אחרי שתושבים בחברון הרגו עשרות ואולי גם מאות כלבים, לאחר שראש העיר הבטיח להם 20 שקלים עבור כל בעל חיים מת, החליט תייסיר אבו סנינה להורות על הפסקת התשלום. זאת, בעקבות לחץ כבד של גורמי ביטחון ישראלים. כך אמרו הערב (שבת) גורמים ישראלים ל-ynet. בימים האחרונים הופעל לחץ כבד על ראש העיר גם מצד בכירים ברשות הפלסטינית להפסיק עם הרג הכלבים.
2 צפייה בגלריה
מכים כלב משוטט בחברון
מכים כלב משוטט בחברון
מכים כלב משוטט בחברון
(צילום: מתוך טוויטר)
ראש העיר חברון הודיע על התשלום להורגי הכלבים בריאיון רדיו ביום רביעי. "כל מי שיהרוג כלב משוטט או ימסור אותו ניתן לו 20 שקלים", הוא אמר. מהר מאוד הובאו כלבים מתים לעירייה. בתמונות שהופצו ברשתות החברתיות נראה בין היתר רכב שבתא המטען שלו הושמו פגרים של כלבים. בנוסף פורסמה תמונה שבה צעירים מהעיר, ביניהם גם ילדים, מכים כלב באמצעות מקלות. בסרטון נוסף נראה ילד אחוז בשתי רגליו של כלב משוטט, ומושך אותו. בתמונות אחרות נראו כלבים שנתלו בחבלים. (את רוב התמונות הקשות בחרנו שלא לפרסם).
הערב נשמע גם ראש העיר חברון אחרת. בשיחה עם ynet הוא אמר: "אמרתי את מה שאמרתי על מנת לעשות פרובוקציה בקרב עמותות זכויות בעלי החיים, שלא עושות את תפקידן בחברון".

הוא אמר כי בתקופה האחרונה נשכו או תקפו כלבים משוטטים 73 תושבים. "אף אחד לא מטפל בכלבים המשוטטים", אמר אבו סנינה. "צריך תקציב מיוחד ולנו אין את התקציב הזה, לכן אמרתי שכל מי שיהרוג כלב נשלם לו 20 שקלים ואני שמח שזה עשה הד, אבל אף אחד לא הרג כלב וקיבל כסף. כולי תקווה שגוף חיצוני כמו עמותות וארגונים יעשו את עבודתם ויצילו את חברון מהתופעה הזו".
2 צפייה בגלריה
 תייסיר אבו סנינה
 תייסיר אבו סנינה
תייסיר אבו סנינה
(צילום: אליאור לוי)
כאמור, גם ברשות הפלסטינית קראו להפסיק את הרג הכלבים. באגודה הפלסטינית לצער בעלי חיים אמרו: "קיימת תוכנית הומניטרית לסירוס ועיקור כלבים, בהתחשב בכך שלעיריית חברון יש יכולת לשלם סכומי כסף לטיפול בעניין".
תופעת הכלבים המשוטטים ביהודה ושומרון מוכרת היטב, ולרוב הקורבנות של הכלבים הם צבאים ובעלי חיים נוספים שאותם הם טורפים. לעתים אותם כלבים מגיעים ליישובים יהודים. בחודש פברואר האחרון הותקפה ילדה בת 10 מקריית ארבע, שהייתה בדרכה לביתה על ידי כלבים משוטטים. פלסטיני שהיה באזור זרק אבנים על הכלבים ובזכותו הילדה לא נפגעה.
ראש העיר חברון אבו סנינה נמנה עם חוליית פתח שרצחה במאי 1980 שישה בחורי ישיבה, שהיו בדרך לבית הדסה בלב היישוב היהודי בחברון. בפיגוע הירי נרצחו צבי גלאט, אלי הזאב, שמואל מרמלשטיין, חנן קרויטהמר, גרשון קליין ויעקב צימרמן. ארבעת חברי החוליה הפלסטינית נידונו למאסר. הארבעה, בהם אבו סנינה, שוחררו בהמשך בעסקת חילופי שבויים. הוא נבחר לתפקידו כראש עיר במאי 2017.
בכתבה זו שולבו תמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום