הברים סגורים כבר הרבה יותר מדי זמן, המסעדות בסגר של הגל השני ומכירות האלכוהול בחנויות המשקאות שוברות שיאים: הנתונים מצביעים שמכירות הבירה והיין עלו משמעותית ביחס לשנה הקודמת, ונראה כי בחודשים האחרונים רוב האנשים מעדיפים דווקא משקאות עם אחוזי אלכוהול גבוהים – הרי אם הילדים בזום ואתם בבית, ואף אחד לא באמת צריך לקום ממש מוקדם או לנהוג, אז למה לא בעצם?
6 צפייה בגלריה
גבר ואישה שותים אלכוהול
גבר ואישה שותים אלכוהול
אפשר גם בסלון
(צילום: shutterstock)
בתקופת הסגר בארצות הברית זינקו מכירות המשקאות האלכוהוליים ב-34.1 אחוזים בחודש מאי, בהשוואה לשנה קודמת, ואילו באירופה המכירות קפצו ב-30.1 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מכירות הבירה, לעומת זאת, עלו ב-12.6 אחוזים בהתאם.
ומה אצלנו? טל שקד, מנהל השיווק של חברת שקד מוסר ש"בהחלט אפשר לראות גידול של 15-20 אחוזים לפחות במכירות יין ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, וזה כיוון שהמסעדות סגורות, בתי המלון סגורים ואנשים בארץ ולא נוסעים לחו"ל. המכירות בהחלט עלו בחנויות ובמספרים גדולים הרבה יותר ממכירות מקוונות".
אלעד אוחיון ועמית סלובטיק, מבעלי רשת יין בעיר, מספרים כי בהחלט הורגש גידול משמעותי במכירות של משקאות אלכוהול כבדים, מוודקה דרך וויסקי, מערק ועד ג'ין. "נראה כי אנשים ספונים בבית רוקחים לעצמם קוקטיילים, או שותים כוסית כל ערב מול בנטפליקס", אומר אוחיון, "והמספרים מראים על גידול של כ-25 אחוזים במשקאות כהילים לעומת השנה קודמת".
6 צפייה בגלריה
נובי גוד - אלכוהול
נובי גוד - אלכוהול
שכחו אותנו בבית 2
(iStock)
נכון שתמיד טוב לשתות כוס יין, בירה או קוקטיילים תוצרת בית, אבל אפשר גם להוציא מארון המשקאות את התותחים הכבדים באמת, או להזמין כאלה מאחת מחנויות המשקאות.
אז הנה כמה משקאות שיעזרו לכם לא לקום בבוקר ולהעביר את הסגר ממש מהר - ומבושמים כהלכה - בדיוק כמו בחופשה שאתם חולמים עליה ממש עכשיו.

רחובות פריז: אבסינת' ואן גוך, 55% כוהל

במהלך הימים הסוערים של המאה ה-19 בפריז, אבסינת' היה המותג המסחרי של האמנים המיוסרים, כמו פיקאסו, ואן גוך, טולוז לוטרק ואוסקר וויילד. כיום, אבסינת' מחזיר את הזוהר והקסם המיסטי של ה"פיה הירוקה", שדמיינו אלו ששתו את המשקה.
ההבדל היחידי בין המשקה מאותה תקופה להיום הוא רמות נמוכות יותר של המרכיב הפסיכדלי ת'וג'ון (אחד מן המרכיבים הפעילים המופקים מתולעת הלענה) – אל דאגה, הכל מיוצר בהתאם לרגולוציות המחמירות ביותר באירופה ובישראל.
6 צפייה בגלריה
דופקים את הראש בסגר
דופקים את הראש בסגר
(צילום: יח"צ)
איך שותים את זה? היום נהוג לשתות אבסינת' ישר מהמקפיא, כדי להקל על שתיית המשקה, המכיל אחוזי אלכוהול גבוהים מאוד (חלק ממותגי האבסינת' יכולים להגיע עד 75% כוהל). אפשר גם לחקות את את צורת ההגשה הקלאסית, ולהגיש את המשקה בלואו-בול בתוספת מי סוכר, קוביית קרח ומים (עד שהמשקה הופך ללבן). קיימים עשרות מותגי אבסינת' בישראל, מומלץ לנסות את אבסינת' ואן גוך.
מחיר: 168 שקלים

