שר האוצר משה כחלון, יו"ר מפלגת כולנו הציג אתמול בתל אביב את תוכניתו לסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים בישראל. מטרת התוכנית היא להקל על העצמאים ובעלי העסקים הקטנים בישראל מול הבירוקרטיה לצורך הפיתוח העסקי והגברת הביטחון הסוציאלי שלהם.

3 צפייה בגלריה
משה כחלון, יו"ר מפלגת "כולנו" בכנס פעילים בחיפה
משה כחלון, יו"ר מפלגת "כולנו" בכנס פעילים בחיפה
משה כחלון, יו"ר מפלגת "כולנו"
(צילום: שמיר אלבז)
על פי התוכנית, אם כחלון יכהן כשר האוצר הבא, הוא יקים במשרד האוצר את מטה העצמאים שיטפל באופן ממוקד במצבם של העצמאים בישראל. לדברי כחלון, המטה יפעל לשיפור התנאים הסוציאליים של העצמאים ולשיפור הפריון שלהם ולהגברת שרידות העסקים הקטנים.
בנוסף, התוכנית כוללת גם רשת ביטחון סוציאלי לעצמאים ובין היתר מתן גמלת אבל ודמי לידה לעצמאים. "העסקים הקטנים הם עמוד השדרה של כלכלת ישראל שמפרנסים חצי מיליון משפחות ותוכנית עושים עסקים יתנו מענה לצרכים שלהם בקדנציה הקרובה", אמר כחלון בעת הצגת התוכנית.
לאירוע הגיע גם השף חיים כהן, שדיבר בשם המסעדנים כבעלי עסקים הקטנים. כהן הציג את קשיי המסעדות במשק והציג פתרונות למסים הכבדים המושתים עליהן. "אין היתכנות כלכלית למסעדות גדולות ומושקעות. היום יותר כלכלי לפתוח פאסט פוד בלי מלצרים ובלי עובדים זרים, ובסוף לא יישארו פה מסעדות, ומה שישאר פה זה המבורגריות ופאסט פוד, ותהיה כאן בעיית השמנה, כמו בארצות הברית. שם יותר זול לקנות ארוחה במקדונל'ס מאשר פירות וירקות", אומר כהן.

3 צפייה בגלריה
שף חיים כהן
שף חיים כהן
שף חיים כהן
(צילום: ירון ברנר)

תומר מור, מנכ"ל עמותת "מסעדנים חזקים יחד", הגיע גם הוא לאירוע וחתם על הצהרת הכוונות של כחלון. ממטה המאבק של "מסעדנים חזקים יחד" נמסר כי ”לאחר כמעט שנה של מאבק, בו לראשונה איחדנו את אלפי מסעדני ישראל, נוצר שיח משמעותי ומתמשך עם שר האוצר שהביא אותו להכרה משמעותית באתגרים עמם מתמודד הענף. הצהרת השר לפיה הוא ומפלגת 'כולנו' מוכנים לסייע לענף ולתמוך במציאת פתרונות רגולטורים בכנסת הבאה היא צעד חשוב ומבורך שיכול להביא לשגשוג וצמיחה. המבחן האמיתי יהיה, כמו תמיד, מבחן העשייה בפועל. אנו מצפים לשיתוף פעולה פורה ויעיל בכנסת הבאה עם השר כחלון למען כל מסעדני ישראל , פנינו עכשיו להוביל עם השר כחלון פתרונות בשטח למען 13,000 המסעדות, בתי הקפה והברים במדינת ישראל “.


3 צפייה בגלריה
שף יהונתן בורוביץ', יוזם "מס כחלון"
שף יהונתן בורוביץ', יוזם "מס כחלון"
שף יהונתן בורוביץ', יוזם "מס כחלון"
(צילום: ירון ברנר)

השף יהונתן בורוביץ', מי שיזם והגה את שורת החיוב בחשבון "מס כחלון" ואת השלטים הנושאים אותו מסר, מסר בתגובה: "בתור זה שהגה את 'מס כחלון' אני מברך על זה ששר האוצר היוצא הבין שיש פה בעיה אמיתית שיש לטפל בה, אבל הוא הבין את זה בתקופת בחירות. אני רוצה להזכיר ששבענו מהבטחות אנשי משרד האוצר ופוליטיקאים, הבטחות שלא התבססו ולא התממשו, למרות שזכו לאישור הממשלה ולא יצאו לפועל כי לא היה כסף לבצע אותם. התוכנית של כחלון לעסקים הקטנים קיבלה לפני שנה וחצי את אישור הממשלה ולא התממשה. אז עד שההבטחות לא מתממשות הן חסרות טעם מבחינתנו. זה מרגיש לנו שהוא יכול היה לעזור בעבר ולא עשה את זה".