למרות שהיא עוגה "טיפשה" ולא מוערכת מספיק - עוגת המייפל זו אחת העוגות האהובות עליי - לא בגלל שזו העוגה היחידה שרוב האמהות בקיבוץ ידעו לאפות, אלא מכיוון שסירופ מייפל זה אחד הטעמים המתוקים, העדינים והמופלאים שהטבע יצר.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
יש דרכים רבות להכין עוגת מייפל טובה: יש עוגות דחוסות, לחלקן אפשר להוסיף פצפוצי שוקולד או קוקוס וחלקן פשוטות וקלאסיות. השידוך המוצלח ביותר למייפל בעיניי (חוץ מלחם שמטוגן בשבת בבוקר משאריות החלה של יום שישי) - הוא עם פקאנים, ולכן מעבר לפקאנים החתוכים שהוספתי לתערובת העוגה, הכנסתי למתכון גם בצק קרמבל עם פקאנים טחונים שמפזרים מעל העוגה.
הקרמבל נותן לעוגה טעם פקאני נוסף, ובעיקר - מוסיף לחלקה העליון של העוגה קריספיות ייחודית שאין שנייה לה. זוהי עוגה מושלמת לסוף השבוע - אבל לא בטוח שיישאר ממנה משהו עד שישי בערב.
2 צפייה בגלריה
עוגה בחושה מייפל ופקאנים
עוגה בחושה מייפל ופקאנים
(צילום: מורן גיל)

עוגת מייפל

המצרכים (לתבנית פס בגודל 25X10 ס"מ):
לעוגה הבחושה - 125 מ"ל שמן קנולה 180 גר' סוכר חום 1 כפית מחית וניל 3 ביצים 1 גביע שמנת חמוצה 15% (200 מ"ל) 85 מ"ל חלב 3% 150 מ"ל סירופ מייפל טבעי 385 גר' קמח לבן 2 כפיות אבקת אפייה 1/2 כפית סודה לשתייה 1/2 כפית מלח 100 גר' פקאנים, חתוכים גס מייפל נוסף לזילוף מעל העוגה לאחר האפייה
לקרמבל פקאנים - 150 גר' קמח לבן 100 גר' חמאה קרה, חתוכה לקוביות 100 גר' סוכר לבן 1 כפית מחית וניל 70 גר' פקאנים, טחונים
2 צפייה בגלריה
עוגה בחושה מייפל ופקאנים
עוגה בחושה מייפל ופקאנים
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. להכנת העוגה - מחממים את התנור ל-170 מעלות ומרפדים את התבנית עם נייר אפייה.
  2. בקערת מיקסר עם וו גיטרה מערבבים את השמן, הביצים, הסוכר החום והוניל.
  3. בינתיים מסדרים את שאר חומרי הגלם בשתי קערות עם חלוקה ליבשים ורטובים: בקערת הרטובים מערבבים את השמנת החמוצה עם החלב והמייפל; בקערת היבשים מערבבים את הקמח הלבן, אבקת האפייה, הסודה לשתייה והמלח.
  4. מוסיפים את היבשים והרטובים לסירוגין לקערת המיקסר תוך כדי שהוא עובד. כלומר - מוסיפים קצת מתערובת היבשים עד שהם נטמעים בתערובת המיקסר, ולאחר מכן קצת מתערובת הרטובים. חוזרים על אותה הפעולה עד שכל היבשים והרטובים מעורבבים היטב.
  5. מוסיפים את הפקאנים החתוכים ומערבבים עד שהם מתאחדים בתערובת העוגה.
  6. שופכים את תערובת העוגה לתבנית האפייה ועוברים להכנת הקרמבל.
  7. להכנת הקרמבל – מערבבים את כל חומרי הגלם ביחד בקערת מיקסר עם וו גיטרה, עד שמתקבל בצק קרמבל כייפי שכשמאחדים אותו עם היד הוא הופך לגוש וכשמפוררים אותו הוא מתפורר בקלות לגושים קטנים.
  8. מפזרים את הקרמבל מעל לתערובת העוגה הבחושה, כך שהוא מכסה את כל החלק העליון של התבנית.
  9. מכניסים את העוגה לתנור החם למשך כ-55 דקות עד שעה ו-5 דקות. מוודאים שהעוגה אפוייה היטב על ידי החדרת קיסם למרכז התבנית - אם הוא יצא יבש או עם פירורים, העוגה מוכנה.
  10. לאחר שמוציאים את העוגה מהתנור, שופכים עליה בנדיבות עוד סירופ מייפל שייספג בה ויהפוך אותה לעוגת מייפל רכה ומתקתקה.