כמעט כמו איך שנולד מדריך מישלן: לפני שמגיעים למושב אליקים, בפיצול של הכביש לכיוון מערב, יש פנייה קטנה ימינה לכיוון בת שלמה בואך צומת פרדיס. אם תמשיכו לנסוע על צד ימין של הכביש, תראו את הדוכן של "קובי חביתה".
במשך שנים חלפתי על פני המקום של קובי ואפילו אכלתי בו כמה פעמים אבל עכשיו, אחרי הקורונה, חשוב לי במיוחד לכתוב על האיש היקר הזה כמה מילים חמות ומבחינתי זה גם סוג של שירות לעם. אם יש לך דוכן אוכל על הדרך ואתה מצליח להכין אוכל טעים שהמחיר שלו גם מתאים לכל כיס - זה כבר המון.
3 צפייה בגלריה
קובי חביתה
קובי חביתה
(צילום: קובי רובין)
ביקורות אוכל נוספות שיכולות לעניין אותך:
בימים טרופים אלה כשכולם מדברים על יוקר המחייה ועל היצע וביקוש, רוב האנשים עסוקים רק בצורך לאכול ו"קובי חביתה" ממלא להרבה מאיתנו בדיוק את המשבצת החשובה הזאת. הלוואי שהיו עוד מקומות כאלה על הדרכים בארץ.
בכל פעם שאני נוסע עם המונית ורואה משאית שעוצרת ליד דוכן דרכים, זה כבר נראה לי כמו מקום שמעניין אותי לעצור ולאכול בו. אם אני רואה כמה וכמה משאיות וגם מכוניות מסחריות שעוצרות ליד אותו המקום באותו הרגע - זה כבר מעניין אותי מאוד. בצפון הארץ אין נהג אחד שלא עוצר אצל קובי לאכול - זו נקודת חובה למי שנמצא כל היום בנסיעות. כשיוקר המחייה הגיע כבר לכל תחום ולכל מחוז, אין לך ברירה אלא למצוא את מבוקשך בין הדרכים.
המחבת הוותיקה של קובי יודעת להוציא רק חביתות. אם אין לכם מחבת מועדפת במטבח, אז אתם כנראה לא יודעים מה זה אושר - לטגן במחבת משומשת מאוד שאף פעם לא מאכזבת, ככה אתה יודע שתמיד החביתה תצא כמו שצריך
להגיע לדוכן של קובי חביתה זה כמו תזכורת לעצמך שאפשר לשבוע ממה שיש וליהנות מזה אפילו מאוד. כשמגיעים לאכול במקום זול מדי בדרך כלל מצפים לקבל את מעט - כמה כבר אפשר להפתיע אותי ומה כבר יכול להיות כל כך טעים בחביתה? זו הרי בסך הכל חביתה עם בצל, למרות שבמקרה של קובי, מדובר בהרבה חביתה עם המון בצל ואפילו יותר מדי.
3 צפייה בגלריה
קובי חביתה
קובי חביתה
(צילום: קובי רובין)
המחבת הכל כך ותיקה של קובי יודעת להוציא רק חביתות. אם אין לכם מחבת מועדפת במטבח, אז אתם כנראה לא יודעים מה זה אושר - לטגן במחבת משומשת מאוד שאף פעם לא מאכזבת, ככה אתה יודע שתמיד החביתה תצא כמו שצריך.
הפעם הגעתי אל קובי חביתה אחרי נסיעה, כשעדה של נהגי משאיות כבר הגיעו למקום לפניי והיו עסוקים בשיחה ערה עם קובי. קובי בקושי הצליח לשמור על קשר עין עם שאר הלקוחות, למרות שאת ההזמנה הוא לקח ממני עם הזווית של העין בלבד, המחבת עשתה את שלה בקלילות.
3 צפייה בגלריה
קובי חביתה
קובי חביתה
(צילום: קובי רובין)
קובי הוסיף אל המחבת את הבצל והגביר את האש יותר מדי עד שהבצל הגיע לרגע שבו חלקים קטנים ממנו התחילו להיחרך קלות. קובי לא עצר והוסיף מעל לפחות שלוש ביצים. אני רוצה להזכיר לכם שכל זה עד כאן עולה רק 12 שקלים. לקוח נוסף הצטרף ללקוח שעמד מאחוריי וכולנו היינו רעבים. אתה יכול להרגיש את הרגע שבו כולם רוצים כאילו לדחוף אותך מהתור, אבל אל דאגה - אף אחד לא יכול על קובי ולחביתה יש את הקצב שלה. הלקוחות הוותיקים יותר מקבלים יותר תשומת לב בשיחה.
לאכול חביתה בבגט זה יותר מדי בשבילי לכן אני יותר בעניין של פיתה מדושנת. קיבלתי כל כך הרבה חביתה בתוך כל כך מעט פיתה, שמרוב שהיא היתה מלאה נראתה יותר כמו צורת כדור. קובי לא איכזב ויחד עם מעט הסלטים שמגיעים מלמעלה, הוא הוסיף גם חריף אדום על הכל. חריף שהוא כמו צ'ירשי - טעים ולא חריף מדי. על זה נוספו מלפפון חמוץ, כרוב לבן ולים בילדי חמוץ שליווה את כל המנה.
קיבלתי לידי מנה ענקית של חביתה. קובי כבר עבד על החביתה הבאה ואני זזתי הצידה ואכלתי את כל הפיתה בלי יכולת לעצור בכלל. החביתה היתה טעימה, רותחת ומלאת טעם, הביצים טריות, הסלטים טריים, ומסביב יש נוף כמעט לכל כיוון שמסתכלים, אם לא לוקחים בחשבון את המולת המחלף והתנועה הזורמת. אם אתם נוסעים על הכביש אחרי יקנעם וממשיכים עוד קצת אחרי אליקים, יש סיבה נוספת לא לעלות על כביש 6 וללכת לאכול אצל קובי חביתה, אוכל זול וגם טעים.