בחודש שעבר צילם רכב החלל Yuto 2 של סוכנות החלל הסינית עצם, שנראה מרובע, בצד הרחוק של הירח. מהר מאוד עלו שאלות לגבי העצם המרובע, והוא זכה לשם "בקתת מסתורין". מאז רכב החלל הסיני התקרב לעצם - ואז התגלה מהו אותו עצם. אז התשובה היא, ממש כמו שחשבו חוקרים מרחבי העולם - מדובר בסלע גדול.
2 צפייה בגלריה
התמונה שהסעירה את הרשת
התמונה שהסעירה את הרשת
התמונה שהסעירה את הרשת
(צילום: סוכנות החלל הסינית)
התמונה החדשה של הסלע צולמה ממרחק של 80 מטרים ממנו. בתמונה נראה בבירור כי מדובר בסלע ולא במבנה של חייזרים, כמו שטענו חובבי קונספירציות.
2 צפייה בגלריה
סלע הירח מקרוב
סלע הירח מקרוב
סלע הירח מקרוב
(צילום: סוכנות החלל הסינית)
בשבועות הקרובים אמרו רכב החלל הסיני להתקרב יותר לסלע ולחקור אותו. בבלוג של המשימה נכתב כי הסלע של הירח הוא בצורת ארנב, ולידו יש כל מיני סלעים בצורת גזר.
לרובר הסיני - שנחת על הירח במסגרת משימת צ'אנג-אה 4 בינואר 2019 - שישה גלגלים, והוא יכול לפעול גם אם אחד הגלגלים מתקלקל. הרובר יכול לנוע בשיפוע של עד 20 מעלות ולעבור מכשולים שגובהם עד 20 ס"מ. המהירות המירבית שלו היא 200 מטרים לשעה. "הקרקע שעליו נע הרובר היה די רכב ודומה מאוד לשלג", הוסיף אחד המדענים הסינים.
חקר הצד הרחוק של הירח עשוי בסופו של דבר לסייע למדענים ללמוד יותר על התקופה שבה נוצרה מערכת השמש ועל היווצרות הכוכבים הראשונים ביקום. את הצד הרחוק של הירח לא ניתן לראות מכדור הארץ, והוא מכונה "הצד האפל של הירח", כיוון שמדובר במקום שמעט ידוע עליו ולא משום שאור השמש אינו מגיע אליו.


שלוש מדינות - ארצות-הברית, ברית המועצות לשעבר וסין - שיגרו חלליות לצד הקרוב של הירח, אבל החללית הסינית צ'אנג-אה 4 עשתה היסטוריה והיא החללית הראשונה הנוחתת על הצד הרחוק של הירח.