מזג האוויר מתחמם, הילדים חזרו לבתי הספר ולחוגים, סוף סוף אפשר לראות פנים של אנשים ברחוב (יייההה!!!) ולפי החישוב שלי יש לנו כמעט חודש עד אירוע האוכל הבא (שבועות), אם לא מחשיבים את ל"ג בעומר.
אז מבחינתי, ואני מתעלמת לרגע מכל התייחסות לפוליטיקה – אלה ימים רגילים, או יותר נכון - הימים הכי רגילים שהיו לנו בשנה וחצי האחרונות, וזה מביא לי שמחה בלב.
אז נכון שעמידה בפקקים זה לא הכי כיף, אבל אני עדיין לא במצב רוח שבו אני מעיזה להתלונן על משהו שקשור לחזרה המרגשת שלנו לנורמליות. למרות שכולנו חוזרים לשגרה ולהתחייבויות, דווקא ההרגשה באוויר היא של חופש, ואין דבר אהוב עלי בעולם יותר מחופש.
היום אני מציעה לכם שלושה מתכונים שמשתלבים נהדר בשגרה, כאלו שאפשר להכין לארוחת ערב, ואת השאריות לארוז בקופסה ולקחת יום למחרת לעבודה. יאללה מתכונים.
המצרכים (ל-6 מנות):
1 כוס קינואה 1 כוס פולים ירוקים טריים או קפואים 4 גבעולי בצל ירוק, פרוסים דק 3/4 כוס נענע (עלים בלבד), קצוצה דק 1/3 כוס אגוזי קשיו קלויים, קצוצים גס גריגה מלימון שלם 1 שן שום, כתושה 4 כפות שמן זית 3 כפות מיץ לימון מלח ופלפל לפי טעם
3 צפייה בגלריה
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מבשלים את הקינואה - יש מספר דרכים לבישול קינואה, אני מבשלת בדומה לאורז - בסיר מתאים מחממים כף שמן זית. מוסיפים את הקינואה, קורט יפה של מלח ופלפל ומטגנים אותה כדקה תוך כדי ערבוב.
  2. מוסיפים 2 כוסות מים, מערבבים ומכסים במכסה. מביאים את הסיר לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים בין 10-15 דקות עד שכל המים מתאדים. מצננים.
  3. במקביל מבשלים את הפול הירוק. אם אתם משתמשים בפולים קפואים – יש לבשל אותם על פי הוראות היצרן. אם אתם משתמשים בפולים טריים, יש לבשלם בסיר עם שפע מים (בדומה לפסטה), להביא לרתיחה ולבשל כ-5 דקות בלבד. לאחר הבישול מסננים את הפולים ומקלפים אותם מקליפתם.
  4. בקערת ערבוב מניחים את כל מרכיבי הסלט – קינואה מבושלת, פולים ירוקים מבושלים, בצל ירוק קצוץ, נענע קצוצה, גרידת לימון, שום כתוש, אגוזי קשיו קצוצים גס, 3 כפות שמן זית, מיץ לימון, מלח ופלפל ומערבבים. אפשר לשמור במקרר במיכל אטום עד 4 ימים.
המצרכים (ל-6 מנות):
1 כוס אורז בר, שטוף היטב ומסונן 1/4 כרוב סגול 2 בצלים בינוניים או אחד גדול מאוד 3 שיני שום, קצוצות 1/2 כוס אגוזי מלך, קצוצים גס 2 כפות שמן זית 2 כפות חומץ בן יין או חומץ בלסמי 1/2 כפית מלח (או יותר לפי טעם) 1/2 כפית פלפל שחור 1/2 2 כוסות מים 1/4 כוס פטרוזיליה, קצוצה דק
3 צפייה בגלריה
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. פורסים את רבע הכרוב לאורך, ללא הגבעול האמצעי הקשה, לפרוסות דקות מאוד. את הבצלים מקלפים, פורסים לאורך לחצי ואז את החצאים פורסים לרצועות דקות.
  2. מחממים בסיר שמן זית, מוסיפים את הבצל הפרוס דק ומטגנים עד לשקיפות כ-5 דקות, תוך כדי ערבוב מידי פעם.
  3. מוסיפים את הכרוב הפרוס, אגוזי מלך קצוצים גס, שום קצוץ, מלח ופלפל וממשיכים לבשל תוך כדי ערבוב כ-5 דקות נוספות, עד שהכרוב מוריד מעט מהנפח שלו.
  4. מוסיפים את האורז בר, חומץ ומים. מערבבים היטב, מכסים ומביאים לרתיחה. מנמיכים לאש קטנה (לא אש מינימום – פשוט אש קטנה) ומבשלים בין 50-60 דקות. מידי פעם כדאי לערבב את התבשיל ואם בשלב מסוים חסרים מים ניתן להוסיף מעט, עד מקסימום של חצי כוס נוספת. התבשיל מוכן שאורז הבר נפתח והמים מתאדים לחלוטין. משאירים את הסיר מכוסה כ-5 דקות נוספות לאחר תום הבישול.
  5. מפזרים פנימה פטרוזיליה קצוצה, ומגישים. התבשיל נשמר במקרר עד שלושה ימים.
את העוגיות ניתן להכין ללא מיקסר או בעזרת מיקסר בשימוש וו גיטרה. לגרסה טבעונית - אפשר להשתמש בחמאה טבעונית או בשמן קוקוס ביחס של 1:1 ולהקפיד על מרקם רך (לא נוזלי ולא קשה).
המצרכים (ל-15 עוגיות גדולות):
100 גר' חמאה רכה 1/3 כוס (70גר') סוכר לבן 1/4 כוס (50 גר') סוכר חום 1/2 כוס (125 גר') חמאת בוטנים טבעית 1/4 כוס (60 מ"ל) חלב, רגיל או צמחי 1 כפית תמצית וניל 1 כוס (100 גר') שיבולת שועל 3/4 כוס קמח 1 כפית אבקת אפייה 1/2 כפית סודה לשתייה קורט מלח 150 גר' שוקולד מריר קצוץ גס, או שוקולד צ'יפס
3 צפייה בגלריה
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-160 מעלות. מכינים תבנית מרופדת בנייר אפייה או משטח סיליקון.
  2. בקערה מתאימה (קערת מיקסר או קערה רגילה) מניחים חמאה רכה ושני סוגי סוכר ומעבדים עד להטמעה של הסוכר בתערובת. מוסיפים חמאת בוטנים, תמצית וניל וחלב וממשיכים לעבד עד לתערובת חלקה.
  3. מוסיפים שיבולת שועל, קמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה וקורט מלח ומעבדים רק עד שהחומרים נטמעים בתערובת. מוסיפים שוקולד מריר קצוץ ומערבבים. חשוב לא לערבב את התערובת יותר ממה שצריך, בין אם במיקסר או בעזרת כף.
  4. יוצרים מהתערובת כדורים בקוטר של כ-4 ס"מ בעזרת ידיים נקיות או כף גלידה קפיצית, ומניחים את העוגיות על גבי התבנית במרווחים אחת מהשנייה. בעזרת כף יד נקייה או כף מתכת משטחים מעט את כדורי העוגיות.
  5. אופים בין 20-22 דקות, מוציאים מהתנור ומצננים מעט לפני שמתנפלים.
דניאלה נויפלד היא בעלת הבלוג "העדשים השמחות"