אני יותר בן אדם של נקטרינות מאפרסקים. נקטרינה בשבילי היא הביס המשודרג של האפרסק - הטעם שלה דומיננטי יותר, המרקם שלה פחות קמחי ואין לה את האפטר-אפקט של הקליפה השעירה שיש באפרסק.
הבוקר קמתי לסופ"ש ביתי מאוד, שכל מה שהיה חסר לי בו זה טארט של פעם. לא רק הריח הפירותי האפוי בשילוב הבצק הפריך ישב לי בראש, אלא ממש התחשק לי טארט שגם נראה כמו פעם, עם השוליים המזוגזגים האלה, שלרוב אני שונא לעשות.
ניצלתי את השבועות האחרונים של הנקטרינות בסופר מתחת לבית, ודחפתי הרבה מהן לתוך קרם שקדים ושוקולד לבן. איכשהו זה נראה לי מתאים - הטעם החמצמץ והרענן של הנקטרינה עם הטעם המתוק העדין של השוקולד הלבן.
שמחתי לגלות אחרי האפייה שהאינטואיציה של החך שלי צדקה, ושאכן נוצר כאן ביס מושלם. אני מזמין אתכם להצטרך אלי לקפה של שבת בבוקר וליהנות מהטארט הכל כך מנחם וטעים הזה. אני חושב שזו בהחלט דרך מושלמת להיפרד מהנקטרינות ולקבל את החורף שמסמן כבר את אותותיו.
2 צפייה בגלריה
טארט נקטרינה, מורן גיל
טארט נקטרינה, מורן גיל
(צילום: מורן גיל)
2 צפייה בגלריה
טארט נקטרינה, מורן גיל
טארט נקטרינה, מורן גיל
(צילום: מורן גיל)

טארט נקטרינות ושוקולד לבן

המצרכים (לתבנית בגודל 24 ס״מ):
לבצק הפריך - 150 גר' קמח 50 גר' אבקת סוכר 100 גר' חמאה 1 חלמון מביצה L
לקרם שקדים ונקטרינות - 100 גר' אבקת שקדים (קמח שקדים, כלומר - שקדים מולבנים טחונים למרקם של קמח) 100 גר' חמאה מומסת 50 גר' אבקת סוכר 1 ביצה 75 גר' שוקולד לבן 50 מ״ל שמנת מתוקה 6-7 נקטרינות חתוכות לפסים
להגשה - 1 כף גדושה אבקת סוכר
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק הפריך - מחממים את התנור ל-170 מעלות. במעבד מזון או במיקסר עם וו גיטרה מעבדים קמח, אבקת סוכר וחמאה עד לקבלת פירורים דקים. מוסיפים את החלמון ומערבבים רק עד שנוצר בצק.
  2. מרדדים את הבצק לעובי 2-3 מ"מ, לקוטר שיהיה גדול ב-4-5 ס״מ מקוטר התבנית, ומכניסים למקרר לשעה (כדי שיהיה נוח לעבוד עם הבצק).
  3. משמנים את התבנית בחמאה, ומעבירים את הבצק לתבנית הטארט. מצמידים את הבצק לשולי התבנית ובעזרת סכין חותכים את שאריות הבצק הבולטות החוצה מדפנות התבנית.
  4. מכניסים את הטארט לאפייה של 10 דקות בתנור החם, ובזמן הזה מכינים את המלית.
  5. מכינים את קרם השקדים והנקטרינות - מחממים את החמאה במיקרו ולאחר שנמס מערבבים אותה היטב עם אבקת השקדים ואבקת הסוכר. מומלץ לערבב בעזרת מטרפה כדי להיפטר מכל הגושים.
  6. מוסיפים את הביצה ומערבבים היטב עד להטמעתה בתערובת.
  7. מחממים את השמנת המתוקה והשוקולד הלבן בקערה במיקרו, עד שהשוקולד נמס ונוצר גנאש שוקולד לבן. שימו לב - חשוב לחמם בפולסים קצרים כדי שהשוקולד הלבן לא יישרף.
  8. מערבבים את השמנת והשוקולד הלבן לגנאש חלק ולאחר מכן מערבבים עם קרם השקדים.
  9. מפזרים את קרם השקדים והשוקולד הלבן על הטארט האפוי למחצה.
  10. חותכים את הנקטרינות לרצועות ומניחים אותן בתוך הטארט יחד עם השקדים, כך שהחלק העליון שלהן בולט מעל קרם השקדים והשוקולד הלבן.
  11. מכניסים את הטארט לאפייה מלאה בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות למשך 30-35 דקות, עד שקצוות הטארט שזופים וקרם השקדים אפוי.
  12. מקררים את הטארט בטמפרטורת החדר כשעה, מפזרים ם אבקת סוכר מעל בעזרת מסננת, ומגישים.