בשיתוף CBC ישראל
אלעד סביליה ואורן סמרה, חברי ילדות מהמרכז, החליטו לפתוח עגלת קפה שתשרת הורים כמוהם שמגיעים עם הילדים להתאוורר בגינה. יחד, לפני שבע שנים כשהתחום עוד היה בחיתוליו הם הוציאו הדמיה של עגלת קפה לראש העיר שאהב את הרעיון – והשאר היסטוריה. כיום הם מפעילים ארבע עגלות קפה כששתיים נמצאות בגבעתיים, אחת ברמת גן והחדשה – בפארק אריאל שרון.
עגלת הקפה הגדולה "וואני" (VANY) יצרה סביבה קהילה של ממש. לקוחות מזדמנים, משפחות שגרות סמוך לאזור, אימהות בחופשת לידה עולים לרגל לקפה איכותי ומאפה שתמיד משפרים את מצב הרוח. "אנחנו הראשונים בארץ שעשינו פוד-טראק בתוך פארק שהוא לפי הספר, יחד עם הרשות המקומית. כי עד אז אלו דברים שהיו בצד הדרך", אומר אורן.
3 צפייה בגלריה
וואני עגלת קפה
וואני עגלת קפה
(צילום: אושרי שלמון)
"כשנולדה בתי הבכורה התחלתי להסתכל על הפארק מזווית שונה", מסביר אלעד ומספר שחיפשו לעשות כמו "אוטו גלידה" משודרג שייתן מענה להורים ולילדים. הם הלכו לעשות שיעורי בית, ייבאו את הוואן הראשון, והיום בפארקים שפעם היו יחסית שוממים, שוקקי חיים: "היום יש בפארקים, למשל בגן רבקה בגבעתיים, ילדים ומחצלות על הדשא".
"העגלה שלנו מותאמת מאוד למשפחות. יש לנו קפה טוב, תפריט עם מנות שמתאימות גם לילדים, הרבה מקומות ישיבה, צמחייה, דשא, מחצלות ומשחקי קופסא", מסביר אורן, "לשבת באמצע העיר, בטבע ולשמוע את הציפורים המצייצות זה לא דבר מובן מאליו וזה עושה טוב".
עגלות הקפה מספקות חוויה אחרת ומיוחדת. במקום לשתות קפה בבית קפה או בירה ויין בבר רחוב, הבילוי עבר להיות מסוג שונה – בפארקים, בריאות הירוקות בערים, בטבע. מלחמת השבעה באוקטובר גרמה להם, כמו לעסקים רבים ברחבי הארץ, להיסגר. "היה פה מצב של דממה מוחלטת", מסביר אורן על השבועות הראשונים למלחמה, "את הוואן בפארק אריאל שרון פתחנו רק כשבועיים לפני המלחמה. זה מקום קצת אחר משאר המקומות שלנו, יש בו גם קפה וגם אלכוהול והחזון היה שזה יהיה ממש מקום בילוי עם הופעות ותוכן".
3 צפייה בגלריה
וואני עגלת קפה
וואני עגלת קפה
(צילום: אושרי שלמון)
אחרי למעלה מחודש שעגלות הקפה היו סגורות, באמצע נובמבר הם חזרו בהדרגה לפתוח. "פתחנו בזהירות, בחלק מעגלות הקפה אין מרחב מוגן שנמצא קרוב וחלק מהעובדים שלנו מגויסים למילואים. צמצמנו בימים ובשעות הפעילות אבל הרגשנו שזה נתן אוויר לאנשים לצאת. זה עדיין קשה לנהל את זה ולקבל החלטות כמו האם לשים מוזיקה או איך נכון לשווק", הם מסבירים.
חוזרים לשמוח בפארק
פרויקט L'CHAIM מתקיים בשבועות האחרונים בברים ומסעדות רבים ברחבי ישראל, ולצד ההופעה והפרסום בנכסים הדיגיטליים, פירגנו ב-CBC ישראל (החברה המרכזית לייצור משקאות קלים) גם עם צ'ייסר מתנה לכל לקוח שרוכש בירת קרלסברג או טובורג וחלק מההכנסות מהערבים המרגשים נתרמים לעמותת ער"ן (עזרה נפשית) או לאיחוד הצלה – לפי בחירת הבר. זאת הזדמנות לא רק לעזור לבעלי הברים והמסעדות להתאושש, אלא גם עבורם להיות חלק ממטרה טובה.
בשישי הקרוב יגיע הזמר ניר גבר מלהקת ״גברבנד״ למופע אקוסטי לעגלת הקפה VANY בפארק אריאל שרון והכניסה פתוחה לכולם ללא תשלום.
3 צפייה בגלריה
וואני עגלת קפה
וואני עגלת קפה
(צילום: אושרי שלמון)
תומכי לחימה אזרחיים
בנוסף לעבודתם השוטפת, החליטו אלעד ואורן לעשות כל שביכולתם לסייע במצב. הקהילה, עבורם, היא ערך חשוב – גם בעסק וגם בחיים. "אנחנו מתרימים כסף, תורמים בעצמנו ופעם בשבוע מגיעים לשטח, לחיילים ועושים להם מנגל משמח. אנחנו קוראים לעצמנו תל"א - 'תומך לחימה אזרחי'".
לצד ההתנדבות בשטח, הם החליטו לנסות ולסייע לעסקים הישראליים שנפגעו והפעילו במשך כמה שבועות יריד בסמוך לעגלת הקפה. "אנחנו פוגשים הרבה את התושבים והבנו את המצוקה של בעלי העסקים", מסביר אלעד שמדגיש את הקהילה שנוצרה סביבם והקשר המיוחד עם התושבים.
בשיתוף CBC ישראל