יש תופעה מקומית שמתפשטת בכל רחבי הארץ - לאט-לאט מתפרקים השווקים המקוריים בערים הגדולות. נתניה זו עיר שאי-אפשר להתעלם ממנה, העיר גדלה עוד ועוד והפכה לכרך ענק עם מאות אלפי תושבים בכל כיוון שתסתכלו, ולמרות שכל השווקים העירוניים נמצאים במצב של הזנחה מעצבנת ועצובה בתקופה האחרונה, לראות את שוק נתניה מלוכלך ומוזנח זה עצוב במיוחד ואין שום הסבר שיכול להצדיק את זה.
2 צפייה בגלריה
סנדביץ סוסו
סנדביץ סוסו
אוכלים אוכל אותנטי או שלא אוכלים בכלל. סנדוויץ' סוסו
(צילום: קובי רובין)
אם הייתי מאמין בקונספירציות הייתי יכול לחשוב שההזנחה הזאת היא מהלך מתוכנן של העיריות השונות ברחבי הארץ, בהן גם עיריית תל אביב, שנועד להפחית מערכו של מרכז הקניות הראשוני והאהוב הזה, ולנקז את הקהל לקניונים ולמרכזי הקניות. אבל לא בקונספירציות עסקינן.
לביקורות נוספות של המונה טועם:
דוכן האוכל שנקרא סנדוויץ' סוסו הוא כמו אי של שפיות שנשאר מפעם באזור השוק של נתניה - כאן המוצר חשוב יותר מהמקום עצמו. המבנה של הדוכן הקטן נמצא באמצע צומת, במבנה מבודד שיש בו כמה כריכים טעימים וזהו. יש כאן גם סלטים מעולים שהם תוספות נהדרות לפריקסה שנמס בחלל הפה. ההנאה מובטחת עם כל נגיסה מקצה עד קצה של הלחמנייה.
אולי בגט יכול להיות גם טוב בשביל סנדוויץ' טוניסאי, אבל תמיד כשיש אפשרות לאכול פריקסה שהכינו טרי-טרי על הבוקר, מבחינתי האופציות מצטמצמות פלאים ואני תמיד אעדיף את זה
הדלפק של סנדוויץ' סוסו קטן מאוד וכמעט כולו עמוס בבגטים, אז גם אם פספסתם את השלט תבינו די מהר שכאן אוכלים אוכל אותנטי או שלא אוכלים בכלל. רק ככה סנדוויץ' סוסו יכול להצדיק את קיומו בשוק שמשתנה כל הזמן.
המחיר של הבגטים היה קצת גבוה בשבילי - כריך בבגט עולה כאן יותר מ-20 שקלים, אבל דווקא הפריקסה עם הסנדוויץ' הטוניסאי עלה 18 שקלים בלבד, אז החלטתי לנסות. אולי גם בגט יכול להיות טוב בשביל סנדוויץ' טוניסאי, אבל תמיד כשיש אפשרות לאכול פריקסה שהכינו טרי-טרי על הבוקר, מבחינתי האופציות מצטמצמות פלאים ואני תמיד אעדיף את זה.
אם אתם נתנייתים - זכיתם בסנדוויץ' מעולה, ואם אתם לא מהאזור, אמנם צריך להגיע עד לנתניה כדי לאכול אותו, אבל תאמינו לי שזה שווה את הטרחה
הלחם המטוגן נראה כמו לחמנייה ארוכה אבל לא גדול מדי. זה פריקסה שמתאים בדיוק לרעב של סועד ממוצע ואפילו לרעב של מקצוען כמוני שמצא את עצמו בביקור חטוף בנתניה.
2 צפייה בגלריה
סנדביץ סוסו
סנדביץ סוסו
פריקסה מושלם ב-18 שקלים
(צילום: קובי רובין)
גם אם תמצאו את עצמכם תוהים לרגע על גודל הפריקסה של סוסו וחושבים שהוא קטן מדי, אתם יכולים להיות רגועים - הוא לא קטן בכלל. במקרה הזה העין משקרת והבטן תסכים איתי. זה בדיוק הגודל של פריקסה ביתי אמיתי שלא אמור להיות גדול מדי מלכתחילה, אלא בגודל מספיק כדי לסתום את הרעב ולהעביר אתכם למצב ישנוני. אני יכול לומר בפה מלא שהסנדוויץ' של סוסו מקיים את זה ועוד איך.
הזמנתי פריקסה עם כל התוספות, ושמתי גם דברים שבדרך כלל אני לא מכניס למנה. היה שם קצת סלט ירקות שהצליח להשתחל פנימה ואם אימא שלי הייתה רואה את זה היא לא הייתה מאמינה למראה עיניה, כי אני וסלט לא חברים בכלל. בתוך הפריקסה הייתה ביצה טרייה והרבה מאוד טונה בכמות נדיבה.
כעבור שלוש דקות מצאתי את עצמי מפהק שדוד מול הדוכן של סוסו. לרגע חשבתי שאצליח להתרחק מהדוכן בחזרה להמשך הנסיעה במונית, אבל הייתי צריך לעצור רגע ולנוח. ב-18 שקלים בלבד מקבלים כאן פריקסה מושלם.
אם אתם נתנייתים - זכיתם בסנדוויץ' מעולה, ואם אתם לא מהאזור, אמנם צריך להגיע עד לנתניה כדי לאכול אותו, אבל תאמינו לי שזה שווה את הטרחה - הפריקסה אצל סוסו הוא מנה מדהימה. עכשיו נותר רק לקוות שישאירו לנו את השוק בדיוק כמו שהוא, כי לא כל דוכן כאן צריך להיעלם ולהפוך לנוסטלגיה רחוקה.