שנה וחצי היא עבדה על היין, עד שהתקבלה התוצאה הסופית. גם על המחיר היא התווכחה לא מעט - פחות מ-90 שקלים זה מה שהיא כיוונה אליו ובסוף תג המחיר שהבקבוק הזה נושא הוא - 75 שקלים, אולי לא זול אבל בהחלט מחיר סביר לבקבוק יין ישראלי.
הכירו את "דורות 2016", יין של יקב הרי גליל - יין חדש שהוא תולדה של שיתוף פעולה של היקב עם מיכל אנסקי - הפעם בכובע הגסטרונומית. אנסקי, בעלת תואר שני בגסטרונומיה וייננות מבית הספר לגסטרונומיה באיטליה, לקחה את האהבה ליין צעד אחד קדימה ועשתה דריסת רגל ראשונה בתחום. היין החדש נוצר בהשראת משפחת אנסקי לדורותיה - החל משלב בחירת היין ועד עיצוב התווית.
הכל התחיל לפני החתונה של אנסקי עם בן זוגה - היא הזמינה את היין, ואנשי היקב הדפיסו את התמונה שלהם על התווית. "נוצרה ביני לבין אנשי היקב חברות, ומצאתי שם בן זוג של אחת המנהלות שסובל גם הוא משיתוק בפנים, וכך נוצר בינינו דיאלוג אינטימי", היא מספרת, "ובכל, בראש ובראשונה אני אוהבת לעבוד עם נשים כי זה מגיע ממקום של חיבור אמיתי, של אהבה ותשוקה משותפת, ולכן הדברים מגיעים לרוב מחדווה - לא ממקום קפיטליסטי אלא מיצירה".
2 צפייה בגלריה
מיכל אנסקי אייל אמיר
מיכל אנסקי אייל אמיר
החתונה: מיכל אנסקי אייל אמיר
(צילום: ענת מוסברג)
התוצאה: יין אדום יבש עם בשומת דובדבן בשל, וניל טבק ופירות יער. ליין מרקם קטיפתי וסיומת ארוכה והוא למעשה בלנד של קברנה סוביניון (55%), סירה (23%), פטי ורדו (2%) ומרלו (10%).

כבוד לאדמה הישראלית

רק בחודש מאי השנה התעורר מחדש דיון ציבורי בנושא ההנקה בציבור, אחרי שאנסקי פרסמה בחשבון האינסטגרם תמונה שלה מניקה את בתה הקטנה, גבריאל-לי, כשהיא בגיל שלושה חודשים.
אחרי הסערה שעוררו תמונות ההנקה שלך באינסטגרם - לא חששת לפרסם שוב תמונות של הילדות שלך? "סערת ההנקה הייתה אחד הדברים החשובים שעשיתי בשנה האחרונה. אנשים שחושבים שיש משהו פסול או דוחה בהנקה הם אנשים לא נאורים שסובלים מבורות. אני יודעת שבעקבות הדיון שהתנהל אחרי התמונה הזו, הרוחות השתנו וההנקה קיבלה עוד לגיטימציה בחברה הישראלית. אני שמחה, גאה ומברכת על זה".
למה פתאום יין? "יין הוא בראש ובראשונה סיבה לחגיגה. בעת האחרונה, בגלל הקורונה, אנשים יותר ויותר פותחים יינות ביום חול ואני מברכת על זה. מעצם פתיחת בקבוק יין, יש בתהליך הזה רצון להרים כוסית ולברך על מה שיש. יין הוא סיבה לברכה, סיבה לשמחה, לחגיגה, לבישול, ואפילו רק להסתכל אחד לשני בעיניים. אנחנו מברכים על יין בחגים, אנחנו מברכים על יין בחתונה ומברכים עליו במעבר מקודש לחול. אני מרגישה שיש בתהליך הזה של ייצור יין ישראלי המון כבוד לאדמה הישראלית, ולהתקדמות של ישראל בקולינריה העולמית. יש בישראל יינות פנטסטיים שמתחרים עם יינות מהעולם, כיף לשתות אותם ואני גאה להיות חלק מיקב שמייצר יין מעולה ב-75 שקל לבקבוק".
2 צפייה בגלריה
יין חברים דורות - מיכל אנסקי - שי שגב
יין חברים דורות - מיכל אנסקי - שי שגב
דורות של מיכל אנסקי
(צילום: דדלוס)
עד כמה היית מעורבת בעשייה של היין? "אני מעורבת בהכל, מבחירת היין ועד המיתוג והעיצוב. השאיפה היא שבעתיד אהיה מעורבת יותר גם בבלנד עצמו".
איך היית מגדירה את היין? "היין הזה ממוקם בין סדרת יראון לאלון – בין האמצעית לגבוהה. זה יין שהיקב לא משיק כל שנה, אלא רק בהזדמנויות מיוחדות, וזה יין שהוא מאוד תמורה למחיר. זה יין לערב רומנטי בבית מול החלון בחורף, זה יין לארוחת ערב של שישי, זה יין לפיקניק בחורשת אורנים וזה יין להביא במתנה".
יחד עם היקב אנסקי בחרה לתרום אחוז מהרווחים מהמכירות לעמותת "אוהלה", שהקימה מרחב ריפוי בר קיימא לטיפול ושיקום נשים שעברו תקיפה מינית ואונס. מטרת העמותה היא ליצור מרחבי ריפוי מאונס ומאלימות מגדרית. חוץ מהיין יצרו שם גם מארז חמין הכולל סיר חמין, ספר החמין של שרי אנסקי ומגן ליד. כל הרווחים ממארז החמין עוברים לעמותת אוהלה.