כוכבת הסדרה בית הדרקון, השחקנית אמה ד'רסי, המוכרת גם כנסיכה ראניירה טארגאריין, הציתה השבוע קאמבק למשקה המפורסם והאהוב בעולם - נגרוני, או ליתר דיוק - נגרוני סבאגליטו.
5 צפייה בגלריה
נגרוני
נגרוני
נגרוני זה תמיד רעיון טוב
(צילום: shutterstock)
בסרטון שפורסם בחשבון הטיקטוק של HBO Max חשפה השחקנית בת ה-30 את המשקה המועדף עליה, בראיון שהעניקה לכוכבת ושותפתה לסדרה, השחקנית אוליביה קוק, המגלמת את המלכה אליסנט. "נגרוני סבאגליאטו עם פרוסקו בפנים", אמרה ד'רסי, עם הפסקות משובבות בין המילים. "אוי, מהמם", ענתה לה קוק בתגובה. האינטונציה של ד'רסי כשהיא מתארת את המשקה החביב עליה, עשתה את שלה, והסרטון הפך לויראלי עם למעלה ממיליון לייקים תוך זמן קצר. חם כמו נשיפת דרקון.
5 צפייה בגלריה
מתוך "בית הדרקון"
מתוך "בית הדרקון"
אוליביה קוק (מימין) ואמה ד'רסי מתוך "בית הדרקון"
(צילום: Ollie Upton/HBO)
קולה של ד'רסי, זכה לתשומת לב מיוחדת, והגולשים תיארו אותו כ"מרגיע", והיו גם כאלה שהשוו אותו ליין מיושן "יקר במיוחד". אבל הגולשים לא עצרו שם - הם החלו מפרסמים סרטונים משלהם כשהם משמיעים את דבריה של ד'רסי (יותר מ-25,000 סרטונים השתמשו בתמצית הקול שלה עד כה), ושלל גרסאות לנגרוני שטפו את הרשת.

הנגרוני ה"שגוי"

עכשיו, לאחר שנכנסתם לטרנד, בואו נדבר קצת על המשקה הזה: נגרוני הוא קוקטייל איטלקי קלאסי עשוי ג'ין, ורמוט אדום וקמפרי. בנגרוני סבאגליאטו פשוט מחליפים את הג'ין בפרוסקו, וזה כל ההבדל. הקוקטייל הזה מושלם לאירועים חברתיים שבהם אתם לא רוצים להגזים עם האלכוהול, אבל אז תמיד אפשר להתחרט ולרדת על ארבעה כאלה ולזכות ביושר בהאנגאובר למחרת בבוקר.
5 צפייה בגלריה
נגרוני
נגרוני
נגרוני
(צילום: shutterstock)
מקור קוקטייל הנגרוני אינו ידוע בוודאות. המיתוס הוא שהמשקה עורבב לראשונה בפירנצה שבאיטליה בשנת 1919, בקפה ג'יאקוזה (שנקרא אז קפה קזוני). בית הקפה אינו קיים יותר כיום, והיום במקום יש בוטיק של ג'ורג'יו ארמני.
פסקל אוליבייה, מי שכונה "הרוזן דה נגרוני", הוא זה שחתום על ה"המצאה", לאחר שביקש מהברמן, פוסקו סקרסלי, לחזק את הקוקטייל האהוב עליו - האמריקנו, על ידי הוספת ג'ין ולא מי סודה, כפי שהיה נהוג עד אותה תקופה. הברמן הוסיף גם קישוט של תפוז במקום את העיטור המקובל של לימון שמקשט את האמריקנו, כדי לסמן שמדובר במשקה שונה.
בהמשך, משפחת נגרוני הקימה את מזקקת נגרוני בטרוויזו, איטליה, וייצרה גרסה מוכנה של המשקה, שמוכר בשם "אנטיקו" ונמכר אף בישראל עד היום. אחד המקורות המודפסים והמפורסמים ביותר אודות המשקה, הגיע מהבמאי אורסון וולס, כשכתב בסוף שנות ה-40 עבור עיתון ה"קושקטון טריביון" כתבה ובה תיאר משקה חדש בשם נגורני: "המרירות מצוינת לכבד שלך, הג'ין רע עבור הכבד, אבל הם מאזנים זה את זה".
5 צפייה בגלריה
נגרוני
נגרוני
"המרירות מצוינת לכבד"
(צילום: shutterstock)
היסטוריון הקוקטיילים דיוויד וונדריך חקר את שושלת משפחת פסקל אוליבייה, וטען שמעמדו של אוליבייה כרוזן מוטל בספק, ורק סבו, לואיג'י נגרוני, אכן היה רוזן. לעומת זאת, צאצאיו של הגנרל פסקל אוליבייה דה נגרוני - הרוזן דה נגרוני, מספרים שהוא היה הרוזן נגרוני האמיתי, ובכלל המציא את המשקה ב-1857 בסנגל.
כיום יש מגוון קוקטיילים בהשראת נגרוני, ובהם אמריקנו (מנה קמפרי, מנה ורמוט אדום מתוק, שפריץ של סודה), בולוורדייה (משתמשים בוויסקי במקום ג'ין), קרדינל (משתמשים בוורמוט יבש במקום ורמוט מתוק), נגרוני הולנדי (משתמשים ביניבר עבור הג'ין היבש הלונדוני), נגרו-סקאן (משתמשים באקווה-וויט סקנדינבי במקום ג'ין), אולד נגרוני (משתמשים בג'ין בסגנון אולד טום במקום הג'ין היבש הלונדוני הרגיל), אולד פאל (משתמשים בוורמוט יבש ובוויסקי שיפון קנדי), נגרוני קווין (גרסה בריטית המחליפה את הקמפרי ב-Pim), טגרוני (משתמשים בטקילה במקום ג'ין), נגרוני לבן (ג'ין, לילט לבן וסודה) ולבסוף כמובן נגרוני סבאגליטו.
גם הנגרוני סבגאליטו, כמו מאכלים ומשקאות מפורסמים אחרים, נולד מתוך טעות: מספרים שמשקה הנגרוני סבגאליטו הוגש לראשונה בבר במילאנו בשנות ה-70. מירקו סטוצ'טו, הבעלים של הבר דאז, הכין נגרוני מסורתי, ולפתע התבלבל ולקח בטעות בקבוק יין מבעבע במקום בקבוק ג'ין, ובכך יצר את הטוויסט המובהק של הקוקטייל. אגב, נגרוני סבגאליטו מתורגם למעשה מאיטלקית כ"נגרוני שגוי", וצריך לבטא זאת בכלל "נגרוני ספליאטו".
5 צפייה בגלריה
נגרוני
נגרוני
כמו דרקון יורק אש. נגרוני
(צילום: shutterstock)
"בית הדרקון" היא סדרה המתרחשת 200 שנה לפני הסדרה "משחקי הכס", וכמעט סיימה את העונה הראשונה שלה (הפרק האחרון ישודר ב-23 באוקטובר), ואף אושר כי הסדרה תשוב לעונה שנייה. בסופו של דבר, פרשיית משקה נגרוני סבגאליטו הוא אמצעי חביב לגשר על הפער בין ההתרחשויות ברשת ובין החיים האמיתיים: המעריצים זוכים לשמוע את הקליפ ואת קולה של ד'ארסי, ואז הולכים להכין את המשקה לעצמם או מזמינים אותו בבר האהוב עליהם, ומתעדים את זה ברשתות.
אז בין אם זה אספרסו מרטיני או שפריץ אפרול, קוקטיילים אופנתיים כבר באו והלכו לא מעט, ומעניין יהיה לראות כמה זמן יחזיק הפעם הטרנד שנולד מראיון על "בית הדרקון".

