הפבלובה הפכה להיות המלכה של החג ובמתכון הבא מכינים אותה כמרנג גדול מלא בפיסטוקים, עם מחית פיסטוק עשירה שנותנת לה עומק וטעם, וקצת פחות מתיקות. לצד קצפת לא ממותקת והמון פירות טריים, המרנג הוא קינוח מדהים לחג. את המרנג אפשר להגיש עם קצפת או, אם רוצים קינוח פרווה, עם סורבה, ועליו להניח פירות טריים.

מרנג פיסטוק

המצרכים: 600 גר' סוכר 300 גר' חלבונים 100 גר' פיסטוקים קלויים מחית פיסטוק (100 אחוז)
2 צפייה בגלריה
מתכון קרן קדוש
מתכון קרן קדוש
מתכון קרן קדוש
(צילום: יובל אורבך)
2 צפייה בגלריה
מתכון קרן קדוש
מתכון קרן קדוש
(צילום: יובל אורבך)
אופן ההכנה:
  1. יוצקים מים לסיר בינוני שיכול להכיל בנוחות קערת עבודה. מביאים לרתיחה ומנמיכים את הלהבה. מניחים את הסוכר והחלבונים בקערת העבודה ומערבבים. מציבים את הקערה מעל המים המבעבעים בעדינות. (יש להקפיד שהקערה לא תיגע במים). מדי פעם מערבבים את התערובת, וברגע שהטמפרטורה מגיעה ל־60 מעלות מסירים מעל למים (אם אין מדחום יש לבדוק שהסוכר נמס. שימו לב לא לחמם יותר מדי).
  2. מעבירים את החלבונים והסוכר למיקסר ומתחילים להקציף במהירות גבוהה כ־10 דקות. מוסיפים אל הקצף המוכן את הפיסטוקים הקצוצים והקלויים. מערבבים ידנית ומבליעים היטב בקצף.
  3. מזלפים מעל זילוף עדין ממחית הפיסטוק ומקפלים מעט את הקצף.
  4. מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה ובעזרת כף גדולה נוטלים מתערובת הקצף ומניחים ברווחים שווים בתבנית. יוצרים תלוליות גדולות, ללא צורה מוגדרת, ומפזרים מעל מעט פיסטוקים. מכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 90 מעלות למשך שלוש שעות (זוהי פעולת ייבוש ולא אפייה).
  5. מומלץ להגיש עם קצפת ופירות טריים.