העונה היפה בשנה כבר כאן וזה מרגיש נפלא: מזג האוויר מתחמם, הימים ארוכים ונעימים, הכל מסביב פורח ומלבלב ויחד עם החזרה הכל כך משמחת לשגרה יש התרגשות באוויר.
כל מה שבא לי כרגע זה לטייל. לא אכפת לי אם זה מדבר, הר או ים, העיקר להיות בחוץ. העיקר להשלים לעצמי את מלאי החמצן הנחוץ אחרי השנה האחרונה.
אז רגע אחרי הטיולים של פסח ושנייה לפני הטיולים של יום העצמאות, קבלו כמה מתכונים זריזים וקלילים שהם גם טעימים מאוד וגם לא יגזלו מכם זמן רב, וכל זה כדי שגם נאכל טעים וגם יישאר מספיק זמן להסתובב בחוץ.
המצרכים:
250 גר' כרוב ניצנים טרי 1 בצל בינוני, קצוץ 2 כפות שמן זית 1 כף משחת מיסו 1 כף סירופ מייפל 2 כפות מיץ לימון ¼ כפית פלפל שחור קורט מלח
להגשה: גרידה מלימון אחד + מיץ מחצי לימון
3 צפייה בגלריה
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מטפלים בכרוב ניצנים – קוטמים את הקצה ופורסים לאורך. שוטפים היטב במים ומייבשים.
  2. בקערית ערבוב קטנה מניחים משחת מיסו, סירופ מייפל, מיץ לימון, קורט של מלח ופלפל שחור. מערבבים עד לקבלת תערובת חלקה. שימו לב כי למיסו יש מליחות מאוד גבוהה, ולכן כדאי להתחיל מקורט קטן של מלח - במידה ויהיה צורך מוסיפים מלח בסיום ההכנה.
  3. במחבת רחבה עם מכסה מחממים שמן זית. מוסיפים בצל קצוץ ומבשלים תוך כדי ערבוב עד לשקיפות, כ-3 דקות. מוסיפים למחבת את כרוב הניצנים הנקי והפרוס לשניים, וצורבים אותו היטב במשך כ-5 דקות על להבה בינונית. מערבבים מידי פעם כדי שהצריבה תהיה מכל הצדדים.
  4. מוסיפים למחבת את תערובת המיסו ומערבבים היטב עד לכיסוי מלא. מכסים את המחבת ומבשלים על להבה בינונית-נמוכה למשך 10 דקות. מערבבים מידי פעם.
  5. מורידים מהכיריים, מוסיפים גרידה מלימון שלם וסוחטים מעל מיץ מחצי לימון. מגישים.
המצרכים (ל-6 מנות):
250 גר' אטריות סובה 100% כוסמת 220 גר' אפונת שלג, שטופה 1 כוס עלי בזיליקום ¼ כוס בוטנים, קצוצים גס 4-5 גבעולי בצל ירוק, קצוצים
לרוטב - 5 כפות רוטב סויה ½1 כפות חומץ אורז ½1 כפות שמן שומשום 3 ס"מ שורש ג'ינג'ר, מגורר דק
3 צפייה בגלריה
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את אפונת השלג – בעזרת סכין קוטמים את קצוות אפונת השלג. את אפונת השלג חולטים (מבשלים) בסיר עם מים רותחים למשך חצי דקה בלבד ומיד מעבירים לקערה עם מים וקרח, או לשטיפה תחת מי ברז קרים, וזאת במטרה לעצור את תהליך הבישול. באופן עקרוני ניתן לאכול אפונת שלג גם ללא בישול, אבל לטעמי כדאי לבצע לה חליטה קצרה למנה זו.
  2. מכינים את הרוטב - מניחים את כל מרכיבי הרוטב בצנצנת או קערית קטנה ומערבבים היטב.
  3. מבשלים אטריות הסובה – את אטריות הסובה מבשלים בדומה לפסטה בסיר עם שפע מים רותחים למשך 6 דקות בדיוק. מיד עם סיום הבישול חובה לסנן אותן מהמים ולשטוף אותן היטב במים קרים על מנת לעצור את תהליך הבישול, אחרת האטריות יקבלו מרקם עיסתי ולא נעים. אפשר להשתמש באותם מים בהם חלטנו את אפונת השלג. במידה ולא מערבבים מיד את האטריות עם הרוטב, כדאי לערבב פנימה כפית של שמן שומשום שתמנע את הידבקות האטריות.
  4. בקערת ערבוב גדולה מניחים את אטריות הסובה, אפונת השלג, בזיליקום, בצל ירוק ובוטנים קצוצים. יוצקים מעל את הרוטב ומערבבים היטב עד שכל האטריות מכוסות. מניחים את האטריות בצורה זו למשך מספר דקות על מנת שהאטריות יספגו לתוכן את הטעמים ואז מגישים. אפשר לאכול חם או קר.
המצרכים (ל-20 עוגיות):
2 כוסות קמח ¼ כוס סוכר חום ½ כוס סוכר חום כהה ½ כוס שמן קוקוס במצב נוזלי (אם צריך מחממים כמה שניות במיקרוגל) ½ כוס רסק תפוחים טבעי 1 כפית אבקת אפייה ½ כפית סודה לשתייה קורט מלח 1 כפית תמצית וניל ½ כוס שוקולד צ'יפס לבן טבעוני או 100 גר' שוקולד לבן טבעוני, קצוץ גס ¾ כוס פיסטוק טבעי, קצוץ גס
3 צפייה בגלריה
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-180 מעלות. מכינים תבנית מרופדת בנייר אפייה או משטח סיליקון.
  2. בקערת ערבוב שמים קמח, סוכר חום, סוכר חום כהה, אבקת אפייה, אבקת סודה לשתייה וקורט מלח. מערבבים.
  3. בקערה נפרדת שמים את המרכיבים הרטובים: שמן קוקוס, רסק תפוחים ותמצית וניל. מערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. מעבירים את המרכיבים הרטובים למרכיבים היבשים ומערבבים עד שכל התערובת היבשה נטמעת. מוסיפים שוקולד צ'יפס לבן ושברי פיסטוק ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
  4. יוצרים מהתערובת עוגיות כדורים בקוטר של כ-5 ס"מ (אפשר בעזרת כף גלידה או בידיים נקיות). מניחים על גבי התבנית המרופדת ומשטחים מעט את הכדורים בעזרת הידיים או גב של כף, כך שמתקבלת מעין דסקית עבה בגובה 1-1.5 ס"מ. יש להניח את העוגיות במרווחים אחת מהשנייה מאחר והן מתנפחות מעט באפייה.
  5. אופים בין 12-15 דקות - תלוי בתנור. מצננים ומעבירים לשמירה בקופסה אטומה. העוגיות נשמרות כ-5 ימים, אבל אין סיכוי שהן יחזיקו מעמד כל כך הרבה זמן.
דניאלה נויפלד היא בעלת הבלוג "העדשים השמחות"