מכירים את זה שאתם בארוחה מסביב לשולחן עמוס מטעמים ופתאום כולם מתחילים לדבר על יין ולכם אין שום דבר לתרום לשיחה? אז בדיוק בשביל למנוע מכם את הפאדיחה בחג ליקטנו עשרה טיפים מושלמים שיהפכו אתכם למבינים ביין גם אם אתם לא מבינים כלום. איך עושים את זה? צפו בסרטון בראש הכתבה שבו הסומלייה אבירם כץ מסביר איך להישמע מבינים גדולים.
כתבות נוספות על יין:
1 צפייה בגלריה
אבירם כץ
אבירם כץ
(צילום: מתן טורקיה מתוך הוידאו)

10 טיפים - איך להישמע מבינים ביין

בחירת היין - התחילו את הארוחה עם יין קליל שמותאם למנה הראשונה ולאו דווקא למנה העיקרית. מומלץ להתחיל עם יין לבן ואז לעבור ליין אדום.
תווית הבקבוק - שימו לב לכיתוב על בקבוקי היינות, ככה תוכלו לזכור את היינות שאהבתם ולצבור ידע שישמש אתכם בהמשך.
סוג הכוס - שני סוגי הכוסות שכדאי להכיר הם כוס יין רגילה שנקראת גם כוס בורדו, וכוס בורגון - שמתאימה ליינות מאיזור בורגון. איך מבחינים ביניהן? כוס בורגון היא עגולה כמו בלון.
צבע היין - בדקו את צבע היין על רקע לבן ולא מול האור. אבל בכל מקרה, אל תתמקדו יותר מדי בצבע כי מה שיותר חשוב כאן זה הריח והטעם.
טעימת היין - מטרת הטעימה במסעדה היא אך ורק לוודא שהיין תקין ולא אם היין טעים לכם או לא. הריחו את היין, לגמו לגימה קטנה ושחררו את המלצר לדרכו.
טמפרטורת הגשה - יינות קרים ומבעבעים מוגשים קרים מהמקרר, את זה כולם יודעים. אבל מה לגבי יין אדום? אם קראתם שיין אדום צריך להגיש בטמפרטורת החדר, זה נכון אבל מדובר על חדר באביב צרפתי ולא על טמפרטורת חדר בקיץ הישראלי אז גם יין אדום עדיף לשמור בקירור. מקסימום הוא יתחמם בכוס וזה עדיף מאשר להגיש אותו חם מדי.
ערסול היין - ערסלו את כוס היין על גבי השולחן כדי לפתוח את הריחות והטעמים שלו. בהתחלה הערסול יכול להוליד תקלות כמו כתמים על הבגדים כשהוא יתעופף לכם מחוץ לכוס אבל זו רק שאלה של מיומנות. תתרגלו והכל יהיה בסדר. בלי קשר תזכרו - את כוס היין מחזיקים מהרגל.
הרחה - אל תהססו לדחוף את האף לתוך הכוס ולקחת שאיפה גדולה כדי לקבל כמה שיותר ריחות.
שתייה - מערסלים את היין בכוס, לוגמים משאירים אותו כמה שניות בפה ומעבירים אותו בכל חלל הפה כדי שכל איזור יפגוש את הטעמים.
תיאור היין - אל תתביישו לתאר את היין בשלל תיאורים יצירתיים שאף אחד גם ככה לא בדיוק יודע מה הם - טעם של אננס פסיפלורה או אפילו פרוות כלב רטובה - הכל הולך. המילה הכי חשובה כאן היא "מינרליות".