לפעמים אני חולף בדרכים, לוקח פנייה על צומת סואן ומזהה משהו לא הגיוני בכלל שנראה לי כמו פאטה מורגנה - דוכן פלאפל באמצע הצומת. איך יכול להיות שיש פלאפליה על הפינה הזאת, יכול להיות שהשלט שעליו כתוב "פלאפל חבני" אמיתי, או שאני מדמיין?
לרגע חשבתי שמישהו בשם חבני השאיר את השלט של הפלאפליה שלו באמצע הצומת, אבל זה לא המקרה. שנה שלמה חיכיתי להזדמנות המתאימה שבה הרעב והמיקום מתחברים, כדי ללכת לטעום פלאפל דרכים אמיתי, וסוף סוף זה הגיע.
ביקורות אוכל רחוב נוספות של המונה טועם:
בפעם הראשונה שנתקלתי במקום הזה, חלפתי בצומת וראיתי תור של אנשים שעומדים לצד המשאית של פלאפל חבני. בפעם אחרת, אחד הלקוחות שנסעו איתי במונית סיפר לי על הפלאפליה - הוא עצר שם במקרה עם נהג מונית אחר, והחיוך על הפנים שלו הבהיר לי שאני לא יכול להמשיך להתעלם מצירוף המקרים.
הלקוח סיפר לי בהתלהבות שהוא אכל והיה לו טעים, ואמנם זה לא בהכרח מבטיח כלום, אבל לי זה הספיק בשביל להכניס את פלאפל חבני לבנק המטרות שלי.
המיקום של העסק זה דבר חשוב. פלאפל חבני מסתתר לו בתוך אי-תנועה שהוא גם ליד בית עלמין - זו לא הפעם הראשונה שיוצא לי לאכול בשכונה שקטה. אבל אני פה בשביל לטעום את הפלאפל ולנסות להבין למה הוא עולה 20 שקלים.
2 צפייה בגלריה
פלאפל חבני
פלאפל חבני
מנה פלאפל עם סיגר תפוח אדמה מלמעלה. פלאפל חבני
(צילום: קובי רובין)
באותו היום לא הייתי הלקוח היחיד של המקום. פלאפל חבני הפך תוך זמן קצר לשם דבר עבור הנהגים המקצועיים שחולפים ליד הצומת, כולל נהגי סמי טריילר שלא ממש יכולים לעצור על הצומת או להיכנס אל תוך מגרש החנייה ולכן הם חונים את המשאיות בצד הכביש, באים ועומדים בתור כמו כולם.
לפני שנכנסתי, הורדתי כרגיל את רמת הציפיות. באופן כללי, אני חושב שככה עדיף להתמודד עם החיים - חבל לבוא עם ציפיות ואז להתאכזב. קודם כל ראיתי שמנה פלאפל עולה כאן 20 שקלים והתעצבנתי. אחר כך הסתכלתי איפה אני נמצא ביחס לעולם - אני בסך הכל הולך לאכול מנה פלאפל בתוך פינת חמד שנמצאת באי תנועה על אם הדרך ונרגעתי.
2 צפייה בגלריה
פלאפל חבני
פלאפל חבני
(צילום: קובי רובין)
הדוכן של חבני נמצא בתוך משאית אז טיפסתי במדרגות למעלה וראיתי שהבוטקה על גלגלים נראה מסודר ומתוקתק וכל סלט נמצא במקומו. את הכדורים מכינים כאן על המקום, אז חיכיתי קצת שהמנה תהיה מוכנה וקיבלתי מנה פלאפל עם סיגר תפוח אדמה מלמעלה.
הפלאפל עצמו היה טעים ולא מלוח, מהסוג הירוק והלא כבד והכדורים לא קטנים. ההכנה של הפלאפל על המקום מרימה את הטעם ושווה את ההגעה למקום, גם אם אתם רק עוברים ליד.
בכל פעם שיצא לי לנהוג בכביש 6 תמיד שאלתי את עצמי לפני זה אם אני רעב, כי אם הרעב נופל עליך בזמן נסיעה בכביש, יש לך שתי אופציות גרועות - להתפשר על שקית דוריטוס או במקרה הגרוע יותר, להזמין לעצמך כריך עם טעם של לחם משומש. בגלל זה שמחתי לגלות שאפשר לרדת מכביש 6 רק לכמה דקות, לאכול מנת פלאפל טרייה וטעימה ולהמשיך הלאה, בלי לחשוב אחר כך על לעצור לקפה לא טעים או אוכל לא ראוי.
פלאפל היה ונשאר אוכל בריא שאוכלים על הדרכים וחבני נותן את התמורה. למרות כל הקשיים בלהחזיק עסק, היוזמה והרצון לארח קיימת בבחור הזה - הוא צנוע ושקט, ונהנה לפנק אותך בכדור פלאפל באהבה ועם קשר עין אמיתי, הוא פשוט נהנה לראות את הלקוח נהנה. אני אוהב לפרגן לאנשים כאלה ומקווה שמעכשיו יהיה אצלו תור במדרגות אבל זה לא נורא, כי גם ככה את הכדורים הוא מכין רק כשאתם מזמינים.