תגלית נדירה בחלל: אסטרונומים מספרד זיהו שני כוכבי לכת, החולקים ככל הנראה את אותו המסלול סביב הכוכב שלהם. הם אמרו שזו העדות החזקה ביותר עד כה ל"זיווג הקוסמי" המוזר. חוקרים אמרו כי מסלול משותף של שני כוכבי לכת הוא דבר אפשרי, אך הוא מעולם לא נצפה או הוכח.

באמצעות טלסקופ חלל בצ'ילה, החוקרים מספרד הבחינו בענן של פסולת באותו מסלול של כוכב לכת שכבר זוהה בעבר, אשר מקיף כוכב הנמצא 370 שנות אור מכדור הארץ, בקבוצת הכוכבים קנטאור. החוקרים סבורים שזהו כוכב לכת בהתהוות או שרידים של כוכב לכת שהיה פעם.
לחוקרים ידוע כבר עשרות שנים כי אסטרואידים מלווים כוכבי לכת סביב הכוכב שלהם - למשל, כוכב הלכת צדק ואסטרואידים טרויאנים. אבל שני כוכבי לכת באותו מסלול "היו עד ​​כה כמו חדי קרן", אמר חורחה לילו-בוקס מהמרכז לאסטרוביולוגיה של מדריד, אחד ממחברי המחקר. "הם יכולים להתקיים לפי התיאוריה, אבל אף אחד לא זיהה אותם מעולם".
1 צפייה בגלריה
הדמיה של הכוכב ושני כוכבי הלכת
הדמיה של הכוכב ושני כוכבי הלכת
הדמיה של הכוכב ושני כוכבי הלכת
(הדמיה: ALMA (ESO/NAOJ/NRAO) /Balsalobre-Ruza et al)
המדענים אמרו שהם יצטרכו להמתין עד שנת 2026 על מנת לעקוב כראוי אחר שני העצמים, המקיפים את הכוכב המכונה PDS 70. לכוכב הלכת שכבר זוהה באותו מסלול בעבר לוקח 119 שנים להשלים סיבוב אחד סביב הכוכב. מדובר בענק גזים, שגודלו פי שלושה מזה של כוכב הלכת צדק. אסטרונומים גם זיהו ענק גזים נוסף שמקיף את אותו כוכב, אך הוא נמצא במרחק גדול יותר ממנו.
המחברת הראשית של המחקר, אולגה בלסאלוברה-רוזה, מהמרכז לאסטרוביולוגיה במדריד, אמרה כי הממצאים, שפורסמו בכתב העת Astronomy and Astrophysics, הם "הראיה הראשונה" לכך שעולמות כפולים כאלה עשויים להתקיים.
"אנחנו יכולים לדמיין שכוכב לכת יכול לחלוק את מסלולו עם אלפי אסטרואידים, כמו במקרה של צדק, אבל זה מדהים בעיני שכוכבי לכת יכולים לחלוק את אותו מסלול", אמרה בלסאלוברה-רוזה בהצהרה להתקשורת.