בעוד שהטמפרטורות בישראל היו הלילה (יום ג') נמוכות מאוד, באוסטרליה סובלים בשבועות האחרונים מגל חום כבד - אחת ההשלכות של שינויי האקלים - ובימים האחרונים נשבר שיא החום במדינה כשנמדדו 50.7 מעלות. מדובר בטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדד במדינה מזה 62 שנה ומדענים אומרים כי זו תוצאה של משבר האקלים והמשך פליטת גזי חממה.
אוסטרליה היא אחת המדינות המובילות בעולם בפליטת פחמן לנפש, אבל הממשלה סירבה לסגת מהתלות שלה בתעשיות הפחם ודלקים מאובנים אחרים. למרות הביקורת מרחבי העולם על המדיניות של הממשלה, אמרו במדינה שהדבר יפגע בעובדים.
בריאיון לאולפן ynet סיפרה נירית מרום, המתגוררת בעיר פרת' שבמערב המדינה. "מערב אוסטרליה ידועה בטמפרטורות חמות. הטמפרטורה הגבוהה שנמדדה הייתה במרחק של כ-2,500 ק"מ מאיתנו. זה מאוד מאוד מזכיר את אילת בתקופות החמות של העיר".
מרום אמרה כי בשל משבר האקלים, הקיצוניות של החום גברה: "אם בדרך כלל יש שבועות של חום ואז יש גשם וקצת הפוגה וקצת אפשר לנשום - הקיץ הזה אנחנו לא נהנים מהדבר הזה ואכן יש הרבה מאוד שריפות, הרבה מאוד התראות לשריפות. כששומעים בארץ מטוסים ויודעים שמשהו קורה, אז פה כששומעים מסוקים – יודעים שיש שריפה".
1 צפייה בגלריה
גל חום באוסטרליה
גל חום באוסטרליה
גל חום באוסטרליה
(צילום: רויטרס)
לדבריה, החשש הגדול יהיה שמזג האוויר ימשיך להתחמם בשנים הבאות. על ההתמודדות בגל החום, היא אמרה: "פחות יוצאים מהבית בשעות החמות, אחד הדברים שמאוד אופייני לאזור זה שערים ב-4:30 לפנות בוקר כי יש קצת אור. אז אתה רואה את כולם צועדים ועושים הליכות בשעה הזו. מנגד, הולכים מאוד מוקדם הולכים לישון. בשעות החמות לא רואים הרבה אנשים, רואים או בבוקר או לקראת אחר הצהריים כשהרוח מתחילה להיכנס והטמפרטורות קצת מתחילות לרדת".
היא התייחסה לסרטונים שצולמו באוסטרליה, על הדרכים שבה בחרו להתקרר. "נכנסים לבריכה, נכנסים למזגן", היא אמרה. "באחד המקרים בני משפחה קנו שקים של קרח והכניסו את זה לג'קוזי שיש להם בחצר. הם התיישבו בג'קוזי עם הקרח כדי לצנן את עצמם. הם טענו שזה היה ממש כמו להיכנס לתוך מיקרוגל שעובד. פשוט חום שאי אפשר לתאר".
מרום אמרה עוד כי גם יש ביקוש רב יותר למזגנים: "בעלי עובד בתחום מיזוג האוויר, מהנדס מכונות שמתמחה במיזוג אוויר למקומות גדולים. אנשים שלא שמענו מהם במשך שנים פתאום שואלים "בעלך עובד במזגנים, נכון?" אז כן. יש בעיה עכשיו עם המצב של הקורונה והמצב של האספקה של החומרים, אני בטוחה ששמעת איזושהי מלחמה קרה עם סין וכל הייצור שעם כל מה שקורה עם כל הפוליטיקה מסביב וקצת קשה לקבל סחורה וקשה לקבל ציוד, אז זה גם הוסיף ללחץ כי אנשים מאוד רוצים להתקין, אבל הם לא יכולים לקבל את המזגנים".