אנחנו בשיאו של החופש הגדול, וחם כל כך. הזיכרונות שלי בתור ילדה במושב הם מהקייטנה שהייתה לנו כל קיץ. הקולינריה שם זכורה לי היטב, ואני משערת שלא רק לי: כל בוקר קיבלנו לחמנייה מאורכת חמה עם שוקו בשקית. עד היום לא מצאתי שילוב מדהים ושמיימי כמו זה.
הייתה שם גם פסטה דביקה, כזאת שיש רק בקייטנות, ואולי לפעמים גם אצל אימא שלי. אבל גולת הכותרת היו השניצלונים וסלט הירקות ש"ניפחו" אותו בהרבה מאוד כרוב כי זה ירק זול. אבל זה היה טעים מאוד, ואפילו בלתי נשכח.
5 צפייה בגלריה
שניצל, נופר זוהר
שניצל, נופר זוהר
ארוחה מושלמת לילדים
(צילום: יובל חן)
אני זוכרת את המדריכה המרוקאית שבישלה לנו את האוכל בסיר אלומניום ענקי, בו היא טיגנה את הבצל, וגם שמה פלפל חריף על אף שהיינו ילדים. שעה לפני הארוחה הניחוח של הפפריקה והרסק היו מחסלים אותי.
הזיכרונות האלה מהקייטנה מעלים בי רגעים של אושר שאני נוצרת ושומרת. אלה היו ימים של תמימות, צחוקים בספסל האחורי של האוטובוס וריח של במבה בדרכנו לפארק מים, לבניאס, לשמורת טבע, ללונה פארק ולעוד מלא מקומות כייפים ויפים בארץ הנפלאה שלנו.
5 צפייה בגלריה
שניצל, נופר זוהר
שניצל, נופר זוהר
הצלחת שכל ילד ישמח לקבל
(צילום: יובל חן)
את כל הזיכרונות האלה אני מביאה לכם עכשיו בצורה של הארוחה האולטימטיבית לילדים בחופשה. עשו לעצמכם טובה, הכנסו למטבח, הרתיחו מים והכינו לכם ולילדים פסטת קייטנות דביקה ונוסטלגית, ולידה סלט עם מלא כרוב ושניצל מושלם, בדיוק כמו שאני מכינה בימי שישי.

