קצת נחבאת אל הכלים, לא באמת עושה מאמץ שישימו לב אליה, ולמרות המיקום המעולה - רוב הסיכויים שתחלפו על על פניה ותמשיכו הלאה. זו פינת הבלקן.
למצוא חניה ליד שוק הפשפשים זה כמעט לא אפשרי. חניונים אין, חניה גם אין, אבל אם אתם במקרה מגיעים - אתם חייבים לעצמכם את סלט החצילים של פינת הבלקן.
3 צפייה בגלריה
פינת הבלקן
פינת הבלקן
זה כריך לשניים. כמו שצריך
(צילום: קובי רובין)
ההתלהבות שלי התחילה מהרגע הראשון - כשנכנסתי למסעדה ותפסתי את ניסו מעגל עם האצבעות קבבים. אחד אחד, כמו אפרוח בתוך היד, הוא לא לחץ את הקבב יותר מדי, כמו השאיר בתוכו את הרכות. העיניים שלי הסתכלו על ידי האומן, עקבתי אחרי תנועת האצבעות, כמו גשש בלש. ניסו שאל אותי מה ראיתי, ענתי לו שאני מנסה לחקות את תנועות היד שלו באותה צורה, אבל איפה אני לעומת ניסיון של שנים.
עוד אוכל בעמידה:
הגעתי מוקדם מדי, ככה אני, אבל לפינת הבלקן זמנים משלה. ניסו הסביר לי שעדיף לאכול על השולחן כמו בן אדם, הסברתי לו שאני נהג מונית, אוכל בעמידה בבקשה.
3 צפייה בגלריה
פינת הבלקן
פינת הבלקן
אין חניה, אבל שווה להגיע. פינת הבלקן
(צילום: קובי רובין)
הפיתות עוד לא הגיעו, אבל היה לחם שחור, ובשביל מי שגדל על לחם לבן כמעט תמיד - לחם שחור זה ממש פינוק. ניסו חתך את הקצה של הלחם, והבנתי שהוא הולך להכין לי סנדוויץ' "לך מפה" כמו פעם (בבית, בשביל לסתום לנו את התאבון, היו לוקחים את הלחם וממלאים אותו בכל מה שהיה באותו הרגע במקרר - ולך מפה בבקשה), או בשם המנומס יותר: כריך ציידים.
הוא בצע מתוכו את החלק הלבן שלא נותן כלום, והניח את הלחם על המנגל ליד הקבבים, לקבל על הצד קצת חום. אחר כך ערבב את סלט החצילים טוב טוב, מזג ממנו מצקת מלאה אל תוך כריך הציידים, ושם מעליו את הקבבים ישר מתוך האש של המנגל. אדים יצאו מהכריך ברגעים האלה. ואז הוא הוסיף סלט ירקות טרי ומעל עוד טחינה מעולה. לא ניסיתי להפריע לו לרגע.
3 צפייה בגלריה
פינת הבלקן
פינת הבלקן
על המקום, כל יום
(צילום: קובי רובין)
הסתכלתי על היצירה בידי - נראה מעולה. ניסו עדיין הסביר לי שבפעם הבאה תבוא תאכל ליד שולחן, אבל אני הייתי מרוצה מאוד ממה שראיתי. זה כריך לשניים, גדול מדי לכולם, לא רק לי.
הקבבים פוזרו להם אל תוך הכריך מההתחלה ועד הסוף, והיו מעולים, אפילו קצת מתקתקים, ככה זה עם בשר טרי מאוד. רק ככה מכינים את הקבבים של פינת הבלקן - על המקום כל יום, עם סלט חצילים מעולה ישר מהסיר, יותר אותנטי מזה אין. מתי בפעם האחרונה אכלתם סלט חצילים טרי מהסיר? מצאתי את עצמי תולש חתיכות של הכריך עם סלט החצילים ושותה אותו. אתם הבולגרים יודעים לאכול, עכשיו הבנתי את זה עוד יותר טוב.
הטעם יחזיק אותי שנים קדימה כלקוח קבוע, כל עוד לא אכנס למטבח ולא אדבר שטויות בכלל, כי לך תתווכח עם בולגרי כשהוא צודק. במיוחד אם קוראים לו ניסו.