בשיתוף אסם נסטלה
בשנים האחרונות נדמה שכולם לפתע התחילו לבשל. זה התחיל בספרי בישול, המשיך עם תוכניות האוכל בטלוויזיה, משם לשפע הגדול שהרשת ובלוגרי האוכל מציעים והגיע לשיא בימי הקורונה. בשעה שהמשפחות בבתים, השהייה הארוכה הציתה את היצירתיות והרצון ללמוד לבשל – מקטן ועד גדול.
מגמה נוספת שרווחת בשנים האחרונות היא אימוץ אורח חיים בריא יותר, אכילה בריאה יותר, מודעת ושקולה, שמשתלבת במגמות בריאות וספורט ובקמפיינים לשמירה על משקל תקין ומאוזן לאורך זמן. מגמה זו שלחה רבים מאיתנו להכין את האוכל בעצמנו, בבית. זה היה הרגע בו החלה המגמה המבקשת לדעת כיצד לבחור נכון את חומרי הגלם והמזונות אותם אנחנו קונים ואיך לבחור את המוצרים המוכנים – מאכל ומשקה – הנכונים והבריאים יותר עבורנו.
נועה צור, דיאטנית קלינית באסם נסטלה, מבקשת לעזור לנו להבין אין לקרוא את הרכיבים על כל מוצר ומוצר ואיך לבחור בכל השפע הזה את המוצרים הכי טובים עבורנו.
3 צפייה בגלריה
הדיאטנית נועה צור
הדיאטנית נועה צור
למה חשוב לשים לב כשרוכשים רוטב?
(צילום: ירון ברנר)
אין מקרר בלי קטשופ - אבל איזה לבחור? כולם אוהבים קטשופ, כולם. "אנחנו רוצים לבחור את הקטשופ עם רשימת רכיבים קצרה, ללא רכיבים משמרים או צבעי מאכל", אומרת צור ומפרטת כיצד נבחר את זה שנקנה הביתה: "קטשופ הוא מטבל עגבניות. לכן, חשוב שנבחר את הקטשופ עם אחוז העגבניות הגבוה ביותר.
למשל, מומלץ לבחור קטשופ עם לפחות 35% עגבניות אליהן הוסיפו סוכר ומים, חומץ, מלח ותבלינים, שנותנים לו את הטעם המוכר והאהוב אבל עם איזון רכיבים בריא יותר.
ארוחת הערב האולטימטיבית – פיצה
פיצה היא ארוחת ערב נהדרת ואין בן משפחה שיסרב לה. "כשאנחנו מכינים פיצה בבית, אנחנו יכולים לשלוט במרכיבים שלה", אומרת צור ומספרת שהמשקיעים יכינו אפילו את הבצק בעצמם. "אבל גם פיתה מקמח כוסמין או פרוסת לחם יעשו את העבודה", היא אומרת כמי שמכירה את המושג 'הדקה ה-90' כשמגיע הערב במטבחי משפחות בישראל.
עכשיו מגיעה צור אל העיקר - רוטב הפיצה שמעל; כזה שניתן להכין או להשתמש ברוטב פיצה מוכן. "בדקו את רשימת הרכיבים", היא אומרת ומצביעה על בקבוק כזה ומציינת מה צריך להיות רשום על תווית המוצר עצמו מאחור – רכז עגבניות מצומצם, חומץ, סוכר, מלח, ירקות מיובשים. "על זה תוסיפו גבינה, תחתכו בצד ירקות ויש לכם ארוחת ערב נהדרת", היא אומרת.
3 צפייה בגלריה
אוהבים פיצה מסוימת כי היא מזכירה לנו חוויות נעימות
אוהבים פיצה מסוימת כי היא מזכירה לנו חוויות נעימות
אין מי שלא אוהב פיצה
(צילום: shutterstock)
רוטב מלנזנה – קיצור הדרך שלכם במטבח
הרבה תבשילים זקוקים לרוטב בסיסי לבישולם, שכרוך בדרך כלל, בהכנות רבות. "במקום להתחיל לקלוף בצל, לקצץ חצילים, לעשות רוטב עגבניות ולצמצם אותו על אש קטנה", היא אומרת והופכת את צנצנת רוטב המלנזנה ומקריאה את הרכיבים: "מים, חצילים, שמן, בצל, עגבניות תבלינים. ממש כמו שהיינו עושים בבית", היא מסבירה ומצביעה על כך שניתן להשתמש בו כפי שהוא או כבסיס לתבשילים אחרים ובמקום כל העבודה המיותרת.
3 צפייה בגלריה
הדיאטנית נועה צור
הדיאטנית נועה צור
הדיאטנית נועה צור
(צילום: ירון ברנר)
לסיכום, למה חשוב לשים לב? כשאתם באים לבחור לכם מוצר מזון מהשפע הקיים, חשוב שתקפידו על איכותו ורכיביו ובחרו את זה שיהיה הבריא ביותר לכם ולבני משפחותיכם ולשם כך, תמיד קראו את רשימת הרכיבים שבו והקפידו על כמה שיותר רכיבים בסיסיים איתם הייתם משתמשים בבית וכמה שפחות חומרי שימור, צבעי מאכל וכדומה. בתיאבון!
בשיתוף אסם נסטלה
פורסם לראשונה: 07:00, 11.02.24