בשיתוף TOYOTA ישראל
הפקה: ניצן כהן | צילום: טל סער | עריכה: חן מרקוביץ'
יזמות וחדשנות שעושה טוב לאנשים, לסביבה ולעתיד: בחודש הבא תתקיים זו השנה השנייה תחרות פרס הסביבה של ישראל (Israel Earth Prize), אותה יזמו מותג הרכבים TOYOTA והיבואנית יוניון מוטורס. במסגרת טקס חגיגי שיערך ב-16 באפריל, יוכרז הזוכה הגדול בפרס חסר תקדים של מיליון שקלים. הפרס יאפשר ליזמים לפתח את הפרויקט שלהם, ולהפוך את העולם לירוק וטוב יותר.
לקראת גמר התחרות שייערך בחודש הבא, יצא הקומיקאי והמנחה אבי נוסבאום למסע על גלגלים ב-TOYOTA GOOD WHEEL כדי לפגוש את חמשת הפיינליסטים שעלו לגמר. והפעם: תכירו את פרופ' ירון זיו, שביחד עם שני עמיתיו מאוניברסיטת בן גוריון הקימו את מיזם 'בונים את דור העתיד' כדי לטפח את דור העתיד של מדעני הסביבה. צפו בכתבת הווידיאו בראש העמוד

אקזיט ערכי במערכת החינוך

בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר על בני נוער וצעירים שלוקחים חלק פעיל וחשוב במאבק על משבר האקלים. בדרך כלל, אומר פרופ' ירון זיו, אלו בני נוער שהוסללו כבר בגיל צעיר לאהבת הטבע והסביבה, בדיוק כמוהו. "אני הייתי בחוגי נוער של החברה להגנת הטבע. התאהבתי בטבע בגלל שתפסו אותי בגיל הנכון. חיברו אותי לנושא דרך התנסות בשטח".
2 צפייה בגלריה
 פרופ׳ נדב ששר, פרופ' ירון זיו, ופרופ׳ ראובן יוסף
 פרופ׳ נדב ששר, פרופ' ירון זיו, ופרופ׳ ראובן יוסף
פרופ׳ נדב ששר, פרופ' ירון זיו, ופרופ׳ ראובן יוסף
היום פרופ' זיו הוא ראש בית הספר לקיימות ושינויי אקלים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, והוא מכיר בחשיבות החשיפה לנושאי סביבה, אקלים וטבע כבר בגיל צעיר. "יש לא מעט עמותות וארגונים שעושים את זה, אבל במסגרות לא פורמליות. המטרה שלנו היא להכניס את הנושא לתוך מערכת החינוך הפורמלית".
פרופ' זיו חבר לשני עמיתיו מקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון, פרופ׳ נדב ששר ופרופ׳ ראובן יוסף, והשלושה בנו תוכנית להטעמת מודעות לסביבה ולטבע דרך עבודות הגמר בכיתות הגבוהות. התוצאה היא 'בונים את דור העתיד של שיקום הסביבה ושמירת הטבע'.
"במסגרת המיזם, התלמידים משלבים בעבודות הגמר שלהם פעולות יישומיות ותלויות מדע. למעשה, באמצעות עבודת הגמר, שנחשבת להם למבחן בגרות, הם עושים פרויקט סביבתי יחד עם הארגונים הירוקים, עם ההורים ועם הקהילה ומשאירים תוצר לשנים הבאות".

2 צפייה בגלריה
ילדים חוקרים בטבע
ילדים חוקרים בטבע
ילדים חוקרים בטבע
(קנבה)

אם יזכה בתחרות הסביבה של ישראל, אומר פרופ' זיו, המיזם יוכל לצאת לפועל בהיקפים גדולים ונרחבים. "נוכל להוציא את המורים להכשרות, וכתוצאה מכך נראה יותר עבודות גמר יישומיות שבהן התלמידים יתרמו לקהילה. המורים יוכלו להמשיך את המיזם החדשני גם שנים קדימה, אחרי שהמימון יסתיים".
בניגוד להרבה סטארט אפים בתחומי הטכנולוגיה, הסטארט אפ החינוכי של פרופ' זיו ועמיתיו לא נועד למטרות רווח. "אני לא מחפש את האקזיט. החלום שלי הוא שהנכד שלי יגיע לתיכון ויתנו לו אפשרות לעשות עבודת גמר שיש לה השפעה. זה אקזיט ערכי".
אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע עם אבי נוסבאום לקראת ההכרזה על זוכה ה-ISRAEL EARTH PRIZE במיליון שקלים לקידום היוזמה הסביבתית, ולהכיר את המועמדים והיזמויות המרגשות, שישנו את העולם ויהפכו אותו לירוק וטוב יותר.
בשיתוף TOYOTA ישראל
פורסם לראשונה: 07:46, 19.03.24