בשיתוף א.סיימן סחר בע"מ

לשאול צרפתי מהי הגבינה הצרפתית האהובה עליו זה כמו לשאול ישראלי איך הוא מעדיף את החומוס שלו, וסטפן טולה, קונסול צרפת בחיפה, מודה שזו אכן שאלה מאוד קשה. "יש לנו בערך 400 סוגי גבינות בצרפת. אם צריך לבחור, אז אני אוהב גבינה עם טעם חזק, למשל רוקפור, גבינה כחולה, מאוד טעימה עם נוכחות חזקה בטעם".
שגריר צרפת בישראל, אריק דנון, סיפר מצידו, שהוא חובב גבינת ברי או גבינת ברי עם כמהין, "היא אולי אחת מהגבינות המועדפות עליי, אם לא המועדפת ביותר", אמר.
2 צפייה בגלריה
גבינת ברי
גבינת ברי
גבינת ברי
(צילום: Shutterstock)
את השניים פגשנו בסיור שנערך במרכז המזון "merkaza" שבנצרת לכבוד פסטיבל הגבינות הצרפתיות, שנערך לפני החג השבועות, בכל הארץ.
"החלטנו לפתוח כאן את פסטיבל הגבינות הצרפתי, בגלל שיש באזור הערכה למוצרים הצרפתים והרבה פתיחות לקבל מוצרים שונים ולפתח גבינות שונות", מסבירה נני סיימן, הבעלים של חברת א.סיימן סחר ומיוזמי הפסטיבל שהוסיפה כי הפסטיבל נערך בכל רשתות השיווק ובמסגרתו יוצעו לציבור, גבינות צרפתיות לחג השבועות.

עניין של תרבות ומסורת

"שארל דה גול, לשעבר נשיא צרפת, אמר שיש בצרפת 365 סוגי גבינות - אחת לכול יום", חייך ואמר דנון, שכן ידוע שאוכל בצרפת אינו עניין של סגנון חיים אלא דרך חיים של ממש. "הכול קשור לאוכל; הוא מקשר בין אנשים, בין מסורות, הוא עוזר ליצור קשרים וחילופי דברים. אוכל הוא מרכיב חשוב בתרבות, לאכול יחד זה לייצר חיבור בן תרבויות ולכן זה כול כך חשוב", הוא אמר.
"גבינות צרפתיות זה טעם נרכש", מסכימה איתו סיימן, "יש עובשים, יש גבינות כחולות, יש עובשים לבנים וכל מיני סוגים של גבינות. הישראלים הם אכלני מוצרי חלב מאוד גדולים, אוכלים שתי ארוחות חלביות ביום", היא אומרת על ההבדל בינינו ובין הצרפתים ומוסיפה עוד עובדה, שהישראלים אוכלים את הגבינות כארוחה לא כקינוח כמו שנהוג בצרפת.
2 צפייה בגלריה
גבינות על קרש עץ
גבינות על קרש עץ
(צילום: Shutterstock)

חומר קלאסי ומיוחד

מסכים עם סיימן גם השף המקומי, טרי פוגנה: "הישראלים אוהבים גבינות כי זה קודם כל חומר מאוד מיוחד ומאד קלאסי. אנשים אוהבים כל מה שקשור לגבינות, כל מה שיוצא מהחלב. אנשים אוהבים את זה", הוא אמר והוסיף: "מה שייחודי בגבינות צרפתיות זו האיכות, הרמה, הטקסטורות, הסוג של הטעמים וכל זה יחד נותן את הייחוד המאפיין את הגבינות הצרפתיות".
לסיום, ביקשנו מהשף לתת לנו רעיון למנת אוכל עם גבינות והוא הציע "להכין משהו כמו ספגטי או סוג של לינגוויני ולשים גבינת בביבל או אמנטל. אחר כך, לסגירה, כדאי להקפיץ את זה במחבת, ואז תתקבל מנה מאד מעניינת". הלכנו לנסות להכין.
בשיתוף א.סיימן סחר בע"מ
פורסם לראשונה: 08:00, 29.05.22