משרד המודיעין הקים בעלות של עשרות מליוני שקלים מרכז מודיעיני משותף לעליונות טכנולוגית. המרכז יעבוד בשיתוף פעולה עם משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ויאפשר חיזוי עתידי של טכנולוגיות מפציעות שיעצבו את חיינו בעתיד.
2 צפייה בגלריה
מרכז המודיעין
מרכז המודיעין
מרכז המודיעין
מרכז המודיעין המשותף יעסוק בין היתר בחקר ובחיזוי של טכנולוגיות הקשורות בין היתר לחלל, לטכנולוגיות מזון, לבינה מלאכותית ולנושאים נוספים. המחקר יחזה מגמות, יצפה אתגרים ויציע דרכי פעולה מבוססות מודיעין. המחקר יערך בשיתוף פעולה עם המדען הראשי של משרד המדע וחוקרים נוספים.
עיקר העיסוק של המרכז המשותף הוא חיזוי ומחקר עתידי לטווח הארוך של טכנולוגיות מפציעות - הטכנולוגיות שיבשילו בשנים הקרובות וישפיעו רבות על האנושות. טכנולוגיות אלה קשורות, בין היתר, בתחומים כמו חלל, מזון, בינה מלאכותית ועוד. המחקר, שיתבצע על ידי חוקרים של משרד המודיעין לצד המדען הראשי, יחזה אתגרים והזדמנויות בתחום ויציע דרכי פעולה מבוססות מודיעין למקבלי ההחלטות.
מרכזים מודיעיניים משותפים נוספים בהובלת משרד המודיעין יחקרו ויחזו גם את אתגרי החוסן הלאומי של מדינת ישראל. זאת, בין היתר, בתחומים כמו שרשראות אספקה ואנרגיות מתחדשות, תוך שימוש בסריקת האופק כדי לזהות את מה שצפון העתיד למדינת ישראל.
מרכז המודיעין המשותף יושב כיום במשרד ראש הממשלה, אך ישנה כוונה להעבירו למשרדים חדשים בגנים הטכנולוגיים בשכונת מנחת בירושלים.
מנכ"ל משרד המודיעין, תא"ל (מיל') ד"ר אלכס דן, אמר: "המרכזים נותנים מענה לסוגיות אסטרטגיות ארוכות טווח הנגזרת ממגמות העל שמעצבות את חיינו ונחזות במסגרת יחידת "סריקת האופק" של משרד המודיעין. בין המגמות המרכזיות נחזה שינוי עתידי מהותי בתחום 'עליונות טכנולוגית'. המיפוי, שהושלם לאחרונה, הנו חיזוי מבוסס מודיעין שיאפשר מיקוד של פעילויות מחקר ופיתוח".
2 צפייה בגלריה
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
שר המודיעין, אלעזר שטרן
(צילום: קובי קואנקס)
שר המודיעין, אלעזר שטרן ('יש עתיד') אמר: "למשרד המודיעין הכלים הייחודיים לספק למקבלי ההחלטות במדינת ישראל את המחקר הדרוש לחיזוי מגמות, למיפוי אתגרים וסכנות ולמימוש טכנולוגיות, כדי להבטיח את המשך עליונותה של מדינת ישראל מכל הבחינות".