מתכון לשניצל המושלם

אין לי יותר מדי סודות כאן. כל מה שאתם צריכים זה חומרי גלם טובים ואיכותיים ותבלינים טריים. כשיש לי זמן פנוי, אני לוקחת את שאריות החלה של שבת, מייבשת אותן בתנור עם קצת שמן זית, תימין, מלח ופלפל, וטוחנת לפירורים שבהם אני מצפה את השניצל. נכון שאין טעים מזה, אבל אתם יכולים גם להסתפק בפירורי לחם קנויים, שאותם תתבלו בתערובת התבלינים כמו במתכון, וגם הם יעשו את העבודה.
5 צפייה בגלריה
שניצל, נופר זוהר
שניצל, נופר זוהר
(צילום: יובל חן)
המצרכים:
500 גר' פילה של חזה עוף אורגני, נקי מה סחוס הלבן בקצה 1 כף עם בטן חרדל דיז'ון חלק 3 ביצים, טרופות 1 כף חומץ רגיל
לתערובת התבלינים למשרה השניצל וגם לציפוי (תכינו כמות כפולה): 1/2 כפית מלח דק 1/2 כפית פלפל שחור גרוס 1/2 כפית זרעי כוסברה שבורים 1/2 כפית זרעי קימל שבור 1/2 כפית שום גבישי שבור 2 ענפי טימין טריים מופרדים לעלים
לציפוי - 1 ק"ג פירורי לחם מוזהבים 1/4 כוס שומשום תערובת תבלינים של השניצל חובה
5 צפייה בגלריה
שניצל, נופר זוהר
שניצל, נופר זוהר
(צילום: יובל חן)
אופן ההכנה:
  1. מנקים את החזה עוף מהסחוס הלבן בפינה באמצעות סכין. חותכים כל שארית מיותרת ושמים בקערה.
  2. מוסיפים לעוף את הביצים הטרופות ואת החומץ.
  3. כותשים במכתש ועלי את תערובת התבלינים ועלי התימין הטרי, ומוסיפים אל העוף. מומלץ לשים למשרה למשך 24 שעות (אם אין זמן גם שעתיים יספיקו). החומץ נועד לרכך את העוף והוא יצא עסיסי ונימוח.
  4. מצפים את השניצל - מערבבים את כל המצרכים בקערה. מעבירים את הפירורים לכלי שטוח. ביד נקייה שמים את רצועות העוף בכלי השטוח, ומכסים אותו היטב בפירורים. כאן אתם למעשה קוברים את העוף בפירורים באמצעות היד היבשה (ומשתדלים לשמור עליה יבשה), ובאמצעות היד הרטובה מניחים את העוף בפירורים. חוזרים על הפעולה עד שהכל מצופה.
  5. משטחים את השניצל - מניחים את השניצל המצופה על ערימת הפירורים, ומכסים אותו בהרבה פירורים, כך שכל הפירורים עוטפים את חזה העוף מלמעלה ומלמטה. מועכים עם כרית כף היד את השניצל בצורה שווה לכל הלאורך, עד שמדקקים אותו לעובי הרצוי. הפעולה הזאת גם משטחת את השניצל וגם מחדירה את הפירורים פנימה, מה שתורם לקריספיות (אני לא אוהבת לדפוק את השניצל בפטיש כי החזה עוף האורגני רך מאוד ונמעך בקלות) ממשיכים ככה עם כל השניצלים.
  6. מטגנים - לוקחים סיר רחב ושטוח ושמים נייר אפיה בתחתית שלו. מוזגים הרבה שמן קנולה מעל הנייר, ומחממים אותו לטמפרטורה של 160-170 מעלות. מכינים בצד רשת תנור שעליה תניחו את השניצלים המוכנים (ולא על נייר סופג). בודקים שהשמן חם - אך לא חם מדי, ומתחילים לטגן על להבה בינונית - כל צד כחצי דקה. אל תעמיסו הרבה שניצלים על הסיר, אלא טגנו כמות קטנה בכל פעם.
  7. מוציאים את השניצלים מהסיר בעזרת מלקחיים, מנערים היטב מעודפי השמן ומניחים אותם על רשת הברזל. בוזקים מעט מלח דק, ואחרי דקה השניצל יהיה פריך וללא שמן מיותר.

פסטה דביקה כמו בקייטנה

המצרכים:
250 גר' פסטה מבושלת
לרוטב - 1 בצל לבן, חתוך לקוביות 1/2 פלפל חריף ירוק (לא חובה), קצוץ דק 2 שיני שום, כתושות 1 כף שטוחה סוכר לבן 250 גר' משחת רסק עגבניות מרוכז מאוד 1 כפית שמנה מלח ים אטלנטי 1/2 כפית פלפל שחור גרוס
5 צפייה בגלריה
שניצל, נופר זוהר
שניצל, נופר זוהר
(צילום: יובל חן)
אופן ההכנה:
  1. מוזגים שמן לסיר רחב ושטוח, מוסיפים את קוביות הבצל והצ'ילי ומטגנים במשך 8-10 דקות על להבה בינונית או עד שמזהיב.
  2. מוסיפים את השום הכתוש ומיד אחריו את הפפריקה. מערבבים היטב במשך מספר שניות בכף עץ, ולא עוזבים את הסיר וממשיכים לערבב.
  3. מוסיפים את הרסק ומטגנים היטב במשך 5 דקות.
  4. מוסיפים סוכר (להפחתת החומציות), מלח ופלפל. מוסיפים 250 מ"ל מי בישול מהפסטה, מביאים לרתיחה. מתקנים טעמים ומערבבים את הרוטב עם הפסטה שבושלה על פי הוראות היצרן בגב האריזה.