לאחר תהליך שארך כשנה, סיכמה חברת החשמל עם רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע, על מיגון של 6,000 עמודי חשמל בסך הכול בחמש שנים הקרובות. מיגון עמודי חשמל יגן מפני התחשמלויות של עופות דורסים בסכנת הכחדה כדוגמת העיט הניצי, שרק במהלך 2021 התחשמלו לפחות 15 פרטים של המין הנדיר הזה. בנוסף, חברת החשמל תממן פער בתקציב של 400 אלף שקל במימון פיילוט שנועד לבחון אמצעים להקטנת התנגשויות של בעלי כנף בקווי מתח.

בשנה האחרונה פורסמה סדרת כתבות ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" על הפגיעה הקשה בעופות הדורסים בשל התחשמלויות ועל הצורך למגן את עמודי החשמל.
אוכלוסיית העיט הניצי המקננת בישראל הצטמצמה באופן מובהק מאז הקמתה של מדינת ישראל. "עם קום המדינה עוד קיננו בישראל מעל 60 זוגות בכל המרחבים המצוקיים, מהחרמון ועד להרי אילת, אולם כיום מוערך כי בישראל מקננים בין 12 ל-20 זוגות בלבד", מציין ד"ר יואב פרלמן, מנהל מרכז הצפרות הישראלי בחברה להגנת הטבע. בשל כך, בפרויקט "פורשים כנף" מושקעים מאמצים רבים על מנת לשמר אוכלוסייה זו, ובכלל זאת מיגון עמודי חשמל גרעיני רבייה, השבות לטבע, ממשק פעיל ושמירה על קינים ועוד.
במאה ה-20 אוכלוסיית העיט הניצי נפגעה קשות בגליל, בכרמל ובמדבר יהודה וכמעט נכחדה לחלוטין, בעיקר בעקבות הרעלות. לאחר מכן שודדי קינים בשומרון חמסו את הגוזלים וכיום הסכנה הגדולה ביותר היא התחשמלות.
1 צפייה בגלריה
עיט ניצי שהתחשמל
עיט ניצי שהתחשמל
עיט ניצי שהתחשמל
(צילום: שחר כפיר, רשות הטבע והגנים)
ד"ר יהושע שקדי, המדען הראשי ומנהל חטיבת מדע ברשות הטבע והגנים, אמר: "חברת החשמל תמגן גם את קו החשמל בשמורת יהודייה שבגולן, שבו התחשמלו מספר עיטים. הכוונה היא להטמין אותו בעתיד, אך לא נמצא לכך התקציב עדיין. אנחנו משקיעים באמצעות הפרויקט מאמצים רבים בגרעיני רביה לעופות דורסים, בשחרור לטבע, בהקצאת מזון נקי מתרופות ורעלים, שמירה על קינים ועוד, הכול כדי לשמור על הדורסים בישראל בכלל, ועל העיט הניצי בפרט לנוכח מצבו העגום".
בנוסף, השותפים בפרויקט "פורשים כנף" קיבלו החלטה להנציח את פועלה של נחמה ריבלין ז"ל, שפעלה רבות לשמירה על הטבע . הנשיא לשעבר ראובן (רובי) ריבלין נענה לבקשה והוא אף גאה בה. הנשיא העשירי הודה על המחווה בשם המשפחה כולה ואמר ״קריאת הפרויקט המופלא ״פורשים כנף״ על שמה של נחמה שלנו היא מחווה מקסימה. הפרויקט היה קרוב לליבה, וההנצחה עושה חסד לקשר שבין אהבת הטבע, שמירת הטבע וצעדים ברורים שעל כולנו לנקוט בהם כדי למנוע הכחדה של מינים מפני כדור הארץ בכלל ודורסים בפרט".
אורן הלמן, סמנכ"ל שרות שיווק ורגולציה של חברת החשמל, הבטיח כי החברה תגדיל את השקעותיה במיגון העמודים ורשתות החשמל. "מדובר בתוכנית מאתגרת, שכאמור מטרתה שמירה על העיט הנצי ואוכלוסיות פורשי כנף", הוא אמר.