כמו שאנחנו נוהגים להתכסות היטב בחורף, כך גם במתכון הזה אנחנו מכסים את טארט התפוחים כדי לשדרג לו את הלוק ולהוסיף לו תוספת קריספי בתחתית וגם בחלק העליון. גם אם זה לפעמים לא נראה ככמו חורף - אנחנו לגמרי בעונה, ואנחנו הולכים להיות מוקפים במתכונים חורפיים חמימים.
2 צפייה בגלריה
טארט תפוחים
טארט תפוחים
(צילום: מורן גיל)
הקינוח שאהבתי בילדות היה זה שאמא שלי היתה מכינה לנו, מדי פעם, בסוף ארוחות שישי - קרמבל תפוחים עם רוטב וניל. מדובר במתכון די פשוט של תפוחים מוקפצים בחמאה וקינמון, ואפויים בתנור עם קרמבל. אמא שלי היתה מוסיפה להם גם רוטב וניל ממכר שהיא היתה מכינה בעצמה. מאז, בכל פעם שמגיע החורף, אני חוגג אותו עם הקרמבל תפוחים הזה.
הפעם קצת חרגתי ממנהגי, אבל רק קצת, וחגגתי את תחילתה של העונה האהובה עלי עם טארט תפוחים חורפי במיוחד. הפעם אני שמח לשתף אתכם באחד הטארט הפשוטים להכנה והאהובים עלי בעולם, עם טוויסט קטן - גם בעיצוב וגם בביס.
המצרכים (לתבנית בקוטר 24 ס"מ): לבצק - 300 גר' קמח 100 גר' אבקת סוכר 200 גר' חמאה 2 חלמון מביצה L
לתערובת התפוחים - 6 תפוחים ירוקים 80 גר' סוכר לבן 50 גר' חמאה 2 כפות קינמון גרידה מלימון שלם
אופן ההכנה:
  1. להכנת הבצק - מחממים את התנור ל-170 מעלות ומצפים בחמאה את התבנית.
  2. במעבד מזון או במיקסר עם וו גיטרה מעבדים קמח, אבקת סוכר וחמאה לפירורים דקים. מוסיפים את החלמון ומערבבים רק עד שנוצר בצק.
  3. מרדדים את הבצק לעובי 2-3 מ"מ בין שני ניירות אפייה ומכניסים למקרר לשעה כדי שיהיה נוח לעבוד איתו.
  4. משמנים את התבנית בחמאה וקורצים את הבצק המרודד עם התבנית (עדיף מצדי הבצק, כדי להשאיר לנו חלק מהבצק המרודד ליצירת פסים לדפנות).
  5. מהבצק המרודד שנותר, חותכים פסים ברוחב דפנות התבנית ומצמידים אותם אליהן. עם קצות הכריות של האצבעות מחברים בטפיחות קלות את הבצק שבבסיס התבנית לבצק שבדפנות התבנית. בעזרת סכין חדה (לא משוננת) חותכים את שאריות הבצק הבולטות החוצה מדפנות התבנית.
  6. בעזרת מזלג מחוררים את בסיס הבצק ומכניסים למקפיא לחצי שעה. לאחר שהבצק קפא, מכניסים אותו לתנור החם ל-10 דקות לאפייה עיוורת.
  7. להכנת תערובת התפוחים - מקלפים את התפוחים הירוקים וחותכים אותם לריבועים של כ-1-2 ס"מ.
  8. במחבת רחבה עם שוליים גבוהים מחממים על אש בינונית את החמאה עם הסוכר והקינמון ומערבבים היטב.
  9. מוסיפים את התפוחים החתוכים וגרידת הלימון למחבת החמה ומערבבים. מכסים את המחבת ל-5 דקות, פותחים ומערבבים. חוזרים על פעולת הבישול הזו עד שהתפוחים התרככו מעט אבל לא יותר מדי.
  10. להרכבת הטארט - שופכים את תערובת התפוחים לטארט החצי אפוי.
  11. את שארית הבצק שנותר מרדדים לעובי של 2-3 מ"מ בין שני ניירות אפייה, בערך לגודל הטארט. מורידים אחד מהניירות וקורצים עיגולים בגדלים שונים בבצק המרודד.
  12. בזהירות רבה הופכים את הבצק על גבי הטארט תפוחים ומהדקים היטב את הקצוות של הבצק העליון לבצק הטארט. ממש מכסים את הטארט תפוחים.
  13. מכניסים את הטארט תפוחים לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות ל-22-25 דקות, או עד שהבצק משחים קצת, נופל על התפוחים ומקבל את צורתם.
  14. מקררים את הטארט בטמפרטורת החדר אם מעוניינים לאכול אותו קר ואם לא, חותכים חתיכה חמה, מניחים כדור גלידה מעל ונהנים מקינוח חורפי שממלא את כל הבית בניחוחות של קינמון מתוק.
2 צפייה בגלריה
טארט תפוחים
טארט תפוחים
(צילום: מורן גיל)