קפה ללא קפאין, לחם ללא קמח, סטייק ללא בשר, ממתקים ללא סוכר, שלא לדבר על חיים ללא משמעות - העולם מלא בתחליפים ובפתרונות לכל אלרגיה ומשטר תזונה, אז למה בעצם שלא יהיה גם יין ללא אלכוהול?
כתבות נוספות על יין שיכולות לעניין אותך:
ממש עכשיו הגיעו לארץ מדרום צרפת היינות של יקב PIERRE CHAVIN: שרדונה, רוזה, מרלו, מבעבע - כל מה שמוכר, רק ללא אלכוהול. היינות נמכרים באתר של סופר פארם, וזה מרגיש לי קצת מוזר לשוטט באתר שמציע לך יין ואז מקפיץ לך מבצע על טיטולים, אבל במופלא ממני לא אדרוש.
2 צפייה בגלריה
יין
יין
יין ללא אלכוהול: יש חיה כזאת
(צילום: Shutterstock)
אז היין הזה הוא שיתוף פעולה בין היינן פביאן גרוס ומתילד בולשן, מומחית לשיווק (הרי ברור שמאחורי מוצר כזה יעמוד איזה "מומחה לשיווק", אחרת קשה מאוד יהיה להסביר את הדבר הזה) המגיעה ממשפחת יצרני שמפניה. בעקבות שני הריונות סמוכים של אותה מתילד, יצא שארבע שנים היא כלל לא שתתה אלכוהול (כאן נשאלת השאלה האם היא באמת צרפתייה ממשפחה עם מסורת יין? אבל שיהיה, בינתיים נהנה מהספק).
כך נולד הרעיון לייצר יין המציע את כל חווית השתייה של יין - גם הטעמים וגם הריחות - אך עם 0.0% אלכוהול, כך שכל מי שנמנע מאלכוהול, איש איש וסיבותיו הוא, יוכל להנות וללגום כוסית כאחד האדם.
אז איך זה בכלל עובד? בתהליך הייצור מייצרים קודם כל יין רגיל לכל דבר ועניין, והוא עובר תסיסה אלכוהולית על מנת לקבל את כל הארומות והטעמים של יין רגיל. לאחר מכן בעזרת טכנולוגיה מופלאה הם מוציאים את האלכוהול מהיין, לכאורה מבלי לאבד מטווח הטעמים והריחות. השיטה שבה מסלקים את האלכוהול מהיין מבוססת על זיקוק ועל תהליכים המתבצעים בחום ומאפשרים לייצר משקאות ללא אלכוהול מבלי לאבד את העוצמה הארומטית שלהם.

אז איפה הבעיה?

עד כאן הכל בסדר, ואף הגיוני. בירות ללא אלכוהול זו אחת הקטגוריות הצומחות, ואין סיבה שלא יהיה מוצר דומה בעולם היין. אלא שבירות ללא אלכוהול הן בסופו של דבר די טעימות וגם יש להן טעם של בירה.
2 צפייה בגלריה
יין ללא אלכוהול, להשיג בסופר פארם
יין ללא אלכוהול, להשיג בסופר פארם
יין ללא אלכוהול, להשיג בסופר פארם
(צילום: יח"צ)
לעומת זאת, היין הזה - לפחות על סמך טעימת המבעבע רוזה שהגיעה לידי - הוא לא בטעם של יין והוא לא טעים כלל. ונכון, טעמתי בחיי יינות גרועים כמותו ואף גרועים ממנו, אבל אני לא חושב שלשם מישהו כיוון. אז לאן כן כיוונו אלה שייצרו את המוצר הזה? אני מניח שלשוק האמריקאי בראש ובראשונה (האמריקאים נוקטים בגישה קיצונית של הימנעות מוחלטת מאלכוהול במשך כל ההריון וההנקה, מה שלא באמת קורה בצרפת המסורתית ובמדינות אחרות, שם הגישה פחות מחמירה), ובכלל לאנשים שבאמת נמנעים מאלכוהול, כלומר כאלו שאין להם שום אלטרנטיבה אחרת אלא ללגום משקאות ללא אלכוהול (כמו מסיבות בריאותיות או מכורים לשעבר).
אז היין ללא אלכוהול של של יקב PIERRE CHAVIN הוא יין מתוק להחריד, עם גיזוז מלאכותי וגס. לעבוד כל כך קשה על ייצור יין, ואז להשקיע עוד מאמץ להוציא ממנו את האלכוהול, ובסוף לקבל מוצר שדומה לפחית תותית שיצאה ממכונת משקאות עלובה - לא חבל על המאמץ? חוץ מאריזת הבקבוק שמעניקה אשליה של יין, בסופו של דבר ועניין הטעם הכי קרוב ליין הזה הוא ויטמנצ'יק עם סודה.
המחיר, אגב, הוא לגמרי של יין מן המניין - 159-139 שקלים מחיר השקה למארז. אבל לצד איזה דיל טוב על דאודורנט ללא בישום או מבצע על סבון ללא סבון אין לדעת, יש סיכוי שזה יעבוד לא רע בכלל.