בשיתוף CBC ישראל
אחרי תקופה ארוכה וקשה שבה הברים והמסעדות בעיר הדרומית היו סגורים, הצמא של התושבים לחזור לשגרה ולשפיות גרם לחלק מהברים והמסעדות לשוב ולפתוח. חברת CBC ישראל (החברה המרכזית לייצור משקאות קלים) החליטה לעזור להם להרים את הראש ויזמה את פרויקט L'CHAIM – ברים ומסעדות למען ישראל.
השבוע ביקרנו בבר הדה-ג'ק האשקלוני בערב חוויתי במסגרת הפרויקט. המבלים הגיעו להנות, לאכול ולנשום קצת אוויר יחד. "13 שנים אנחנו עושים פה חיי לילה בצורה הטובה ביותר", מספר בגאווה שילה טרייטל, הבעלים של בר דה-ג'ק שהתמודד בחודשים האחרונים עם חוסר ודאות רבה, "החברה המרכזית עזרה לנו להרים את הערב ולהביא את הזמר אביתר אדיר, שהוא בן אדם מדהים ובדיוק מה שאנחנו צריכים להיום. אנחנו שמחים לחזור טיפה לרוץ".
צפו בסרטון:

פרויקט L'CHAIM מתקיים בשבועות האחרונים בברים ומסעדות רבים ברחבי ישראל, ולצד ההופעה והפרסום בנכסים הדיגיטליים, פירגנו ב-CBC ישראל גם עם צ'ייסר מתנה לכל לקוח שרוכש בירת קרלסברג או טובורג וחלק מההכנסות מהערבים המרגשים נתרמים לעמותת ער"ן (עזרה נפשית) או לאיחוד הצלה – לפי בחירת הבר. זאת הזדמנות לא רק לעזור לבעלי הברים והמסעדות להתאושש, אלא גם עבורם להיות חלק ממטרה טובה.
"הרגשתי שהגוף שלי זקוק למוזיקה, לאנשים, לחברה באופן נואש"
"אנחנו צריכים לחזור לחיים. חייבים להנות, לצאת, לבלות, צריך לנסות ולחזור לשגרה כי אי אפשר לשבת כל היום בבית", מספרת אחת המבלות שהחליטה לצאת מהבית למרות האזעקות שהיו כמה שעות לפני כן ולהגיע לבר, "אני שמחה שהם פתוחים וכל עסק שפתוח פה בעיר זה באמת תודה גדולה".
טרייטל משתף שפתיחת הבר בימים קשים אלה היא עבורו שליחות. "בשביל העורף והאזרחים, גם בשביל המילואימניקים שיוצאים לכאן להתרעננות, בשביל לאפשר לאנשים להגיע למקום הזה וטיפה לשחרר קיטור, טיפה לראות אנשים אחרים", הוא אומר בהתרגשות.
באחד השולחנות השמחים במיוחד אנחנו פוגשים חבורת חברים שהגיעה לחגוג יחד. "הזמנתי חברים, הודעתי להם שאנחנו מגיעים ואנחנו פה נהנים מהמוזיקה, קצת מנקים את הראש, גונבים איזו שעה של שפיות", הם משתפים.
בשיתוף CBC ישראל
פורסם לראשונה: 11:13, 11.01.24