הקינוח הזה הוא למעשה עוגה עסיסית ומטריפה, הבנויה על שלושה רכיבים שמשתלבים נפלא יחד: גבינה לבנה בבסיס, קציפה קלילה המבוססת על שמנת מתוקה קלה וגבינה לבנה רזה, ובסוף מרקחת פטל חמצמצה שמצפה את העוגה במעטה אדום מבריק.
2 צפייה בגלריה
מיקי שמו, שף הבית של בוש
מיקי שמו, שף הבית של בוש
יאמי: עוגת גבינה כשרה לפסח
(צילום: דניאל לילה)
במרקחת הפטל שילבתי זרעי צ'יה, שלא רק מוסיפים ערכים תזונתיים, אלא גם עוזרים להסמיך את התערובת. כדי שזה יעבוד צריך להכין את המרקחת מראש, ולתת לה לנוח כמה שעות כדי שהזרעים יתפחו ויספחו אליהם את הנוזלים.
2 צפייה בגלריה
מיקי שמו
מיקי שמו
מיקי שמו
(צילום: זוהר שטרית)

עוגת גבינה כשרה לפסח

המצרכים (לתבנית קפיצית קוטר 18):
למרקחת פטל וזרעי צ'יה - 200 גר' (1/2 1 כוסות) פטל טרי או קפוא ומופשר 30 גר' (2 כפות) סירופ מייפל 15 גר' (1/2 1 כפות ) צ'יה 1/2 כפית אבקת וניל (להשיג בחנויות המתמחות באפייה)
לעוגת גבינה בחושה - 70 גר' חמאה רכה 145 גר' (3/4 כוס פחות 1 כפית) סוכר דמררה קורט מלח קליפה מגוררת מחצי לימון וחצי תפוז 1 ביצה גדולה בטמפרטורת החדר 1 חלמון מביצה גדולה בטמפרטורת החדר 130 גר' (1 כוס פחות 1 כף) קמח ללא גלוטן מנופה 5 גר' (1/2 שקית) אבקת אפייה 150 גר' גבינה לבנה 5% 70 גר' פירות אדומים קפואים (פטל, תותים, דובדבנים- מה שיש, אפשר גם לערבב)
לקציפת גבינה - 125 מ"ל ( 1/2 מיכל) שמנת מתוקה 15% שומן 125 גר' גבינה לבנה 5% 1 כף אינסטנט פודינג וניל
אופן ההכנה:
  1. מכינים את המרקחת - מרתיחים את כל חומרי המרקחת בסיר קטן, מנמיכים את האש ומבשלים כ-12 דקות עד שהתערובת מסמיכה. יוצקים לצנצנת מעוקרת ואטומה, ומעבירים למקרר למשך 4 שעות לפחות.
  2. מכינים את העוגה - מחממים תנור לחום 160 מעלות ומשמנים את התבנית. מערבלים במיקסר עם וו גיטרה חמאה, סוכר, מלח וקליפות ההדרים במהירות בינונית-גבוהה כשתי דקות. עוצרים את פעילות המיקסר ומגררים את התערובת מדפנות הקערה בעזרת מרית. מפעילים את המיקסר באותה מהירות, מוסיפים ביצה וחלמון בהדרגה ומקציפים עד לקבלת תערובת תפוחה ובהירה.
  3. מנמיכים את מהירות, מוסיפים בהדרגה את הקמח ללא גלוטן, אבקת אפייה וגבינה ומערבלים רק עד לקבלת בלילה אחידה. עוצרים את פעולת המיקסר, מוסיפים את הפירות הקפואים ומערבבים בעדינות בעזרת מרית.
  4. יוצקים את הבלילה לתבנית ואופים כ-40 דקות עד שקיסם הננעץ בעוגה יוצא יבש. מצננים לטמפרטורת החדר.
  5. בזמן שהעוגה מצטננת מכינים את קציפת הגבינה - מקציפים במיקסר עם וו בלון שמנת מתוקה ואינסטנט פודינג וניל עד לקבלת קצפת רכה אך יציבה. מקפלים את הגבינה לתוך תערובת הקצפת.
  6. יוצקים את הקציפה על גבי העוגה הקרה בעודה בתבנית, מעבירים למקרר לכמה שעות לפני שמחלצים מהתבנית (אפשר לשמור עד שלושה ימים במקרר). סמוך להגשה מורחים את מרקחת הפטל כך שתכסה את פני העוגה, מגישים קר.
מיקי שמו הוא שף הבית של המותג בוש
פורסם לראשונה: 12:59, 23.03.21