סכנה מהרצועה: אם לא די בכך שהרפתות בעוטף עזה נפגעו קשות במתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, סובלים כעת הרפתנים ממכה קשה - כלבים משוטטים המגיעים מרצועת עזה הורגים וטורפים עגלים. אזהרה: בכתבה שולבו כמה תמונות קשות לצפייה.
2 צפייה בגלריה
להקת כלבים טורפים עגל באחד הקיבוצים
להקת כלבים טורפים עגל באחד הקיבוצים
להקת כלבים טורפים עגל באחד הקיבוצים
בשבועות האחרונים החלו הרפתות ביישובי העוטף להשתקם אחרי מתקפת הטרור. למשל, בקיבוץ נחל עוז יש כיום כ-300 פרות חולבות, לעומת כ-400 שהיו לפני פרוץ המלחמה. מתחילת החודש הרפת חזרה לעבודה באופן כמעט מלא. אך הכלבים שמגיעים מרצועת עזה גורמים לבעיה המקשה על הרפתנים.
הכלבים המורעבים, שהגיעו מרצועת עזה, חודרים לרפתות של הקיבוצים צמודי הגדר וטורפים בעיקר את העגלים. מדובר בתופעה שממנה סובלים הרפתנים בכל האזור. ברפת של נחל עוז נטרפו כבר כמה עשרות עגלים, כך גם בסעד ובעלומים.
גידי סבאג, מנהל רפת נחל עוז, אמר ל-ynet: "אחרי כל המאמצים שעשינו כדי לשקם את הרפתות, רק זה היה חסר לנו עכשיו. כל בוקר אנחנו מגלים עוד ועוד עגלים שנטרפו. יש כאן באזור מאות להקות של כלבים משוטטים. זה ממש ברמות מטורפות".
2 צפייה בגלריה
עגל שכבלים הרגו באחד מיישובי העוטף
עגל שכבלים הרגו באחד מיישובי העוטף
עגל שכלבים הרגו באחד מיישובי העוטף
סבאג סיפר כי הכלבים מעזה חדרו לישראל דרך פרצות בגדר. "היה שלב שטיפלו, לכדו אותם או צדו", הוא אמר. "אבל עכשיו כמעט שלא עושים דבר .טרפו לנו הלילה כמה עגלים, אחד מהם רק נולד. כל יום התופעה חוזרת על עצמה. זו מכה רצינית ונזק אדיר. נשבר הלב לראות מה שקורה להם. עשינו כמה פעולות, גידרנו וכדומה, אבל זה לא עוזר. הם עוברים הכול".
רפתנים בעוטף אמרו: "חייבם להגביר את הציד. הם מחסלים את הרפתות". מנהל הרפת בנחל עוז דורש סיוע מהמדינה: "מישהו חייב להתערב, לעזור לנו לטפל בתופעה הזאת, כי אחרת זה ייגמר באסון".
הכלבים המשוטטים מעזה לא חוששים להתקרב לבני אדם. בסרטון, שצילם קובי סופר מרשות הטבע והגנים ליד קיבוץ ארז ופורסם ב-ynet בחודש שעבר, נראים כמה כלבים מתקרבים לרכב שבו נסע ונובחים ללא הפסקה, בעוד הכלבים האחרים נמצאים במרחק של כמה עשרות מטרים משם.

ממשרד החקלאות נמסר אז בתגובה: "משרד החקלאות עוקב אחר המתרחש בשטח ומלווה את הרשויות המקומיות, האחראיות על הטיפול בבעלי חיים משוטטים בכלל, ואת הרשויות במערב הנגב בפרט. בעקבות העלייה בהיקף חדירת הכלבים הפראיים מעזה לישראל, ולנוכח החשיבות של שמירה על בריאות בעלי חיים ובני האדם ומניעת הפצת מחלות, הקצה משרד החקלאות 2.1 מיליון שקלים למימון תוספת אמצעים לרשויות המקומיות במערב הנגב. התקציב כולל מימון לכידת מאות כלבים, אחזקתם בהסגר, חיסונם בשני חיסונים נגד כלבת, סימון בשבב, וביצוע ניתוחי עיקור וסירוס".