אורי מיכלובסקי הוא נער בן 13 וחוקר ארכיאולוגיה מאז שהיה בן חמש. החלום שלו היה למצוא שריד היסטורי עתיק. בשבת האחרונה הוא הגשים את חלומו.
3 צפייה בגלריה
אורי מיכלובסקי והתעודה
אורי מיכלובסקי והתעודה
אורי מיכלובסקי והתעודה
לאחר הסופה "כרמל" סייר אורי עם הוריו באזור קיסריה ,בחיפוש אחר עתיקות ולהפתעתו מצא פסיפס לבן אשר ביצבץ מהחול, ונחשף כנראה כתוצאה מהסערה האחרונה, שליחכה חלק מהמצוק הימי. בדיקת רשות העתיקות העלתה כי מדובר בחלק ממתקן לאגירת נוזלים מהתקופה הביזנטית. במקום יבוצעו בהמשך חפירות למציאת שרידים נוספים.
"אני זוכר שתמיד כשהייתי בגן הלאומי של קיסריה הסתכלתי על האדמה והחול, ותמיד הייתה לי ציפייה למצוא משהו. בעצם התגשמה לי המשאלה לבר מצווה", מספר אורי. "לאורך השביל ראיתי הר של שברים של כדי חרס, טיפסתי למעלה ומצאתי את הפסיפס היפה".
3 צפייה בגלריה
הפסיפס שמצא אורי
הפסיפס שמצא אורי
הפסיפס שמצא אורי
אורי שהתלהב מהממצא אומר שימשיך לחפש. "אני חושב שקיסריה תמיד תפתיע אותנו. חשוב לי להעביר את המסר שמי שמאמין בעצמו יוכל לעשות הכל. זאת רק תחילת הדרך שלי, וכשאהיה גדול אני רוצה להיות ארכיאולוג כדי לחקור את הארץ".
אמו של אורי, רז אופק-מיכלובסקי, אמרה כי הוא נולד עם נפש של חוקר. "מאז שהיה ילד קטן ביקש בכל שבת לטייל בארץ במקומות היסטוריים, ללמוד על תקופות ותרבויות ששלטו בארץ. הוא מתעניין בעולם הארכיאולוגיה ויש לו המון ידע".
3 צפייה בגלריה
אורי מיכלובסקי עם  מרוואן מסארווה, ארכיאולוג נפת חדרה
אורי מיכלובסקי עם  מרוואן מסארווה, ארכיאולוג נפת חדרה
אורי מיכלובסקי עם מרוואן מסארווה, ארכיאולוג נפת חדרה
אורי קיבל תעודת הוקרה על גילוי אזרחות למופת מארכיאולוג נפת חדרה ברשות העתיקות, מרוואן מסארווה, שאמר כי להערכתו "רצפת הפסיפס שגילה אורי הייתה חלק ממתקן מטויח, כנראה מהתקופה הביזנטית, אשר נראה כי שימש לאגירת נוזלים".
"אנחנו מעודדים אזרחים לקרוא לנו לשטח מיד כשנמצאות עתיקות", אמר מנהל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו. "אנחנו מברכים את אורי על ערנותו. כל תגלית, מסייעת לנו להשלים את הפסיפס ההיסטורי של הארץ".