מכירים את העוגות האלה שדודה שלכם תמיד משוויצה בהן בפסח שהן ללא קמח? אז קבלו את העוגה שתפיל אפילו לדודה שלכם את הלסת: עוגת שוקולד מושלמת, שממש לא צריך לחכות לפסח כדי להתפנק עליה.
את העוגה הזו הכנתי לראשונה רק לפני כמה שבועות, ומאז הספקתי להכין אותה כבר כמה וכמה פעמים. הסיבה: כל חבר או חברה שאירחתי ביקשו שאכין להם אותה אחרי שהיא כיכבה אצלי בסטורי. מאז הצטרפו אליהם עוד מספר לא קטן של חובבי עוגות שוקולד, ובבית שלנו חגיגה שלמה. העוגה הזאת לחה בטירוף, טעימה מאוד והכיף הוא שכמעט ואי אפשר לטעות איתה.
2 צפייה בגלריה
מורן גיל, עוגת שוקולד
מורן גיל, עוגת שוקולד
(צילום: מורן גיל)
מעבר לטעם השוקולדי ולקלות ההכנה, יש בה את שילוב המרקמים המושלם – מעטפת קשיחה וסדוקה מבחוץ עם מלית רכה ורטובה מבפנים. אם אתם מארחים בקרוב ועדיין לא החלטתם מה תהיה המנה האחרונה - אני ממליץ ללכת על הדבר המטורף הזה.

עוגת שוקולד ללא גלוטן

המצרכים (לתבנית עגולה בקוטר 22 ס״מ):
למלית העוגה - 350 גר' שוקולד מריר 170 גר' חמאה חתוכה לקוביות 7 ביצים (בגודל מדיום) 200 גר' סוכר לבן 1 כפית מחית וניל 85 גר' אגוזי לוז קלויים וטחונים
להגשה - מעט אבקת קקאו
2 צפייה בגלריה
מורן גיל, עוגת שוקולד
מורן גיל, עוגת שוקולד
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-160 מעלות ומרפדים תבנית עגולה בשני ניירות אפייה בצורת פלוס, כך שקצוות הנייר בולטים החוצה מהתבנית.
  2. לקליית אגוזי הלוז - מניחים את אגוזי הלוז בתוך התבנית ומכניסים לתנור החם למשך 10-12 דקות. מוציאים ונותנים להם להתקרר לטמפרטורת החדר. לאחר שהאגוזים התקררו, טוחנים אותם לאבקה במעבד מזון.
  3. להכנת המלית - ממיסים ביחד את השוקולד והחמאה במיקרו ומערבבים עד לתערובת שוקולדית חלקה. מניחים את התערובת בצד להתקרר לטמפרטורת החדר.
  4. בקערת מיקסר עם וו בלון מקציפים היטב את הביצים, הסוכר ומחית הווניל לתערובת תפוחה ובהירה.
  5. מוזגים בזרם דקיק את השוקולד המומס לתערובת, תוך כדי שהמיקסר ממשיך לערבב את החומרים השונים. לבסוף מוסיפים את אגוזי הלוז הקלויים והטחונים.
  6. מעבירים את המלית לתבנית המרופדת ומכניסים לתנור החם למשך שעה, או עד שהחלק העליון התקשה ומרכז העוגה עדיין רוטט.
  7. מוציאים את התבנית מהתנור ומניחים לה להתקרר בטמפרטורת החדר. לאחר שהעוגה התקררה, מפזרים עליה מלמעלה מעט אבקת קקאו באמצעות מסננת דקה. שולפים את העוגה מהתבנית (באמצעות ניירות האפייה), ומניחים אותה על גבי צלחת הגשה שמתאימה לה בקוטר.
  8. מומלץ להגיש את העוגה בטמפרטורת החדר או בטמפרטורה חמימה. אם אתם לא אוכלים מיד אפשר לשמור את העוגה במקרר ולהוציא אותה כשעה לפני ההגשה.