לפתוח עסק אוכל בתוך תל אביב זה אחד הדברים הכי קשים שאפשר לעשות, ומשום מה הרבה הרפתקנים מנסים לסמן עליו וי. אחרי הקורונה עסקי אוכל רבים נעלמו מהעיר הגדולה, ולקח זמן עד שנפתחו כאן מקומות חדשים. תל אביב היא גם ככה לא בדיוק מקום ידידותי לעסקים, בין שהם ותיקים ובין שהם חדשים, והתחלופה של העסקים בה מקשה בסוף גם עלינו, הסועדים הרעבים.
4 צפייה בגלריה
החומוס של ג'ינג'י
החומוס של ג'ינג'י
חומוס מתקתק שאת התיבול שלו מרגישים בתוך החך על הלשון. החומוס של ג'ינג'י
(צילום: קובי רובין)
לפעמים יוצא לי לדבר עם לקוחות במונית על אוכל והשיחה הקולחת בדרך כלל חוזרת לאותם המקומות, שבהם החומוס של ג'ינג'י, שתמיד עולה בזיכרון לנוסעים כאחד המקומות האהובים עליהם. לא רק מכורים לחומוס, או בשמם היפה כל כך - "חומוסולגים", מוכנים להישבע שאי-אפשר להפסיק להעמיס על המזלג את החומוס של ג'ינג'י, יש אפילו כאלה שזוכרים את הארוחה כחוויה חד-פעמית שמתגעגעים אליה בצורה קשה.
ביקורות אוכל רחוב נוספות של המונה טועם:
ועכשיו לבשורה: הסירים הגדולים של ג'ינג'י, החומוסייה המדוברת שנמצאת בקיבוץ עינת, הגיעו לתל אביב. אחרי שנים רבות של תכנונים, סוף-סוף ג'ינג'י הצליח לפתוח מקום בג'ונגל האורבני. מעכשיו, אפשר לאכול את החומוס שלו מבלי להתארגן על תכנון אסטרטגי לנסיעה לקיבוץ.
כבר יצא שתכננתי במשך ימים ואפילו שבועות לנסוע עד לקיבוץ ההוא שתקוע בין ראש העין לפתח תקווה. בניגוד אליי שהתמזל מזלי לעבוד במונית, לרוב בני התמותה אין את הפריבילגיה הזאת והם צריכים לתכנן במיוחד נסיעה כדי לאכול באחת החומוסיות המעולות בארץ.
4 צפייה בגלריה
החומוס של ג'ינג'י
החומוס של ג'ינג'י
הסירים של החומוס הגיעו מהקיבוץ לעיר הגדולה. החומוס של ג'ינג'י
(צילום: קובי רובין)
ג'ינג'י מתהלך לו בין הלקוחות וגועה משמחה, מודה לכל לקוח על עצם קיומו. כנראה עכשיו הגיע הרגע הנכון בשבילו לפתוח עוד סניף. החומוס נמצא על הגז כל הזמן וג'ינג'י אוסף את הגרגירים בכלי קיבול קטן כשהם רכים כעננים ומעביר אותם למיקסר, ועליהם הוא שופך המון טחינה שהוא מכין בעצמו. זה נראה כאילו הכול פה פשוט לעשייה כי ג'ינג'י מחייך ורגוע וגורם להכול להיראות כל כך קל, אבל רבים יודעים שהכנת חומוס זו מלאכת מחשבת אמיתית, של תזמון מדויק.
4 צפייה בגלריה
החומוס של ג'ינג'י
החומוס של ג'ינג'י
(צילום: קובי רובין)
4 צפייה בגלריה
החומוס של ג׳ינג׳י - המונה טועם
החומוס של ג׳ינג׳י - המונה טועם
ג'ינג'י רגוע וגורם להכול להיראות כל כך קל
(צילום: קובי רובין)
קיבלתי צלחת חומוס חמים קלות, ועליו פול גרגירי מאוד. חומוס טיפה מתקתק שאת התיבול שלו מרגישים בתוך החך על הלשון בואך בית הבליעה. זו הסיבה שאתה מעמיס לפה מזלג אחרי מזלג, כמו אכלן שלא נרגע. ולא פחות חשוב מהטעם - כאן הצלחת היא באמת ללא תחתית וזה לא הולך להשתנות. ג'ינג'י ימלא לכם את הצלחת עם עוד קצת אם תרצו, ויגרום לכם לזלול הרבה חומוס. לא יודע מה איתכם, אבל אני התגעגעתי לחומוס של ג'ינג'י כבר ברגע שיצאתי מהמקום.
יחד עם המחיר הנמוך ששילמתי על כל כך הרבה חומוס, הדבר שבאמת משפר את כל הסיפור - על המנה למעלה מוסיפים גם כדורי פלאפל ירוק גדולים שמעטרים את הצלחת. הוספתי מלמעלה כדורי פלאפל בשני שקלים כל אחד, וכל כדור - כדור. גם במחיר של 43 שקלים, זו עדיין מציאה של ממש בתוך תל אביב.