איפה קונים יין? השאלה הזו חוזרת על עצמה בתדירות שבה אנשים מתלבטים איזה יין כדאי להם לקנות. ענף היין בישראל מגלגל, על פי הערכות בענף, כמיליארד שקל בשנה. בישראל נרכשים בין 60% ל-80% מהיינות ברשתות השיווק, למרות המבחר המוגבל, תנאי האחסון הלא קפדניים והיעדר עזרה והכוונה מקצועית.
7 צפייה בגלריה
יקב הר אודם
יקב הר אודם
ואיפה אתם קונים את היין שלכם?
(צילום: נמרוד כהן)
ניסיונות עבר להקים מחלקות ליינות פרימיום ברשתות השיווק הגדולות לא צלחו - וזאת גם משום שהיקבים הישראליים אינם נלהבים למתג את היינות שלהם כ"יינות סופר". בערי פריפריה, לא תמיד אפשר למצוא חנויות יין מתמחות, כך שרשתות השיווק הן לעתים הפתרון היחידי לחובבי יין.
חריגה בנוף הרשתות היא רשת "טיב טעם", שמאז ומתמיד הציעה מבחר נאה של יינות, אבל לרוב זה קורה רק בחנויות הגדולות של הרשת (דוגמת חנויות הרשת בראשון לציון, בנתניה וברמת החייל בתל אביב), ששם הוקמו מחלקות יין מרשימות במיוחד, המתהדרות בצוות מקצועי, בתנאי אחסון נאותים ובמגוון רחב של יינות מהארץ ומהעולם.
אבל בימים אלה רשת הדיסקאונט "אושר עד" מצטרפת לתחרות על היין, ופותחת מחלקת יין ואלכוהול פרימיום במחירים שמתיימרים להיות הזולים ביותר בשוק. למעשה, הבשורה כאן היא הנגישות של הצרכנים ליקבי בוטיק וליינות מיוחדים, אשר לא זמינים על פי רוב ברשתות השיווק ורק בחנויות היין המתמחות.

בדקנו את מחירי היין ואת ההיצע ברשתות השונות:

אושר עד הרשת מציעה את המבחר הגדול ביותר מבין כל הרשתות המתחרות. בין המבצעים על המדף מצאנו חמישה יינות של יקב נדיב ב-300 שקל (60 שקל לבקבוק), ארבעה יינות פינו נואר מאיזור בורגון בצרפת ב-300 שקל (75 שקל לבקבוק), שני יינות ויז'ן של יקב טפרברג ב-65 שקל (32.5 שקל לבקבוק), ולחובבי האביזרים: דקנטר ליין ב-24.90 שקל. הרשת מציעה גם יינות בלעדיים שישווקו רק אצלה ובהם יקב גת שומרון, יקב צוובנר, יקב שמאי, יקב פאר, יקב רביב ויקב גוש עציון.
7 צפייה בגלריה
יינות אושר עד
יינות אושר עד
(צילום: שי שגב)
טיב טעם רשת טיב טעם יהיא יבואנית יין (דרך החברה הסקוטית). בסניפי הרשת אפשר למצוא שני בקבוקי רקנאטי מהסדרה הבסיסית ב-110 שקל, וגם בקבוק בסיסי של שאבלי מצרפת ב-119.90 שקל. בסניפים הגדולים של הרשת תמצאו גם מבצעים מסקרנים.
7 צפייה בגלריה
יינות טיב טעם
יינות טיב טעם
(צילום: שי שגב)
שופרסל ברשת שופרסל יש מדף יינות מרשים. המבצעים שמצאנו שם הם רק על יינות של יקבים מסחריים גדולים, ובסיף שביקרנו לא מצאנו יקב בוטיק אחד. בין המבצעים הראויים: שני יינות של שאבלי ליני ב-99 שקלים (44.5 שקלים לבקבוק) ובקבוק לבן של טפרברג בסדרת אינספייר ב-69.90 שקל.
7 צפייה בגלריה
יינות שופרסל
יינות שופרסל
(צילום: שי שגב)
מגה בעיר ברשת מגה לא מצאנו יינות בוטיק פרימיום ובסניף שבדקנו (דיזנגוף סנטר בתל אביב) גם לא מצאנו מבצעים אטרקטיביים. על חלק מבקבוקי היין לא היה כלל תו מחיר. אם ממש תתאמצו, תוכלו למצוא יינות של יקב לה לג'נד מבורדו – במחיר של 99 שקל לבקבוק.
7 צפייה בגלריה
יינות מגה
יינות מגה
(צילום: שי שגב)
יוחננוף בחנויות רשת יוחננוף יש מדף יינות מרשים, אבל התקשינו למצוא שם יקבי בוטיק. דווקא כן מצאנו כמה מבצעים ראויים ליינות של היקבים המסחריים. כך למשל, שני יינות של יקב הרי גליל ב-110 שקלים (55 שקל לבקבוק), שני יינות מהסדרה הבסיסית של יקב רקנאטי ב-60 שקלים (30 שקל לבקבוק) וכן את הסדרה האזורית של יקב כרמל ב-54.90 שקל לבקבוק.
7 צפייה בגלריה
יינות יוחננוף
יינות יוחננוף
(צילום: שי שגב)
ויקטורי רשת ויקטורי התברכה במדף יינות צנוע ולא אטרקטיבי. בסניף שביקרנו בו (רחוב הארבעה בתל אביב) הינות אוחסנו קרוב מאוד לחלון הראווה הסופג שמש. במבצעים מצאנו שני בקבוקי מבעבע איטלקי למברוסקו ב-50 שקל (25 שקל לבקבוק) וכן לאוהבי האדום הפשוט, שני בקבוקי יינות גאטו נגרו ב-60 שקלים (30 שקל לבקבוק).
7 צפייה בגלריה
יינות ויקטורי
יינות ויקטורי
(צילום: שי שגב)