צימר במורדות החרמון: בירה מלכה מזוקקת, 44.4% כוהל

בירה תוצרת כחול-לבן: מלכה מזוקקת מבוססת על בירה מלכה הבהירה המוכרת. הבירה מורכבת ועשירה בטעמים ובשומות הודות לתהליך הבישול, שבו משולבים תפוזים שלמים, מי ורדים וזרעי כוסברה.
עם זאת, לאחר פיתוח בן שנתיים של מבשלת מלכה לחברת ורסטיל (החברה נוצרה במטרה לזקק בירה בוטיק ישראלית לכדי משקה חדש ועשיר בטעמים), נוצר תזקיק ייחודי ונדיר, הנושא עימו טעמים ובשומות של בירה הדרית יוצאת דופן ואיכותית במיוחד בנוף המקומי.
6 צפייה בגלריה
דופקים את הראש בסגר
דופקים את הראש בסגר
(צילום: יח"צ)
המהדורה הראשונה של המלכה המזוקקת כוללת 1,000 בקבוקים ממוספרים, בנפח של 500 מ"ל ו-44.4% אלכוהול. התזקיק מתאפיין בבשומות וטעמים הדריים, בצבע שקוף וברקע מרגישים גם מעט לתת.
מחיר: 158 שקלים

הריביירה הצרפתית: פסטיס הנרי בורדווין, 45% כוהל

פסטיס הוא שם כללי למגוון משקאות האניס הצרפתיים המיוצרים בהשרייה של תבלינים בתזקיק. כמו הפרנו, גם ייצור הפסטיס החל בצרפת ב-1920, כשהממשלה התירה ייצור ושיווק של משקאות האניס כתחליף לאבסינת' (שיצא מן החוק באותה תקופה, בשל המרכיבים הפסיכדליים).
6 צפייה בגלריה
דופקים את הראש בסגר
דופקים את הראש בסגר
(צילום: יח"צ)
אולם, בניגוד לפרנו, פסטיס מיוצר רק מתבלינים בהשרייה, ובהם שורש ליקריץ, כמנון (סוג של פרח שמהצוף שלו מפיקים את התבלין) וכוכב אניס, ובנוסף להם נעשה שימוש גם בתבלינים ייחודיים, בהתאם לכל מותג. בצרפת מיוצרים מותגי פסטיס רבים, כששלושה מותגים זכו לפרסום בינלאומי: ריקאר, פסטיס 51 וברז'ה. אף על פי כן, חפשו את הפסטיס של הנרי בורדווין, הנחשב לגראנד קרו ועל כן איכותי, נקי וטוב מחבריו.
מחיר: 129 שקלים

שיט בקריביים: רום גוסלינג, 75.5% כוהל

חומר הגלם הבסיסי בהפקת רום הוא התירוש הטבעי הנסחט מקני הסוכר - או מולסה. כ-90 אחוזים מייצור הרום מבוססים על מולסה המכילה כ-50 אחוזי סוכר, וגם מינרלים רבים וחומרים נוספים, התורמים לניחוח ולאופי המשקה.
הרום אולי נחשב למשקה החביב דווקא על יורדי הים, אך הוא מומלץ במיוחד גם לשוהים בסגר – בעיקר כי הרום הכהה, המיוצר באיים הקריביים, לא חוסך באלכוהול. כך למשל, לרום גוסלינג, המגיע מברמודה, יש טעם עשיר מאוד, מאוזן ובעל ניואנסים של קרמל, ריבת חלב ווניל. לרום הזה סיומת רכה, מורכבת ואלגנטית.
מחיר: 120 שקלים

נופש באיי יוון: אוזו אפרודיטה, 48% כוהל

האוזו הזה מיוצר מזרעי אניס מזן שייחודי לאי לסבוס ביוון. לזרעים של האניס מוסיפים כוהל צימוקים, והתערובת עוברת שלושה זיקוקים תוך שמירה על טמפרטורה אחידה. לאחר הזיקוק השלישי נשמר רק "לב" התזקיק, שמועבר ליישון במיכלי נירוסטה.
6 צפייה בגלריה
דופקים את הראש בסגר
דופקים את הראש בסגר
(צילום: יח"צ)
לפני ההעברה לבקבוק נמהלת התמצית במים צלולים, המגיעים מהרי פלומרי. אוזו אפרודיטה נדיר בקרב משפחת האניסיים, והוא בעל אחוז אלכוהול גבוה - 48 אחוזים. למשקה טעם יבש שמציף את החיך, ועל כן הוא אידיאלי עם אוכל: מזטים, זיתים, גבינות ומטבלים, ואם תצליחו להשיג משלוח ראוי - גם עם פירות ים ודגים.
מחיר: 120 שקלים