הניחוח שישגע אתכם: ביום הראשון של הסתיו, כל מה שמתחשק זה כוס תה ביד, ולידה הקינוח המושלם. הפעם הלכנו על השילוב האולטימטיבי בין תפוחים, צימוקים וקינמון, וכל זה בתוך מעטפת בצק עלים פשוט מהסופר. ללקק את האצבעות.

רולדת תפוחים וקינמון

המצרכים (ל-2 עוגות):
לבצק - 500 גר' (חבילה אחת) של בצק עלים קנוי, מופשר לילה לפני במקרר
למלית - 5 תפוחי עץ (550 גר'), קלופים ופרוסים לפרוסות, (עדיף מסוג גרנד סמיט) 100 גר' (1/2 כוס) סוכר 25 גר' חמאה 1 מקל וניל, חצוי ומגורר (למי שאין - 1/4 כפית תמצית וניל) 1/2 כוס צימוקים לבנים 1 כפית מחוקה קינמון חופן אגוזי מלך, קצוצים (לא חובה)
להברשה - 1 ביצה טרופה
לקישוט - 1 כף אבקת סוכר 1/2 כפית פניני סוכר (לא חובה)
1 צפייה בגלריה
רולדת תפוחים מיקי שמו, בוש
רולדת תפוחים מיקי שמו, בוש
(צילום: נמרוד סונדרס)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור לחום 180 מעלות. קולפים את תפוחי גרנד סמיט ופורסים. בסיר רחב ממיסים את החמאה ומקל הווניל, מכניסים את התפוחים ומבשלים כדקה עד שהתפוחים "נעטפים" בחמאה המומסת. מוסיפים את הסוכר והקינמון, מערבבים וממשיכים לבשל עוד כ- 7-8 דקות עד שהתפוחי עץ מתרככים אך שומרים על צורתם. לאחר מכן, מורידים מן האש ומוסיפים את הצימוקים הלבנים ומצננים.
  2. מחלקים את הבצק על גבי משטח מעט מקומח ל- 2 חלקים שווים ומרדדים כל חלק למלבן בגודל 25X35 ס"מ. מניחים שליש מהמלית לאורך כל המלבן, חותכים באלכסון את שולי המלבן משני צידיו לפסים בעובי 2 ס"מ ובאורך 3 ס"מ ומקפלים פס בצק מצד ימין ופס בצק מצד שמאל וכך הלאה.
  3. מניחים בתבנית אפייה מרופדות בנייר אפייה, מברישים בביצה, מפזרים פניני סוכר ואופים 35-40 דקות עד להזהבה.
מיקי שמו הוא מבעלי רשת "שמו הקונדיטוריה" ושף הבית של בוש