משרד החקלאות הודיע היום (ד') כי על פי ההנחיות המעודכנות, בשל המלחמה, יוכלו השבים מחו"ל להכניס לישראל כלב שהוא בן שנה ומעלה, מחוסן לכלבת ומשובב ללא צורך בבדיקת נוגדנים או בתעודת בריאות חתומה על ידי רופא וטרינר ממשלתי, ובכך למעשה חוסכות זמן בבקשת הייבוא.
1 צפייה בגלריה
כלב בכלוב טיסה / כלוב אילוף
כלב בכלוב טיסה / כלוב אילוף
כלב בכלוב טיסה
(צילום: shutterstock)
"כל זאת תוך ניהול סיכונים והמשך שמירה מיטבית על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים הנמצאים בישראל", נמסר ממשרד החקלאות.
ד"ר שלמה גראזי, רופא וטרינר ראשי ליבוא ויצוא בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, אמר: "הימים האחרונים יזכרו עוד לדורות, עברנו טלטלה של ממש. אנו במשרד עושים כמיטב יכולתנו כדי להקל על אזרחי ישראל. בימים אלו, זמינות המטוסים לישראל יורדת, ולכן, עשינו מאמץ להקל על השבים מחו"ל, שיחסוך בזמן עבור אלו שמעוניינים לחזור לישראל בהקדם האפשרי. אנו זמינים כל העת לכל שאלה או בעיה, ונסייע ככל שנוכל".
הנחיות המעודכנות, הן כאמור, צעד נוסף שהמשרד עושה כדי לסייע לאזרחי ישראל, וכדי לשמור על רווחתם וביטחונם של בעלי החיים. במשרד החקלאות אמרו כי בימים האחרונים המשרד מסייע, מרכז ומנתב פינוי וחילוץ של בעלי חיים שנותרו בשטחי עוטף עזה: בעלי חיים אשר נקלעו לאזורי הקרב ובעליהם פונו למקום שלא מאפשר שהיית בעלי חיים, תושבים שנאלצו להשאיר מאחור את חיות המחמד, פינות חי שנותרו ביישובים הללו ועוד.
מוקד המשרד זמין בכל עת, 24/7 לכל שאלה או פנייה, בטלפון 6016*