פסטיבל הבירה חוזר לירושלים לאחר הפסקה של שנתיים, בהן לא התקיים בשל מגבלות הקורונה. מדובר על פסטיבל הבירה הגדול בישראל, שמארח למעלה מ-150 סוגים של בירה, כולל בירות שיוצרו במיוחד לאירוע.
3 צפייה בגלריה
פסטיבל הבירה בירושלים
פסטיבל הבירה בירושלים
פסטיבל הבירה בירושלים
(צילום: עידו ניתאי)
גם בפעם ה-17 שבה מתקיים הפסטיבל, נראה כי הוא ממשיך לחדש, ומביא לירושלים את מותגי הבירה המסקרנים מהארץ ומהעולם. עם כל הכבוד למותגים הבינלאומיים, דווקא תעשיית הבירה הישראלית - שהולכת ומתפתחת משנה לשנה - תופסת מקום מכובד בפסטיבל.
אז מה צפוי השנה למבקרים בפסטיבל, איזה בירות אסור לכם לפספס ומה תוכלו לנשנש לצד הבירה? מבשלת שפירא תשיק בפסטיבל את "Session IPA" - בירה קיצית, שהיא גרסה קלילה ומרעננת יותר של אחותה הגדולה, ה-IPA, ומתאימה במיוחד למזג האוויר הישראלי; מבשלת שריגים מהרי ירושלים תציע בירה שבושלה במיוחד לפסטיבל עיר הבירה - "טריפל בלגית" 11% מסדרת עמק האלה, בירה בהירה בסגנון מיטב המנזרים בבלגיה.
מבשלת הגיבור, שחוגגת עשור השנה, תגיע הישר מכרמיאל עם "Summer IPA" - בירה קיצית וקלילה מיוחדת לפסטיבל, בעלת צבע זהוב עמוק, בשומת פרחונית, עשבונית וסיומת כשותית. השנה תיקח חלק בפסטיבל גם בירה קדימה, הבירה החברתית הראשונה בישראל, המיוצרת על ידי בעלי מוגבלויות כחלק מעבודתם עם עמותת צעד קדימה הירושלמית. משתתפי התוכנית מבשלים, משווקים ומוכרים את הבירה באופן עצמאי.
בפסטיבל תככב גם מבשלת Hatch הירושלמית עם מגוון בירות בעלות שמות מסקרנים כמו "בירה לא בירה" או "Bitter Is Your Friend". כדאי לטעום את הבירה הבהירה שטעמה על גבול השלמות, ה-"Brightness – Pacific Ale", וגם את בירת החיטה "Billow" בירה ממלאת טובה ואיכותית. מבשלת ג'מס תגיע עם שישה סוגי בירות, כולל בירת ה-"8.8" המפורסמת שלה, הנקראת כך בעקבות אחוזי האלכוהול הגבוהים בבקבוק.
3 צפייה בגלריה
פסטיבל הבירה בירושלים
פסטיבל הבירה בירושלים
יותר מ-150 בירות
(צילום: עידו ניתאי)
מבשלת אלכסנדר תציע מבחר נאה של בירות קראפט וגם מבשלת ביר בזאר, שלצד הבירות עם השמות המיוחדים כמו "דודהש'ך" ו"חתול שמן", תגיע לפסטיבל עם שלושה סוגי סיידר כוהלי בטעם תפוח, תפוח-רימון ולימונענע. אל תפספסו גם את מבשלת הארץ שיצרה שיכר תפוח-יוזו מוצלחת במיוחד. מאותה מבשלה מגיעה גם "בירה קולדה" – בירה עם טעמי פינה קולדה שבה כל תווית מתוייגת אחרת, שנוצרה במיוחד עבור חודש הגאווה.
המבשלה החדשה, מלכת העמק, שהוקמה רק בשנה שעברה, תגיע גם היא לפסטיבל עם שני סוגי בירה בעבודת יד - כדאי לטעום את ה-IPA עם התווית התכולה היפה. מבשלת בירה שבט תציג בין השאר את "הופ גורו" הקלילה והמעולה, בירה מסוג IPA עם בשומת יוצאת מן הכלל של פירות הדר ופירות טרופיים. בירה מומלצת נוספת היא "כוכב לבן" – פייל אייל לא מסוננת של מבשלת אריה שטרן.
כמדי שנה, ייקחו חלק בפסטיבל גם עשרות מותגים מרחבי העולם, בינהם מבשלת קרומבאכר, הנחשבת למבשלת הבירה הפרטית הגדולה ביותר בגרמניה, שתגיע עם בירת פילס ובירת חיטה. עוד מגרמניה יגיעו בירה "קוניג פילנזר", המיוצרת על פי מתכון קפדני מיוחד, ובירה "בנדיקטר", שיוצרה לראשונה במנזר בחבל בוואריה עוד בשנת 1609. עוד בירת מנזרים מעניינת ניתן יהיה למצוא אצל מותג הבירה ההולנדי "לה טראפ", המתבסס על מתכונים עתיקים שיצרו נזירים.
3 צפייה בגלריה
פסטיבל הבירה בירושלים
פסטיבל הבירה בירושלים
מרסדס בנד, שוטי הנבואה, נונו ועוד הופעות של אמנים ישראלים
(צילום: עידו ניתאי)
ומה צפוי בתוכנית האומנותית? בירה נמזגת הכי טוב לצד מוזיקה טובה: במתחם יתקיימו גם הופעות של אמנים ישראליים: ביום רביעי יופיעו DMZL, שוטי הנבואה, להקת מרסדס בנד שיארחו את טונה ו-D.J. Ben Ben, שיגיע במיוחד ממנהטן. ביום חמישי יופיעו Garden City Movement, היהודים, נונו, וודסטוק ו-Terra, a שמככב בפסטיבלים ברחבי העולם. שני הערבים יונחו על ידי הסטנדאפיסט גדי וילצ'רסקי.
לצד הבירות יהיו במקום גם דוכני אוכל לחיזוק ובהם עמדה של המוסד הירושלמי "מפגש השיח'" שיגיש סמבוסק חם; המבורגרים של "שגב"; בשר מעושן של "טרייגר"; טורטיות של "טרנטינו"; שווארמה טבעונית משוק מחנה יהודה ועוד.
פסטיבל הבירה בירושלים יתקיים ב-6-7/7 החל מ-18:00 בגן העצמאות בירושלים; מחיר כרטיס: 90 שקלים במכירה מוקדמת באתר, 80 שקלים לסטודנטים ולחיילים