בשיתוף CBC ישראל
ה-6 לאוקטובר היה היום האחרון שבו הבר התל-אביבי השכונתי 'אזולי' של שלושת האחים אזולאי היה פתוח. באותה שבת נוראית של השבעה באוקטובר שלושת האחים, גיא (31), יהב (36) ושימי (44), שמנהלים במשותף את הבר, נקראו למילואים ותוך כמה שעות כל אחד התייצב ביחידה בה הוא משרת. השבועות עברו והפכו לחודשים. וכך, אחרי חודשיים שלמים שבהם דלתות הבר היו סגורות, הבינו שאין ברירה – וחייבים למצוא פתרון. לצד הבעלים, גם רוב הצוות של הבר משרת בימים אלו במילואים ואת הדגל הרימו שלוש בנות הזוג הנחושות של האחים: מוריה אזולאי, דנה בנט ושקד זיתון. הן הפשילו שרוולים, ניקו במשך שבוע את המקום ומאז הן מתפעלות את הבר מדי ערב.
כמו בר האזולי, מסעדות וברים רבים בישראלים אותם מנהלים מילואימניקים, ספגו מכה קשה ומתקשים לצלוח את התקופה. חלק מהעסקים טרם חזרו לפעילות ואלו שבחרו לחזור מתמודדים עם בעיית כוח אדם והגעה של לקוחות לבתי העסק. כך למעשה נולד פרויקט "לחיים" - ברים ומסעדות למען ישראל. כחלק מהפרויקט, CBC ישראל (החברה המרכזית למשקאות קלים) מפיקה לעשרות ברים ומסעדות ברחבי הארץ ערב חוויתי חד פעמי, הכולל הופעה או הרצאה, קידום ממומן בנכסים דיגיטליים וצ'ייסר מתנה בקניית בירת קרלסברג או טובורג. כמו כן, חלק מהכנסות של העסק מאותו ערב יתרמו לעמותה לבחירה - ער"ן או איחוד הצלה.
הגברים התגייסו ללחימה, הנשים התגייסו לעסק
בפעם היחידה שגיא, האח הצעיר, יצא מעזה לכמה שעות הוא ובת זוגו שקד דיברו על עניין הבר. "הבנו שצריך לפתוח כמה שיותר מהר כי פיצויים, אם יהיו, זה לא משהו שכרגע אפשר לבנות עליו", משתפת דנה בנט, בת זוגו של יהב אזולאי, שעובדת במספר עבודות כעובדת סוציאלית בביה"ח וולפסון, מורה לבלט וסטודנטית לתואר שני בטיפול בתנועה. כך יצא, שמבלי יותר מדי דיבורים, בנות הזוג הבינו שהן פותחות. "בשבוע הראשון רק ניקינו. כי הבר היה חודשיים סגור. היינו צריכות ללמוד את הכל מאפס", היא משתפת, "אמנם כל אחת מאיתנו נגעה בחייה בעולם הזה, אבל מבחינת הקשר עם הספקים, הניהול השוטף ומה בדיוק צריך לעשות – זה דרש ללמוד הכל. כשבמקביל לכל אחת מאיתנו יש עבודה ומוריה מתפעלת גם ארבעה ילדים תוך כדי".

2 צפייה בגלריה
נשות האזולי בר
נשות האזולי בר
נשות האזולי בר. מוריה אזולאי, דנה בנט ושקד זיתון
(יובל חן)
יחד עם חברים קרובים שהתגייסו לתת משמרות בבר, הן הצליחו להניע את העסק. השמועה הגיעה לשלושת האחים שהיו בתוך רצועת עזה ו"התרגשו בטירוף", כדבריה של בנט. "הם בעצמם לא מעכלים. גיא, בפעם ראשונה שהוא בא לבר, המקום היה מפורק והוא היה בהלם", היא מתגאה, "לראות את המקום ככה עם כל כך הרבה אנשים זה ריגש אותם ברמות וזה הגיע עד אליהם בפנים לתוך עזה וזה חיזק אותם. מצד אחד הם מאוד שמחים שעשינו את הצעד הזה ושאפשר לסמוך עלינו. אבל הם כבר רוצים מאוד לחזור למקום שהם אוהבים".
הפתיחה המוחדשת, כדבריה של בנט, הייתה שילוב של שמחה ועצב. "זה הנכיח פתאום את המצב. שהם לא כאן. הרבה חברים שיצאו לאפטר מהמילואים של 24 שעות הגיעו לבר וזה הפך למקום מפלט, בית לחזור אליו. זה היה קשה כי חלקם חזרו ממש חלקי אדם מה שנקרא אבל עם הזמן זה הולך ונהיה יותר טוב. הרגשנו שהיה צמא לזה, אנשים רצו מאוד לבוא. התחבקנו ובכינו ומאוד התרגשנו וכולם היו חלק מזה".
בנט משתפת שאמנם תמיד הם היו בקשר טוב כל הזוגות, אבל אחד הדברים המיוחדים שקרו זה חיזוק הקשר ביניהן. "זה נהיה כמו מעגל תמיכה, אנחנו פה אחת בשביל השנייה. פתאום להיות לבד כל כך הרבה זמן ולהחזיק את כל הדבר הזה שנקרא חיים לבד זה הדבר הקשה ואנחנו מחכות נורא שהם יחזרו", היא אומרת ומספרת שגם עבור ההורים אזולאי זה היה משמעותי. "ההורים שלהם באים הרבה ומאוד מתרגשים. אני חושבת שזה עשה להם מאוד טוב לראות שאנחנו שם ואנחנו נשמור על הדבר הזה עד שהם יחזרו וזה ממשיך את המציאות ואת החיים".

2 צפייה בגלריה
אזולי בר
אזולי בר
הגברים היו בשוק כשהם חזרו. אזולי בר
(באדיבות אזולי בר)

עוזרים לעסקים - ומרימים לחיים
היום, רביעי, יתקיים ערב שכזה בבר האזולי שחלק מהכנסותיו יתרמו לעמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית). "זה ממש מרגש לראות את התמיכה", אומרת בנט ומודה על כך שהחליטו לבחור לתמוך בהן. "עומדת להיות הופעה של ניר גברבנד וזה יהיה משהו קצת אחר".
"המטרה שלנו שאנשים יבואו ויישארו. אנחנו בר שכונתי ורוצים להכיר את כל מי שנמצא בשכונה", מדגישה בנט, "כמו שיהב אמר לי שהבר זה כמו הסלון של הבית, זאת החוויה וזה מה שהם רוצים שיקרה. הצלחנו לארגן צוות וגם כמות האנשים שמגיעים גדלה לשמחתנו ואנחנו ממשיכות את זה עד שהם יחזרו".
בנט מסכמת ואומרת: "חשוב לי להגיד ממש תודה. לכל האנשים שבאים ותומכים וגם לחברים הטובים שלנו שהתגייסו שזה לא מובן מאליו. כולם עשו את זה כאילו זה כן מובן מאליו. גם אנחנו הבנות בכלל לא קולטות את הגודל. ובעיקר אני מקווה שתגמר המלחמה והחטופים יחזרו והחיילים שיחזרו בריאים ושלמים בגוף ובנפש. ושנחזור לחגוג את החיים".
בשיתוף CBC ישראל
פורסם לראשונה: 08:52, 10.01.24