המצרכים (לתבנית אפייה עגולה בקוטר 28 או לשתי תבניות אינגליש קייק): לבצק - 1 מרגרינה רכה (לא מומסת) 350 גר' קמח תופח 2 ביצים 1/2 כוס סוכר
למלית גבינה - 4 שמנת חמוצה 15% (200 גר' כל אחת) 1 חב' פודינג וניל 1 מכל שמנת מתוקה 1/2 כוס סוכר
6 צפייה בגלריה
(באדיבות מתכון עם זיכרון )
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - שמים בקערת מיקסר עם וו גיטרה מרגרינה, ביצים, סוכר ומערבלים קלות, מוסיפים קמח ומערבלים עד קבלת בצק חלק ואחיד.
  2. מחממים תנור לטמפרטורה של 180 מעלות. משמנים את תבנית העוגה. מהדקים בידיים מחצית מהבצק בשכבה אחידה לתחתית התבנית. את המחצית השנייה שומרים בצד.
  3. מכינים את הפירורים - משטחים את החצי הנותר של הבצק בתבנית נפרדת, מרופדת בנייר אפייה (גודל התבנית לא משנה). מכניסים את שתי התבניות לתנור ואופים כ-20 דקות, עד להזהבה. מצננים לגמרי.
  4. מכינים את המלית - טורפים בקערה גדולה שמנת חמוצה ופודינג וניל עד קבלת קרם אחיד. בקערת המיקסר מקציפים שמנת מתוקה עם סוכר עד קבלת קרם יציב. מעבירים את הקצפת לקערת הגבינות ומערבבים ידנית בתנועות קיפול עד קבלת קרם אחיד.
  5. משטחים את תערובת הגבינה בתבנית העוגה, מעל התחתית האפויה.
  6. מפוררים בידיים את יתרת הבצק האפוי עד לקבלת פירורים. מפזרים בעדינות את הפירורים מעל מלית הגבינה.
  7. מעבירים למקרר ל-6 שעות לפחות להתייצבות.

אושרי שוורץ ז"ל, בן דולי ויצחק, נולד ביום ל' בכסלו תשל"ח (10.12.1977) באור עקיבא, אמו של אושרי, דולי, התחתנה עם אליאס ברגר, אשר נפל במלחמת יום הכיפורים. דולי נישאה בשנית ליצחק שוורץ, חברו הטוב של בעלה, והשניים הביאו לעולם את אושרי, שני וחני.
אושרי נפל בקרב בלבנון ביום כ"ה באב תשנ"ז (28.8.1997) כתוצאה משריפה שפרצה במהלך פעילות מבצעית בגזרה המזרחית של אזור הביטחון בדרום לבנון. בן 19 וחצי היה בנופלו. אושרי הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין באור עקיבא. לאחר נפילתו הועלה לדרגת סמ"ר. הותיר אחריו הורים, שלוש אחיות וקרובי משפחה רבים, המומים וכואבים.
אחותו מספרת על המתכון "זו העוגה האהובה עליו, לא אשכח לעולם שהיה חסר סבלנות, מתגנב בשקט והיה טובל את האצבע שלו בקרם (בלי שאמא תראה כמובן). וכשהיה חוזר מהצבא אחרי תקופה ארוכה זה מה שהיה מבקש שתכין לו".
6 צפייה בגלריה
(באדיבות המשפחה)
המצרכים:
2 כוסות קמח מנופה 1 שקית אבקת אפייה 3 כפות קקאו 1 ו-1/2 כוסות סוכר 3 ביצים 1 כוס שמן 1 כוס מים רותחים
לציפוי - 1 מכל שמנת מתוקה 1 חבילת שוקולד חלב סוכריות צבעוניות
6 צפייה בגלריה
(באדיבות מתכון עם זיכרון )
אופן ההכנה:
1. לקערה גדולה אחת מוסיפים את כל המצרכים, מערבבים היטב עד לקבלת בלילה חלקה ובלי גושים כלל. 2. שופכים את הבלילה ל-2 תבניות אינגליש קייק חד"פ משומנות או לסיר פלא או לתבנית 24. 3. מכניסים את העוגות לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות כ-40 דקות בלבד. (יש להוציא מהתנור בזמן) 4. חמש דקות לקראת סיום האפייה מכינים ציפוי שוקולד: ממיסים במיקרוגל שמנת מתוקה ושוקולד שבור לקוביות, מערבבים היטב ויוצקים על העוגה בעודה חמה. 5. מפזרים מלא מלא סוכריות צבעוניות ומניחים על השיש עד להתייצבות הציפוי.

