פנקייק סלק

המצרכים:
3/4 כוס סלק, מגורר דק 3/4 כוס חלב 50 גר' חמאה מומסת + מעט חמאה לטיגון 3 ביצים 1/2 כפית מלח 1/2 2 כפות סוכר 1 כוס קמח תופח
לקישוט - 1/4 כוס אבקת סוכר חופן תותים/פטל/תותי עץ מעט סירופ רימונים 1 מכל שמנת חמוצה 1/2 כוס קרם פרש
7 צפייה בגלריה
(צילום: אביהו שפירא)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים את הסלק המגורר עם הביצים, החלב והחמאה. במקביל, מערבבים את הקמח עם המלח והסוכר.
  2. מאחדים בין התערובת היבשה לרטובה, ומערבבים מעט תוך תנועות קיפול רק עד לקבלת תערובת אחידה.
  3. מחממים מחבת טפלון, וממיסים בה קוביית חמאה קטנה. יוצקים פנימה מעט מתערובת הפנקייק, ומטגנים משני הצדדים עד להזהבה.
  4. מגישים עם אבקת סוכר, תותים/פטל/תותי עץ ושמנת חמוצה. מגישים ואוכלים מיד.

פרנץ' טוסט מחלת זעפרן

המצרכים:
לחלת זעפרן -
1 ק"ג קמח חלה 1 ביצה 1/2 כוס סוכר 1 כף שטוחה שמרים יבשים או 30 גר' שמרים טריים 1/2 כוס מי זעפרן (1/2 גר' חוטי זעפרן מושרים בחצי כוס מים רותחים) 1/2 1 כוסות מים בטמפרטורת החדר 150 גר' חמאה, חתוכה לקוביות (מחוץ למקרר 15 דקות) 1 כף מלח
לפרנץ' טוסט - 1 כוס חלב 1 כוס שמנת מתוקה 4 ביצים 1 כף אבקת סוכר חמאה, לטיגון
להגשה - אוכמניות, פטל שחור, תותים, דובדבנים (או כל פרי יער אחר שמצאתם על העץ או בשוק) קרם פרש, כאוות נפשכם 2-3 כפות רוזטה
7 צפייה בגלריה
פרנץ' טוסט, ארז קומרובסקי
פרנץ' טוסט, ארז קומרובסקי
(צילום: אביהו שפירא)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את חלת הזעפרן - לשים את כל חומרי הבצק חוץ מהמלח והחמאה במשך מספר דקות, עד שהתערובת מתאחד לכדי בצק. מוסיפים את המלח ולאט לאט גם את החמאה, תוך כדי לישה. ברגע שהחמאה מתאחדת היטב, יש להפסיק את הלישה ולהעביר לקערה משומנת בחמאה.
  2. מעבירים למקרר לשעתיים-שלוש להתפחה. מחלקים את הבצק ל-9 כדורים, ונותנים להם לנוח מעט מתחת לניילון. יוצרים נקניקיות מהבצק, וקולעים ל-3 חלות.
  3. מעבירים את החלות לתבניות אינגליש משומנות, מברישים בביצה מדוללת בחלב ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות במשך 35 דקות. כשהחלות יוצאות מהתנור, אפשר לאכול אחת עם חמאה בלי למצמץ.
  4. אחרי יום אפשר להכין מהן "ספרינג טוסט" - פורסים את החלות לפרוסות עבות יחסית. מערבבים את השמנת עם החלב, הביצים ואבקת הסוכר. טובלים בבלילה כדקה (שימו לב שלא להשאיר את החלות זמן רב מדי בתוך הבלילה, כדי שהן לא יתרכו יתר על המידה ויתפרקו).
  5. מכינים את תערובת פירות היער - מערבבים את פירות היער עם הרוזטה, ומשאירים כך את התערובת במשך 10 דקות.
  6. מטגנים את פרוסות חלת הזעפרן בבלילת הביצים והשמנת במחבת עם חמאה מומסת, עד להזהבה מוחלטת. מגישים לצד פירות היער והקרם פרש.

