אוניברסיטת תל אביב מתגייסת לטובת חיזוק מערכת הבריאות והחברה בכלל. במסגרת תוכנית חדשה לעידוד סטודנטים ללימודי סיעוד, אחים ואחיות אקדמאים, האוניברסיטה תאפשר לראשונה מלגה בסך כ-50% משכר הלימוד השנתי לכל סטודנט שיסיים את שנה א' בציון ממוצע של 80 ומעלה.
2 צפייה בגלריה
אחות טיפול סיעוד
אחות טיפול סיעוד
(צילום: shutterstock)
באוניברסיטה אמרו כי בשנים קודמות שיעור הסטודנטים והסטודנטיות שעמדו ברף זה היה כ- 75% מהלומדים.
בכך מקווים באוניברסיטת תל אביב להמשיך ולהגדיל את מספר הסטודנטים שלומדים סיעוד ולגייס כוח אדם איכותי לתחום.
התוכנית תצא לדרך כפיילוט כבר בשנת הלימודים הקרובה, שתחל באוקטובר. בהתאם להצלחתה האוניברסיטה תבחן את האפשרויות להרחבת התוכנית בשנים הבאות. כמו כן, בעקבות השקת הפיילוט, החוג לסיעוד פתח בימים האחרונים גם בקמפיין הסברה נרחב בנושא, ובחוג מדווחים על התעניינות ערה של סטודנטים.
פרופ' צביה בר-נוי, ראשת החוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב, הסבירה כי מדובר בתוכנית חברתית שנועדה לסייע למערכת הבריאות בכלל ולבתי החולים בפרט להתגבר על המשבר בכוח האדם ולהגדיל מיידית את מספר הסטודנטים לסיעוד.
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
(צילום: Shutterstock)
"סיעוד הוא מקצוע חיוני שהעוסקים בו נדרשים לידע, מיומנויות קליניות וטכנולוגיות מגוונות. מקצוע המאפשר התפתחות מקצועית הן מבחינת היכולת לשנות את תחום העבודה הקלינית והן באפשרות לפתח קריירה ניהולית במערכת הבריאות", אמרה פרופ' בר-נוי. "מערכת הבריאות המתפתחת והעלייה במספר התושבים יצרה מחסור באחיות, לכן החוג לסיעוד באוניברסיטת תל-אביב שם לו למטרה להתגייס למשימה הלאומית ולתרום להגדלת מספר האחים והאחיות במדינת ישראל".
דיקאנית הפקולטה לרפואה, פרופ' קרן אברהם, הוסיפה: "אנחנו מכשירים את דור העתיד של מערכת הבריאות בישראל, ואנחנו רואים חשיבות גדולה בקידום והרחבת סגל האחים והאחיות בבתי החולים ובקהילה. אני מקווה מאוד שהמלגה החדשה תעודד צעירות וצעירים רבים להצטרף לשליחות הלאומית לחיזוק והעצמת מערכת הבריאות".