מתכון לנגרוני סבאגליטו

ולחדשות הטובות: אתם יכולים להכין את זה בקלות בבית בחמש דקות עבודה. לפני שמתחילים חשוב לזכור שנגרוני מסורתי עשוי מקמפרי - הליקר האדמדם המריר, המשולב עם ורמוט מתוק וג'ין. הנגרוני ה"שבור" מתחיל בקמפרי ובוורמוט מתוק, רק שבמקום ג'ין משתמשים ביין מבעבע. פרוסקו אמור להיות בסדר גמור כאן, אבל אל תתביישו להשקיע גם בשמפניה אמיתית.
באותו אופן ניתן לבנות נגרוני מסורתי על קרח או להגיש נגרוני בכוס מרטיני. אתם יכולים להגיש את הסבאגליטו שלכם עם קוביות קרח או בכוס גביע גבוהה, כמו כוסית שמפניה, אבל אז תצטרכו לוותר על הקרח.
המצרכים (לכוס אחת):
1/2 1 מנה (90 מ"ל) ורמוט מתקתק (אפשר להשתמש במותגים כמו צינזאנו, מרטיני או לילט) 1/2 1 מנה (90 מ"ל) ליקר קמפרי 1/2 1 מנה (90 מ"ל) פרוסקו או כל יין יבש מבעבע אחר הרבה קוביות קרח
שני אופני הכנה:
  1. הגשה בכוס שמפניה - מוסיפים ורמוט וקמפרי לכלי ערבוב מלא בקרח, מערבבים יחד עד שהנוזל מצטנן. מסננים בלי הקרח לתוך הכוס. מוזגים פרוסקו, מערבבים שוב, ומגישים.
  2. הגשה בכוס אולד פאשן (כוס נמוכה) עם קרח - ממלאים כוס בהרבה קרח. מוסיפים ורמוט וקמפרי ומערבבים בעזרת בוחשן. מוזגים לכוס פרוסקו ומערבבים שוב. מקשטים בפלח תפוז, ומגישים.
במשקה יש 0 גרם שומן, 0 חלבונים, 19 גרם פחמימות ו-227 קלוריות. אש דרקונים לא כלולה.