מתכון לפחזניות כשרות לפסח וחגיגיות

נטלי שמואל
המצרכים:
לבצק - 115 גר' מים 135 גר' חלב 100 גר' חמאה חתוכה לקוביות 1/2 1 כפות סוכר קורט מלח 140 גר' קמח כרגיל רב תכליתי או קמח תמי 3 ביצים גודל L
לקרם - 25 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה, חלבית 1 כף סוכר 2 כפות אינסטנט פודינג אבקת סוכר תותים 3 כפות גבינת מסקרפונה (לא חובה) ממרחים בטעמים שונים כגון: קינדר, ריבת חלב, בואנו, פררו, קרמל ועוד
2 צפייה בגלריה
פחזניות לפסח
פחזניות לפסח
(צילום: נטלי שמואל)
אופן ההכנה:
  1. לפחזניות - מכניסים לסיר את החמאה, החלב והמים ומערבבים בעזרת כף עץ. לאחר שהחמאה נמסה, מוסיפים את יתר המצרכים מלבד הקמח וממשיכים לערבב במרץ.
  2. כשמתחילות להיווצר בועות קטנות בתערובת מוסיפים את הקמח, מכבים את האש וממשיכים לערבב טוב עד שהמסה מתגבשת והופכת לבצק חלק ונעים.
  3. מעבירים את הבצק למיקסר עם וו גיטרה ומפעילים במהירות בינונית למשך כדקה.
  4. מוסיפים את הביצים, אחת אחרי השניה. שימו לב, יש לחכות בסבלנות עד להטמעה מלאה של כל ביצה בתוך התערובת לפני שעוברים לביצה הבאה בתור.
  5. לאחר שכל הביצים נטמעו בתערובת, מגבירים את מהירות המיקסר למהירות גבוהה ל- 3 דקות בדיוק.
  6. מכניסים צנתר M1 לשקית זילוף, מניחים נייר אפייה על תבנית ומזלפים בשני סיבובים בקוטר של כ-5 ס"מ, אחד על השני. מתחילים מהמרכז, מזלפים בעיגול מסביב ועולים לזילוף נוסף מלמעלה.
  7. אופים את הפחזניות במצב טורבו, בחום של 180 מעלות למשך 22 דקות ובתום האפיה מוציאים לקירור. מנקבים חור קטן בתחתית כל פחזניה בעזרת סכין.
  8. לקרם - מקציפים במיקסר במהירות בינונית את השמנת המתוקה עם הסוכר. כשמתחילים להיווצר פסים עדינים, מוסיפים את הפודינג וממשיכים להקציף עד לקבלת קצפת יציבה.
  9. טיפ: אם בחרתם להוסיף גבינת מסקרפונה, הוסיפו אותה לשמנת המתוקה לפני ההקצפה ואם בחרתם להוסיף ממרחים, הוסיפו אותם אחרי שהקצפת מוכנה וערבבו בזהירות עד להטמעה מלאה של הממרח. הזהרו מערבוב יתר.
  10. להרכבת המנה - לאחר שהפחזניות התקררו, מכניסים את הקרם לשקית זילוף עם צנתר M1 וממלאים את הפחזניות דרך החור שעשינו בתחתית שלהן, עד שהן נעשות תפוחות ויפות. מסדרים את הפחזניות הממולאות על מגש יפה, נבזוק מעט אבקת סוכר מעל ונזלף מעט מהקרם שהכנו מעל כל פחזניה. מקשטים ברבעי תותים שטופים ויפים.

פבלובה חגיגית ומרשימה לשולחן הפסח

חן ויונתן גדג'
כולנו מחפשים קינוחים חגיגיים לפסח שיעשירו את שולחן החג וישאירו לנו ולאורחים טעם מתוק בפה בסיום הארוחה. אם אתם מחפשים קינוח שיענה לכולם על הצורך במתוק ויאפשר גם לחובבי הפירות ליהנות ממנו, יש לנו את הקינוח המושלם עבורכם: פבלובה חגיגית מעוטרת בקרם מסקרפונה עשיר ומלאה בפירות טריים וטעימים.
המצרכים:
למרנג - 4 חלבונים מביצים בגודל L או 6 חלבונים מביצים בגודל M 120 גר' סוכר לבן 150 גר' אבקת סוכר 20 גר' נוספים של אבקת סוכר לפיזור לפני האפייה
לקרם מסקפרונה - מיכל שמנת מתוקה 38% 1/2 כוס סוכר לבן (60 גר') 1 גביע גבינת מסקרפונה (250 גר') 4 כפות אינסטנט פודינג וניל 1 כוס חלב
לקישוט - כל פרי שאוהבים: תותים, תאנים, פירות יער – הכל הולך מי ורדים או רוטב למלבי – לא חובה
2 צפייה בגלריה
פבלובה לפסח
פבלובה לפסח
(חן ויונתן גדג')
אופן ההכנה:
  1. למרנג - מחממים תנור לחום של 100 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפיה.
  2. מקציפים בקערת מיקסר במהירות בינונית את החלבונים עד לקבלת קצף רך. מוסיפים את הסוכר בהדרגה תוך כדי הקצפה וממשיכים להקציף עד לקבלת קצף יציב.
  3. מפסיקים את פעולת המיקסר, מוסיפים לקערה את אבקת הסוכר ומטמיעים אותה פנימה בתנועת קיפול, בעזרת לקקן.
  4. מכניסים את התערובת לשקית זילוף (ללא צנטר), גוזרים פתח בתחתית השקית ומזלפים את המרנג על גבי נייר האפיה בצורת קערה.
  5. כדי לייצר את צורת הקערה מזלפים עיגול בקוטר של כ-22 ס"מ וממלאים אותו בתערובת. לאחר מכן, ממשיכים לזלף בתנועות סיבוביות בחלקו החיצוני של העיגול כדי לייצר את דופן הקערה. את יתרת התערובת מניחים במרכז הקערה שנוצרה ובעזרת חלק אחורי של כף מעצבים את התערובת לצורה קעורה.
  6. מפזרים מעל המרנג את אבקת הסוכר הנוספת (20 גר'). אופים את המרנג למשך שעתיים וחצי ובסיום האפיה, מצננים היטב.
  7. לקרם המסקרפונה - מקציפים במיקסר במהירות בינונית את כל מרכיבי הקרם עד לקבלת קרם יציב ומכניסים לשקית זילוף ללא צנטר. שימו לב: הקרם אמור להיות יציב, אך לא נוקשה מידי.
  8. להרכבת המנה - מניחים את הפבלובה על כלי הגשה חגיגי ויפה. מזלפים לתוך קערת הפבלובה חצי מכמות קרם המסקרפונה. חותכים את הפירות ומניחים מעל הקרם.
  9. מזלפים את יתרת קרם המסקרפונה על הפירות ומניחים שכבת פירות נוספת. ניתן להוסיף כמה טיפות של מי ורדים מעל או רוטב למלבי. את הפבלובה אפשר לשמור במקרר עד יומיים לפני הוספת קרם המסקרפונה והפירות, או במקפיא עד שבוע.
המתכון באדיבות אתר קונדיטה