לאחר שמיאה ליימברג בת ה־17 נחטפה מניר יצחק, ניסו בני משפחתה וחבריה למצוא את כלבתה בלה שנעלמה. "הפכנו כל אבן למצוא אותה", מספרת המחנכת של מיאה, אורנה פריני מהתיכון לאמנויות בירושלים, "שלחנו מחלצים לקיבוץ, מה לא עשינו". לבסוף הם התייאשו, כך שההפתעה הייתה כפולה כשצפו בחזרתה של מיאה שלשום, ובלה בידיה.
2 צפייה בגלריה
מיאה ליימברג שוחררה מהשבי
מיאה ליימברג שוחררה מהשבי
מיאה ליימברג ובלה ברגע השחרור
2 צפייה בגלריה
yk13698149
yk13698149
החברים מבקרים את מיאה (שנייה משמאל) (מהפייסבוק של התיכון לאומנויות)
“כשמיאה חזרה רעדתי מהתרגשות וגם הכיתה כולה”, שיתפה אורנה. מאז כבר הספיקה לשוחח עם תלמידתה, שסיפרה על הרגעים בהם סיפקה לה בלה נחמה בשבי וגם על רגע השחרור, בו נראתה מרחיקה ממחבל את הכלבה שבידיה: "היא אמרה שהוא אמר לה 'מה זה זה', והיא ענתה לו 'זה שלי!' כי היא פחדה שהוא ייקח לה אותה. הוא לא ידע שהיא הייתה איתה כל הזמן. היא הורידה פרופיל איתה, הכלבה לא נבחה שם. היא אמרה שהכלבה כל הזמן הייתה צמודה אליה והיא חיבקה אותה שם. היא נתנה לה לאכול את שאריות האוכל שהיא קיבלה, דאגה שהכלבה תעשה צרכים בשירותים וניקתה מהר כדי שהם לא ירגישו. דיברנו על זה שיהיה מתישהו סרט על זה. זה סיפור הזוי".
המחנכת אורנה סיפרה עוד על מיה: "תלמידת מגמת מוזיקה אצלנו, זמרת, חברה טובה, ילדה טובה ומקסימה, מתנדבת כמה שאפשר ועם יכולת נתינה אינסופית.
"אתמול רעדתי מהתרגשות וגם הכיתה כולה, התלמידים קפצו משמחה ונרגשים, ממש צרחות היו. עברנו תקופה לא פשוטה עם המון טלטלות, מיאה נחטפה ולא ידענו מה קורה איתה, אם יש אות חיים ממנה, אם הפרידו מאמא שלה ומה עושים לה שם. חברים שלה היו מרותקים והסתובבו עם דמעות בעיניים כל היום. היו הרבה עליות וירידות לפי מה ששמענו: כן יחזרו, לא יחזרו".
תומר בליטי, מנהל התיכון לאמנויות, סיפר: "אנחנו מאוד מתרגשים. היא נערה נבונה, חברה טובה. חברות וחברים שלה ביקרו אותה אתמול בבית החולים. העובדה שהכלבה שלה הייתה איתה משמחת ואנחנו מתרשמים שהשהות שלה בשבי יחד איתה הייתה קצת פחות גרועה".
פורסם לראשונה: 00:00, 30.11.23