פיצה עם תפוחי אדמה

המצרכים:
לבצק - 1 ק"ג קמח פיצה 550-500 גר' מים קרים 1/2 כפית שמרים יבשים 1 כף סוכר 1 כף מלח 1/2 כוס שמן זית
למילוי - 1 ק"ג בצל, שרוף (על גחלים או בתנור בטמפרטורה גבוהה) 1/2 ק"ג תפוחי אדמה, שרופים (על גחלים או בתנור בטמפרטורה גבוהה) עלי רוזמרין מופרדים מהגבעול (אפשר גם עלי בזיליקום) חופן נדיב של גבינת פרמזן מגוררת
7 צפייה בגלריה
(צילום: אביהו שפירא)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - לשים את הקמח, המים, השמרים והסוכר כשש דקות עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים את המלח וממשיכים בלישה במהירות בינונית כשלוש דקות. מוסיפים לתערובת את שמן הזית בזילוף איטי תוך כדי לישה כשלוש דקות נוספות או עד שהבצק אלסטי ומפותח דיו.
  2. מניחים את הבצק להתפחה קצרה של חצי שעה מכוסה בניילון. מחלקים לשמונה-עשרה כדורים ומסדרים על תבנית מקומחת. מכסים בניילון ומניחים במקרר ל-24 שעות לפחות (עדיף ל-48 שעות, אם אפשר. ותפסיקו לבכות שזה המון זמן, אתם לא עובדים - זה המנוע של המקרר, כל מה שצריך זה תכנון מראש, וככה תצא לכם פיצה יותר קריספית).
  3. מכינים את המילוי - קוצצים גס את הבצל ואת תפוחי האדמה השרופים. מרדדים את הבצק דק מאוד ומניחים עליו את הבצלים ואת תפוחי האדמה.
  4. מפזרים מעל מעט רוזמרין והרבה גבינת פרמזן ובוזקים מלח ופלפל לבן לפי הטעם. אופים בתנור שחומם מראש ל-250 מעלות (או בטאבון אם יש לכם) במשך כמה דקות עד שהבצק הופך זהוב וקריספי. מגישים מיד.

מאפה טורקי

המצרכים:
1/2 2 כוסות קמח רב תכליתי 1/2 1 כוסות יוגורט טבעי (עדיף להשתמש ביוגורט כבשים) 1 כפית מלח
למילוי - 100 גר' גבינת פטה 100 גר' גבינת פרמזן 100 גר' גבינת פקורינו 1 כוס בצל ירוק, קצוץ דק
7 צפייה בגלריה
(צילום: אביהו שפירא)
7 צפייה בגלריה
(צילום: אביהו שפירא)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - לשים את המרכיבים במשך מספר דקות עד לקבלת בצק אחיד וללא גושים, מכסים בניילון ומניחים בצד למשך 60 דקות. מחלקים את הבצק ל-5 כדורים, ומרדדים כל כדור לעיגול דק כמה שאפשר.
  2. ממלאים את הבצק - מערבבים את מרכיבי המילוי עד לקבלת תערובת אחידה, מניחים על חצי מהעיגול וסוגרים עם החצי השני (מהדקים היטב את שני החצאים בעזרת האצבעות). מושחים את כדורי הבצק בשמן זית ומרדדים שוב.
  3. מטגנים את הגוזלמה - מחממים מחבת ברזל, וכשהיא חמה מאוד מעבירים אליה את כדורי הבצק. מטגנים היטב משני הצדדים עד להשחמה.

לחם גבינות

המצרכים:
לבצק - 700 גר' קמח פוקאצ'ה 400 מ"ל מים קרירים 200-150 גר' יוגורט כבשים או בקר 2 ביצים 2/3 כפות שמרים יבשים או 20 גר' שמרים טריים 3/4 כף מלח 150 גר' גבינת ברינזה או בולגרית המאירי, מפוררת 250 גר' גבינת קשקבל כבשים, מגוררת 1/3 כוס שמן זית 150 גר' זיתים שחורים מגולענים
לטופינג - חופן גבינת קשקבל מגוררת
7 צפייה בגלריה
ארז קומרובסקי אופה לחם טורקי
ארז קומרובסקי אופה לחם טורקי
(צילום: אביהו שפירא)
7 צפייה בגלריה
ארז קומרובסקי אופה לחם טורקי
ארז קומרובסקי אופה לחם טורקי
(צילום: אביהו שפירא)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - לשים את הבצק ללא המלח, השמן והגבינות עד לקבלת מרקם לח ונעים. מוסיפים את המלח והגבינות המגוררות, ולשים במשך כ-2 דקות. מוסיפים את השמן ולשים עוד 2 דקות.
  2. מעבירים את הבצק לקערה משומנת בשמן זית, ומניחים בצד להתפחה במשך שעה. לאחר שעה, מפילים את הבצק ונותנים לו לתפוח במשך כחצי שעה נוספת.
  3. מעבירים את הבצק לתבנית אפייה מלבנית, משומנת בשמן זית. משטחים את הבצק בתבנית, מפזרים מעל את הזיתים ומטביעים אותם בפנים.
  4. מניחים את התבנית בצד להתפחה נוספת, ולאחר שהבצק תפח, מפזרים מעל את גבינת הקשקבל המגורדת.
  5. אופים בתנור שחומם מראש ל-220-200 מעלות במשך כ-25 דקות. אוכלים חם ומתענגים על כל ביס.
פורסם לראשונה: 11:22, 07.05.21