עומרי שושן ז"ל, בנם של תקוה ואשר. נולד ביום ו' בתשרי תשנ"א (24.9.1990) בראשון לציון. ב-27 בנובמבר 2008 התגייס עומרי כלוחם לחטיבת "גבעתי" ומיד הדביק את הסובבים אותו באהבה לחטיבתו. עומרי נהרג מפגיעת כדור בגבו, ונפל בפעילות מבצעית ביום כ"א בסיוון תש"ע (3.6.2010), בן עשרים היה בנפלו. הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בגן יבנה. הותיר אחריו הורים, אח ואחות. אמו סיפרה לנו על עומרי ובחירתה במתכון עוגת השוקולד: "עומרי מלאך בדמות אדם, כל מי שהכיר אותו אהב אותו, והחיוך שלו הלך לפניו. עומרי שלנו מגיל קטן היה מאוהב בשוקולד. בשביל להזיז אותו ממקום למקום או לשכנעו היה רק צריך להגיד 'שוקולד' והוא היה מגיע. עוגת שוקולד של פעם עם סוכריות צבעוניות זה הכי מייצג את מי שהוא. נאהב אותו לנצח".
6 צפייה בגלריה
(באדיבות המשפחה)
המצרכים:
1 כוס קמח 2 כפיות אבקת אפייה 2 כפות סוכר 2 ביצים 1 ו-1/4 כוסות חלב 2 כפות שמן 1 כפית תמצית וניל
6 צפייה בגלריה
(באדיבות מתכון עם זיכרון )
אופן ההכנה:
1. מערבבים את הקמח ואת אבקת האפייה, ואז מוסיפים את הסוכר. 2. בקערה נפרדת טורפים את הביצים, החלב, השמן ותמצית הווניל, ולאחר מכן מוסיפים את הבלילה לקמח ובוחשים עד שהקמח נרטב ומתקבלת בלילה נוזלית די סמיכה. 3. משמנים מחבת שטוחה וגדולה במעט מאוד שמן (למרוח במפית או מברשת). 4. מחממים את המחבת היטב, מודדים מנות בצק בספל קטן של קפה תורכי או במצקת ויוצקים למחבת. חשוב למדוד את הכל באותו כלי כדי שיהיו אחידים. 5. כאשר מתחילות להיווצר בועות גדולות על פני הפנקייקס הופכים במרית, מטגנים עד שהצד השני משחים. לא הופכים שנית. 6. מוציאים לצלחת הגשה חמה עד לגמר הכנת כל הבלילה. 7. מגישים חם עם מעט סוכר או סירופ. אפשר להגיש גם עם דבש או ריבות למיניהן, בקיץ אפשר להגיש עם כדור גלידה ופירות חתוכים.

אייל נפל ב- 31.3.1996 במהלך טיסת אימונים, מספר שניות לאחר ההמראה התרסק המסוק על צלע הר במדבר יהודה מסיבה לא ברורה. אייל נספה יחד עם עוד שישה חיילים. מותו הותיר חלל גדול במשפחתו, בקרב חבריו ובטייסת. הוא נטמן בבית העלמין הצבאי קריית שאול.
6 צפייה בגלריה
(באדיבות המשפחה)