק בין אוֹצֶלוֹט סקרן לבין עצלן.
אוצלוט הוא מין של חתול בר שמצוי בדרום ומרכז אמריקה. הסרטון הזה כל כך נדיר, שנראה שזו הפעם הראשונה שקרב בין שתי חיות אלה מתועד מול מצלמה, שמוקמה בשמורת טבע במזרח אקוודור.
3 צפייה בגלריה
הקרב באמזונס
הקרב באמזונס
הקרב באמזונס
(צילום: MC Bastidas-Domínguez et al/Food Webs)
העצלן, כמו שאר בני מינו, מתועד בסרטון באדישות האופיינית לו, בתנועות איטיות מאוד כאילו התעורר משינה. הוא ככל הנראה לא מבין שהוא נלחם על חייו. ואילו האוצלוט בסקרנותו מתגרה בעצלן, מנסה לנשוך וליצור מגע פעם אחר פעם, במטרה, ככל הנראה - להכניע את הקורבן. העצלן – בשלו. נאחז לו בעזרת טפריו על דפנות הגזע ומתהלך לו על ארבע, כשהוא הפוך ועצל.
הצילומים הקצרים האלה מספקים לנו צוהר לא רק לאירוע הנקודתי והנפלא הזה, שבו כנראה שהעצלן הצליח, באורח פלא, להינצל, אלא גם להרגלים הלא ידועים כל כך של המינים החמקמקים האלה, שפועלים בעיקר בשעות הלילה.
ומהאמזונס, אל ה"קולוסיאום" באלסקה. חוקרים דיווחו לאחרונה על מה שהם מכנים אתר הקולוסיאום של הדינוזאורים, שהתהלכו באלסקה לפני כ-70 מיליון שנה.
3 צפייה בגלריה
"הקוליסאום" של הדינוזאורים
"הקוליסאום" של הדינוזאורים
"הקוליסאום" של הדינוזאורים
(צילום: פטריק דרוקנמילר)
קומות סלעיות גדולות ורב שכבתיות בפארק הלאומי דנאלי מכילות סימנים ועקבות פרהיסטוריים ענקיים שמסקרנים מדענים. האתר התגלה לראשונה ב-2010 והוא מכיל לטענת האמריקנים "אוצר מדעי מרתק" שכולל עדויות לדינוזאורים צמחוניים, דינוזאורים דו רגליים ותרופודים אוכלי כל.
אלו מכסים מינים רבים של דינוזאורים אימתניים שחיו באזור בהמוניהם. גודל האתר הוא כשל מגרש כדורגל, וגובה הסלעים בו כבניין בן 20 קומות, עם מסלולים מדורגים. בממצאים שנחשפו ניתן לראות גם את הכמות העצומה, וגם את שימור העקבות, שניתן לראות דרכו את צורת האצבעות ואפילו את מרקם העור. חלון הצצה למערכת אקולוגית מרהיבה בעבר הרחוק מאוד.
ומשהו משעשע לסיום המבזק. הכירו את בן ה-13 ממיזורי ארה"ב, ששבר שיא גינס למספר הקפיצות בחבל, בדקה אחת. אה, וכן - מדובר בחתול.
3 צפייה בגלריה
החתול שקופץ בחבל
החתול שקופץ בחבל
החתול שקופץ בחבל
(צילום: ספר השיאים של גינס)
קיט קאט, הראה את כישורי הדילוגים שלו ביחד עם המאמנת שלו טרישה, כשקפץ תשע פעמים בדקה - והפך לחתול שמחזיק בשיא החדש. אלא שקיט קאט כוכב מאז שהיה גור. מגיל 6 חודשים הוא רגיל להופיע מול קהל, ועזר למאמנת שלו במרוצת השנים לשבור מיתוסים לפיהם אי אפשר לאלף חתולים. הטריק האהוב עליו הוא לתת כיפים, לכל המעריצים שלו באירועים השונים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי