"צ׳יקו מיקו קרואסון": אם אתם מרבים להסתובב ברשתות החברתיות, אז סביר להניח שקראתם את זה עכשיו בלחן המוכר מהסרטונים ששוברים בימים אלה את הטיקטוק והאינסטגרם. השם המדובר הפך לוויראלי לא פחות מהקרואסון עצמו, בזכות שני צעירים מנתניה שהצליחו להפוך את דוכן הקינוחים שלהם לתופעה ארצית.
צ'יקו מיקו קרואסון
(צילום ועריכה: ספיר גורדו)
אז לפני שאנחנו מגיעים לעיקר, בואו נעשה סדר: צ'יקו ומיקו, ששמותיהם האמיתיים הם אופק אזולאי (22) ומושיק שמעוני (23), הכירו כששירתו כלוחם ומפקד בגבעתי. אחרי שסיימו תקופה אינטנסיבית של לחימה בעזה, הם חזרו הישר אל המטבח – ופתחו דוכן קטן שהפך תוך זמן קצר ליעד עלייה לרגל לכל חובב מתוקים ותוכן ויראלי.
התפריט של צ'יקו ומיקו מציע חוויית קינוחים מוגזמת, צבעונית ומתוקה במיוחד. גולת הכותרת היא "קרואסון הבית" – קרואסון טרי שמגיע עם גלידה ומריחת שוקולד נדיבה, לצד גרסה משודרגת בשם "הקומבינה", הכוללת גם תוספת לבחירה ושתייה קרה. תוכלו לבחור בין ופל בלגי (עם או בלי תוספות), קרפ חם, עוגיות שחיתות, קרואסון במילוי שוקולדים שונים, מלבי וקינוחים מתחלפים – כולם בטווח מחירים של 30–55 שקל. אגב, יש גם אופציה מלוחה: קרואסון עם זיתים, מיונז וחמוצים.
בגזרת הגלידות מציעים טעמים אהובים כמו פיסטוק, שוקולד, וניל ושקדים, במחיר של 8 שקלים לכדור. לצידם מוגשים גם משקאות חמים – אספרסו, קפה הפוך, תה, שוקו ושוקו מושחת.
אבל האוכל הוא רק חצי מהעניין. כמו שאמרנו, את החצי השני ממלאים הסרטונים: קצרים, ביזאריים, מוגזמים ובעיקר סופר־ויראליים. כל אחד מהם סוחף מאות אלפי צפיות, ונדמה שאין גולש ישראלי שלא שר לפחות פעם אחת את המנון המקום.
הדוכן עצמו נפתח רק בערב – מ־19:00 ועד השעות הקטנות של הלילה – ולמרות שזה עסק קטן, הוא מושך אליו המונים מכל רחבי הארץ. תורים ארוכים, ילדים ששרים בקולי קולות, והורים שמזיעים ומחכים לתורם, הם חלק בלתי נפרד מהחוויה. כשאנחנו מגיעים לראיין את השניים, הם מפוצצים קרואסונים בתוספות, מצלמים סלפי עם כל מי שמבקש, וממשיכים לחייך כאילו הם לא עובדים פה עד 5 בבוקר.
"נלחמנו ביחד ותמיד היה חלום - גם לעבוד ביחד"
הכול התחיל בצבא, שם הכירו השניים כלוחם ומפקד בגבעתי. "אני וצ'יקו נלחמנו ביחד, עברנו הרבה דברים ביחד", מספר מיקו. "היה לנו איזה חלום ורצון לפתוח עסק ישר אחרי המלחמה, שיתפוס אותנו, ולא ללכת למקומות אחרים. אז בסוף זה מה שפתחנו פה מאחורינו – פתחנו את הקרואסון צ’יקו״.
צ’יקו נזכר גם הוא בתקופה ההיא ואומר: "אופק היה המפקד שלי בצבא, היה באמת אחלה מפקד, נתן לי הרבה מוטיבציה ואחריות. ואיך שהשתחררנו, הבנו שנינו שאנחנו רוצים לתפוס את עצמנו בידיים ולעשות משהו בחיים היפים האלה. החלטנו לפתוח עסק של קרואסונים מושחתים, שבאמת זה משהו שכובש את העולם ברגע זה. אנחנו עושים קרואסונים לפי הבחירה של האדם עצמו – הוא בונה מה שהוא רוצה בתוך הקרואסון.
"מה שגרם לנו לפתוח את הרעיון הזה זה להיות שונה מהמסלול", מסביר צ'יקו. "אנחנו אנשים שאוהבים להיות מחוץ לקופסה, אז ככה אמרנו שניתן רעיון – והפצצה חזקה – מחוץ לקופסה".
ואיך נולד הלחן הוויראלי שהפך להמנון?
"בהתחלה עשינו סרטון עם 'צ’יקו ומיקו קרואסון' בלחן כזה, ולאט לאט הוא תפס. ואז רצנו עם זה כבר להמנון". הרעיונות לסרטונים, כך הם מספרים, נולדים בשעות הכי פחות צפויות. "אחרי יום עבודה ארוך מאוד, אנחנו מסיימים לעבוד פה בשעה 4–5, אפילו ב־6 בבוקר", משתף צ׳יקו. "וככה, מתי שעייפים – באים הרעיונות הכי גדולים. כמו שאומרים שבמקלחת באים הרעיונות הכי טובים בעולם להצלחות – אז אצלנו זה מהעייפות. ובמקום ללכת לישון, אנחנו הולכים לעשות אותם פשוט".
עם תורים שלא נגמרים וביקוש שיא, הם לא שוכחים להישאר נאמנים לגישה האישית. "זה לא פשוט", מודה מיקו, "אבל אנחנו מקבלים כל לקוח וכל אחד באהבה ובשמחה. גם אם תחכה שעה – אני עדיין אקדיש לך את העשר דקות שמגיעות לך לשואו ולקרואסון עצמו, באהבה ובשמחה גדולה".
ומה החלום הבא?
צ'יקו עונה בלי להסס: "לכבוש את העולם, לעשות שם טוב ולפרסם את שם השם בכל מקום בעולם. זה הכוח שלנו – לעשות מתוק ושמח לכל העולם".
פורסם לראשונה: 07:42, 22.08.25












